Основи інформатики І обчислювальної техніки 10-11 класи



Сторінка1/4
Дата конвертації03.11.2016
Розмір0.93 Mb.
  1   2   3   4
Затверджено Міністерствам освіти і науки України (Лист Міністерства освіти і науки України № 1/11-3580 від 22.08.2001)

Програми для загальноосвітніх навчальних закладів



ОСНОВИ ІНФОРМАТИКИ І ОБЧИСЛЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ 10-11 класи

Програми підготували:



М.Жалдак, Н.Морзе, Г.Науменко (варіант з використанням комп'ютерів, які працюють під управлінням ОС WINDOWS та варіант з використанням комп'ютерів, які працюють під управлінням ОС MS DOS); М.Жалдак, Н.Морзе, О.Мостіпан, Г.Науменко (безмашинний варіант)

Відповідальні за випуск:

головний спеціаліст Головного управління змісту освіти Міністерства освіти і науки України Н.Прокопенко, методист Науково-методичного центру середньої освіти Міністерства освіти і науки України О. Мостіпан.
ОСНОВИ ІНФОРМАТИКИ ТА ОБЧИСЛЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ

(варіант з використанням комп'ютерів, які працюють під управлінням ОС WINDOWS та варіант з використанням комп'ютерів, які працюють під управлінням ОС MS DOS)

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

В основу даної програми покладено діючу програму шкільного курсу “Основи інформатики та обчислювальної техніки” [1] з урахуванням проекту державного стандарту загальної середньої освіти в Україні стосовно шкільного курсу “Основи інформатики” [2] та концепції інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів [З].



Метою курсу є формування теоретичної бази знань учнів з основ інформатики та практичних навичок використання засобів сучасних інформаційних технологій у повсякденній практичній, зокрема навчально-пізнавальній, діяльності учнів.

До теоретичної бази знань відносяться: уявлення про інформацію та її властивості, інформаційні процеси та інформаційні системи, формулювання проблем і постановка задач, загальні принципи розв'язування задач за допомогою комп'ютера з використанням програмного забезпечення загального та навчального призначення, побудова відповідних інформаційних (зокрема, математичних) моделей, основи алгоритмізації і програмування, принципи будови та дії комп'ютера, уявлення про можливості використання глобальної мережі Інтернет, пошук потрібної інформації.

До практичних навичок відносяться: навички роботи з пристроями введення-виведення інформації, програмним забезпеченням загального та навчального призначення: редакторами текстів, графічними редакторами, електронними таблицями. Системами управління базами даних, інформаційно-пошуковими системами, педагогічними програмними засобами, програмами-броузерами для перегляду гіпертекстових сторінок; програмами для роботи з електронною поштою і телеконференціями; навички пошуку інформації в глобальній мережі Інтернет, навички створення гіпертекстових сторінок тощо; навички складання, описування та реалізації деяких алгоритмів і програм з використанням засобів навчальної алгоритмічної мови та реальних мов програмування й операційних систем.

Мета курсу досягається через практичне оволодіння учнями навичками роботи з основними складовими сучасного програмного забезпечення комп'ютерів, через ознайомлення з функціональним призначенням основних пристроїв комп'ютера та принципами їх будови та дії, основами технології розв'язування задач за допомогою комп'ютера, починаючи від постановки задачі й побудови відповідних інформаційних моделей і закінчуючи інтерпретацією результатів, отриманих за допомогою комп'ютера.

Програма курсу розрахована на вивчення основ інформатики за умов постійного доступу учнів до комп'ютерів. Вивчення курсу сплановано на 2 роки (10—11 кл.) з розрахунку 144 години (2 години на тиждень).

Залежно від типу обчислювальної техніки, складу наявного науково-методичного та програмного забезпечення вчитель може самостійно добирати методичні шляхи розв'язування освітніх завдань курсу, вносити необхідні корективи в порядок вивчення тем програми, а також змінювати кількість годин, необхідних для засвоєння навчального матеріалу з окремих тем програми. Окремі питання програми можуть вивчатися тільки в порядку ознайомлення. Відповідно до обраної методики вивчення курсу вчитель може дібрати відповідні навчальні посібники та дидактичне забезпечення, віддаючи перевагу тим чи іншим з них або ж певним чином поєднуючи їх.

Основні складові курсу доцільно розподілити так:



Тема

Кількість годин


1 варіант

2 варіант

1-й рік навчання

1

Вступ. Інформація та інформаційні процеси


4

4


2-й рік навчання

7

Прикладне програмне забезпечення навчального призначення

6

6


Інформаційна модель

Алгоритми

Програма. Мова програмування

Звернення до алгоритмів і функцій

Вказівки повторення та розгалуження

Табличні величини

Рядкові величини


2

7

13



5

9

8



4

2

7

13



5

10

9



6

  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка