Особливості навчальної діяльності студентів першого курсу



Скачати 21.73 Kb.
Дата конвертації04.11.2016
Розмір21.73 Kb.
Людмила Бондар

канд. психол. наук, доцент

м. Київ
Особливості навчальної діяльності студентів першого курсу

Період навчання у вищому навчальному закладі є нелегким для становлення та розвитку особистості молодої людини.

Для успішного, глибокого засвоєння будь-якого предмету студенту необхідно володіти уміннями, навичками навчальної діяльності: постановка учбової задачі, застосування оптимальних способів її розв’язання, здійснення контролю та оцінки за ходом та результатом розв’язання задачі.

Інтерес до змісту знань, які засвоюються, виконує функцію мотивів навчальної діяльності. Без наявності такого інтересу неможлива самостійна постановка учбової задачі студентом або прийняття задачі, яку поставив викладач.

Крім того, головною характеристикою, що впливає на ефективність навчальної діяльності студентів, на протікання процесу їх адаптації до навчання у вищому навчальному закладі, є емоційна стабільність молодої людини.

Успішній адаптації та формуванню емоційної стабільності сприяє наявність мотивації досягнення успіху у навчанні, долання страху перед невдачами.

Отже, організація навчальної діяльності студентів є важливою умовою для забезпечення інтересу до змісту предмету та мотивації досягнення успіху.

Успішне виконання навчальної діяльності студентами першого курсу (особливо самостійної роботи) має особливе значення для адаптації, яка залежить від таких взаємопов’язаних особливостей:



  • взаємовідносини між викладачами та студентами у навчальному процесі;

  • рівня складності завдань для самостійної роботи студентів;

  • умінь та навичок студентів щодо виконання самостійної навчальної діяльності;

  • умінь студентів контролювати та оцінювати власні учбові дії, виконання навчальних завдань.

Для цього ми вбачаємо необхідними дії викладача:

  • забезпечення студентів програмним керівництвом по курсам, які вивчаються, домашніми, індивідуальними, контрольними завданнями, щоб студент міг планувати власну навчальну діяльність (наприклад, «освітні карти», які містять інформацію про можливі освітні маршрути);

  • організація чіткого прозорого контролю викладачем за виконанням студентами навчальних завдань;

  • сприяння формуванню самоконтролю та самооцінки студентами власної навчальної діяльності.

Важливим моментом роботи викладача з першокурсниками є навчання студентів роботі з літературними джерелами (підбір необхідної літератури, використання цитат, складання називного плану до тексту, конспектувати тощо). Необхідним є також формування навичок публічних виступів з усною доповіддю.

Отже, успішна навчальна діяльність студентів, формування мотивації досягнення успіху, інтерес до змісту навчального матеріалу є необхідними умовами адаптації першокурсників до навчання у вищому навчальному закладі.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка