Організація ігор із піском



Скачати 298.45 Kb.
Дата конвертації15.12.2016
Розмір298.45 Kb.


Організація ігор із піском
Кожен із нас, дорослих, пам'ятає, як колись у дитинстві вабили до себе пісок та вода, як постійно виникало

бажання «відтворити» мамині пиріжки з піску або побудувати казковий палац із фантастичними фігурами, або заховатись з улюбленою іграшкою в підземний піщаний тунелі Саме за допомогою ігор у пісочниці дітям надається можливість будувати власний світ, модель свого Всесвіту, відчуваючи себе його творцем.

Гра для дитини є символічною мовою для самовираження. Використовуючи різноманітні іграшки, дитина може продемонструвати адекватніше, ніж висловитися, вона ставиться до себе, до дорослих, до певних подій у своєму житті, до оточуючих.

Гра дітей є для них засобом комунікації. Діти повніше і безпосередніше виражають себе у спонтанній, ініційованій ними самими грі, ніж у словах, оскільки в грі вони почуваються зручніше. Для дітей «відіграти» свій досвід і почуття — це найбільш природня динамічна й оздоровлююча діяльність, якою вони можуть зайнятися.

Гра в піску сприяє розв'язанню конфліктів і переда' відчуттів. Іграшки озброюють дитину відповідними засобами, адже вони є тим середовищем, у якому може здійснюватися самовираження дитини. У вільній грі дитині може виразити те, що їй хочеться зробити. Коли вона грає самостійно, а не за вказівкою дорослого, то здійснює багато належних дій.

Основні типи дій дитини під час ігор із піском ( за визначенням Н. В. Маковецької)



  1. Маніпуляції з пісочною поверхнею — діти заповнюють піском формочки, малюють на пісочній поверхні лінії, роблять відбитки, збирають пісок у грудочки, створюють гірки.

  2. Проникнення у товщу піску — копання ям і тунелів, ховання в піску предметів із наступним їхнім діставан­ням.

  3. Ігри з піском із застосуванням води — діти можуть ка­пати нею на пісок або навіть лити у великій кількості.

Орієнтовний перелік вправ для кожного типу дій із піском

Вправи, що спрямовані на маніпуляції з пісочною поверхнею



  • « Їдуть машинки, повзуть змійки, котяться санки» — ковзання» долонями по поверхні піску з використанням зиґзаґоподібних, колових рухів, а також зверху вниз, зліва направо тощо.

  • До нас завітали казкові змійки» — виконання тих са­мих рухів ребром долоні.

  • Доженемоюказковихюзмійокю»ю-ю«проходження» долоньками слідами, прокладеними раніше.

  • «Художники-чарівники» — створення візерунків, н складних зображень предметів за допомогою відбиткі долонь, кулачків, пальчиків.

  • «Ласкавий пісочок» — «проходження» по поверхні піску окремо кожним пальцем спочатку правої, потім ліво руки, після цього — однойменними пальцями обох рук

  • «Загадкові сліди» — «проходження» по поверхні піску пальцями, що згруповано по два, три, чотири, п'ять.

  • «Граємо на піаніно (комп'ютері)» — виконання характерних рухів пальцями, кистю руки.

Вправи, спрямовані на проникненням у товщу піску

  • «Море хвилюється» — ворушіння руками у піску, спостереження за тим, як змінюється піщаний рельєф.

  • «Міна» — відкопування «міни» (рук іншого гравця 1-3 дрібних предметів) без торкання її, коли дитина «сапер» може діяти руками, дмухати на «міну», допомагати собі тоненькими паличками тощо.

  • «Секретик для моєї подружки» — виготовлення хованок із застосуванням скелець, фантиків, блискіток квіточок тощо.

Граючись у піску, необхідно враховувати вікові особливості дитини.

Ігри бажано проводити з підгрупою дітей або індивідуально в одній великій або декількох малих пісочницях.

Вихователь знайомить дітей з іграшкою, що використовуватиметься в іграх із піском,— це може бути Піскунчик Господиня пісочниці, Королева пісочного світу. Іграшка повинна бути красивою і зручною для дітей, її можна

використовувати тільки в пісочниці або (у виняткових випадках) Піскунчик запрошує дітей до себе в гості, в пісочницю. Діти уважнорозглядають саму пісочницю (її форму, колір,матеріал,з якого зроблена пісочниця), спеціально звертається увага на символічне позначення неба, води і землі. Працюючи зі старшими дошкільниками, можна відразу придумати ритуал вітання (звук дзвоника, певний рух тощо) Також діти за допомогою Піскунчика позначають для себе деякі привила поведінки в пісочниці.



  • Не можна навмисно викидати пісок із пісочниці.

  • Не кидати пісок в інших або брати його до рота.

  • Після гри необхідно допомогти Піскунчику прибрати іграшки на свої місця.

  • Після гри в піску необхідно помити руки.

Заняття в пісочниці завершуються ритуалом прощання.

Ігри у пісочниці

ВІТАЮ ТЕБЕ, ПІСОК!

Мета: психологічне розвантаження; сенсорний розвиток;

Хід гри


Вихователь під імені Піскунчика пропонує торкнутися піску.

  1. Діти торкаються піску по черзі пальцями однієї руки потім — другої руки, потім — усіма пальцями одночасно.

  2. Діти легко, а потім з напруженням стискають кулаки з піском, потім повільно висипають його в пісоч ницю.

  3. Діти торкають пісок всією долонькою — внутрішньою потім зовнішньою її стороною.

  4. Діти перетирають пісок між пальцями, долонями. Можна ввести сюрпризний момент — заховати в піску маленьку іграшку і сказати: «З тобою захотів познай митися один із мешканців піску. Знайди його».

Старші діти описують і порівнюють свої відчуття: тепло — холодно, приємно — неприємно, колюче, шорстко тощо.

КРАПЛИНКИ ПІСОЧНОГО ДОЩУ

Мета: регуляція м'язового напруження; сприяння розслабленню м'язів рук дитини; повідомлення про властивості сухого піску.

Хід гри


Піскунчик пропонує дітям улаштувати справжні пісочний дощик, де кожна краплинка — маленька піщинка.

Дитина заплющує очі та кладе на пісок долоню з розчепіреними пальчиками, дорослий сипле пісок на який небудь палець, а дитина називає цей палець. Потім вони міняються ролями.

ВІТЕР ПІЩАНОЇ ПУСТЕЛІ

Мета:юНавчанняюдітейюрегулюватиювласнеюдиханняюза допомогою дихальних вправ.

Хід гри

Дітям пропонуються для вправи трубочки для коктейлю.



Діти вчаться управляти вдихом і видихом, не затягуються пісок у трубочку. Старшим дошкільникам можна запропонувати, висловити приємні побажання своїм друзям,привітати пісочну країну, а потім спробувати подути на пісокюкрізьютрубочки,ювидуваючиюзаглибленняюнаюйогоюповерхніюта зображуючи піщаний вітер у пустелі, а такожюподути на свої долоні з піском, здуваючи його в пісочницю.
ЗАГАДКОВІ ПІЩАНІ СЛІДИ

Мета:: сенсорний розвиток; розвиток творчої уяви.

Хід гри


  1. Тупцювання слоненят» - діти кулачками і долонями і силою натискають на пісок.

  2. «Стрибають кенгуру» — кінчиками пальців кожна ди­тина ударяє по поверхні піску, рухаючись у різних

на­прямках.

3. « Подорож гусениці» — діти розслабленими або напруженими пальцями рук роблять поверхню піску хвиляс-

тою (у різних напрямках).


  1. « Мурашник» — кожна дитина рухає всіма пальцями, Імітуючи рух комах (можна повністю занурювати руки.

в пісок, зустрічаючись під піском руками одне з одним,— «жучки вітаються»).

5. «Абракадабра» — діти залишають на піску найрізноманітніші сліди, вигадуючи назву для фантастичні тварини, яка залишила такі сліди (згодом цю тварину можна намалювати і зробити її жителем пісочної країни).


ПІЩАНІ ВІЗЕРУНКИ

Мета: закріплення знань про геометричні фігурі управляння у створенні різноманітних візерунків.

Хід гри

I варіант

Дітям пропонується пальцем, ребром долоні, пензлі ком намалювати різні знайомі геометричні фігури та створити різноманітні візерунки (прямі та хвилясті доріжки огорожі, драбинки).

Можна запропонувати продовжити візерунок, що розпочне вихователь, або відтворити візерунок, намальований на папері

II варіант

Дітям пропонується ті самі візерунки на піску відобразити шляхом викладання в заданій послідовності предметів, наприклад: камінчиків, жолудів, великих ґудзиків тощо.

МИ ЇДЕМО В ГОСТІ ДО ЗВІРЯТ

Мета: розвиток просторових уявлень, орієнтування на пісочній поверхні; закріплення сенсорних еталонів і уявлень

« уверх - униз» (для малюків).

Хід Гри


Піск у н ч и к. Ми їдемо в гості до Ластівки. Де живе Ластівка? астівка може звивати гніздо у піску.)

- У якому кутку пісочниці можна розмістити гніздо для Ластівки? (У правому верхньому кутку.)

- Хто живе поряд із Ластівкою?

- Із ким дружить Ластівка?

- Кого боїться Ластівка?

- Чим пригостила нас Ластівка?

- Щоми побажаємо Ластівці?

Аналогічно виконуються ігри-завдання «Ідемо в гості до Гуски» (закріплення знань про свійську птицю та її житло), « Пливемо назустріч дельфінам» (закріплення знань про мешканців морів і річок).

Підючасюгриюзюдітьмиюзакріплюютьсяюзнанняюпроюособливості життєдіяльності певних тварин і рослин (за відсутності іграшкових фігурок можна використовувати кар­тинки).

ПІСОЧНІ МАЙСТРИ

Мста: закріплення знань про геометричні фігури. просторові уявлення; розвиток слухової та зорової пам'яті .



Хід гри

Піскунчик просить дітей перетворитися на майстрів та допомогти жителям пісочної країни спорудити будиночки. Дітям пропонується обрати необхідний додатковий матеріал (елементи конструктора, гілочки, каміні тощо). А потім вихователь пропонує кожній дитині «розселити всіх жителів пісочниці» в побудоване житло.

ВІДГАДАЙ, ХТО БУВ У ГОСТЯХ

Мета: розвиток зорового та тактильного сприйняття

Хід гри

I варіант

Діти мають відгадати та назвати зображені на піску відбитки (сліди звірів, будівлі, силуети тварин), а також знайти серед запропонованих іграшок еталони, що були ви кори стані.



II варіант

Частині дітей пропонується самостійно відтворити відбитки, а відгадати та назвати їх необхідно решті дітей допомогою тактильного сприйняття (тільки за допомогою рук).

СЕКРЕТНІ ЗАВДАННЯ КРОТІВ

Мета: розвиток тактильної чутливості під час занурення рук у пісок; активізація інтересу до мешканців, які живуть під

землею.

ПІСОЧНІ ХОВАНКИ

Мета: розвиток зорової уваги, образного мислення та тактичних відчуттів.

Хід гри

Вихователь готує для гри різноманітні сюжетні кар­тинки за текстом знайомих казок.

Вихователь. У піску полюбляють ховатися казки і казкові герої. Давайте пограємо з ними в пісочні хованки. Заплюште очі й скажіть чарівні слова: «Казко, казко. появись!»

Вихователь закопує в пісок картинку з будь-якої добре знайомої дитині казки. Для малюків залишає видимі точки картинки. Дітям пропонується відшукати в піску казку. Для того щоб «не злякати казку», необхідно розкопати її повільно та обережно. Діти поступово розкопують картинку, на певному етапі можуть назвати казку або казкового персонажа.

Якщо дитина не може здогадатися і назвати казку елементами картинки, можна ввести повчальний етап .

Дитина сама закопує картинку в пісок, а вихователь відкопує її. Вихователь міркує, аналізує побачене.
КОЛЬОРОТЕРАПЕВТИЧНИЙ МІСТОЧОК

Мета: розвиток творчих здібностей дітей, оригінальності мислення; психоемоційне розвантаження.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям обрати камінці того сам кольору, який їм подобається, викласти з них на піску різнокольоровий місток, «походити» по ньому за допомогою своїх пальчиків, перебираючи ними.


ЖИВІ КАМІНЦІ

Мета: розвиток творчої уяви дітей; психоемоційне розвантаження.

Хід гри

Вихователь викладає камінці на піску у довільній послідовності та розповідає дітям про те, що колись ці камінці були живими істотами, але злий чаклун перетворив їх на каміння. Потім вихователь пропонує дітям повернути « живим камінчикам» їх справжній вигляд за допомогою різних паличок, камінчиків, маленьких іграшок, листочків каштанів, горішків, малювання на піску тощо.



Діти домальовують або добудовують на піску якусь тварину за допомогою докладання до камінчиків різних паличок

або інших підручних матеріалів.

РОЗКАЖИ, КАМІНЕЦЬ!

Мета: розпиток творчої уяви, сенсорної сфери, мислення, психоемоційне розвантаження.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям уявити, що камінець, який мешкає у піску,— жива істота і з ним можна поспілкуватися.

Вихователь. Привітайтесь із ним! Розкажіть йому як нас звати, де ви мешкаєте, що полюбляєте, які у вас друзі. Попрощайтеся із камінцем. Потім сховайте у піску, щоб він після такої розмови міг відпочивати до іншої зустрічі.

ЦІКАВИЙ КАМІНЕЦЬ

Мета: психоемоційне розвантаження; розвиток творчої уяви дітей.

Хід гри

Вихователь звертається до дітей із проханням звернути увагу на камінець, що лежить на піску, і запитує в дітей,на що він схожий.



КОЛЬОРОВИЙ НАСТРІЙ

Мета: розвиток нестандартного мислення, творі уяви, сенсорної сфери дітей.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям, використовуючи різнокольорові камінці на піску, зобразити свій настрій.



МАЛЮЄМО НА КАМІНЦЯХ

Мета: розвиток нестандартного мислення, творчої уяви,сенсорної сфери дітей.

Хід гри

На великих камінцях, що лежать на піску, діти за допомогою пензлика та гуаші малюють за бажанням різних тварин. Після цього дошкільники по черзі розповідають своїх тварин (як їх звати, де вони мешкають, який у настрій, чим вони займаються тощо).



ПІСОЧНИЙ ЛАБІРИНТ

Мета: розвиток нестандартного мислення, творчої уяви,сенсорної сфери дітей.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям вирушати у подорож пі ним лабіринтом, який вони самі збудують. На піску за допомогою камінців діти разом із вихователем викладають лабіринт. Після цього кожна дитина по черзі «проходить»



Цей лабіринт по піску пальчиками спочатку із заплющеними , а потім із розплющеними очима. Під час виконання завдання вихователь за потреби допомагає дитині.

ІСНУЄ —НЕ ІСНУЄ

Мета:розвитокюнестандартногоюмислення,ютворчоїюуяви, сенсорної сфери дітей; психоемоційне розвантаження.

Хід гри


Підтвеселутмузикуюдітиювітаютьсяюзюпіскомюруками.

На сигнал «Стоп» музика припиняється, і діти виймають руки з піску. Потім вихователь пропонує дітям по черзі перетворитися на «чаклунів», одягаючи на голівки «шапки» (ковпаки з паперу). Та дитина, яка стає «чаклуном»,

розповідає решті дітей, чого не буває на світі. Дитина може припускатися помилок навмисно, а решта дітей стежать за відповідністю розповіді.

ПІСОЧНЕ МІСТО

Мета: розвиток нестандартного мислення, творчої уяви, сенсорної сфери дітей; психоемоційне розвантаження.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям створити на піску незвичайне пісочне місто за допомогою різних матеріалів: пластмасових кришечок та маленьких пляшечок, коробочок,камінців, паличок тощо. Діти виконують завдання.

МУЗИЧНА СПОРУДА

Мета: розвиток нестандартного мислення, творчої уяви сенсорної сфери дітей; психоемоційне розвантаження.

Хід гри


Вихователь пропонує дітям прослухати спокійну музику і під неї створити таку споруду, яка в їхній уяві відповідає цій музиці. Діти можуть використовувати різні підручні матеріали: камінці, палички, каштани, мушлі, маленькі іграшки тварин, людей тощо.

ПІСОЧНЕ СОНЕЧКО

Мета: розвиток нестандартного мислення, творчої уяви сенсорної сфери дітей; психоемоційне розвантаження.

Хід гри


Вихователь пропонує дітям намалювати пальчика) на піску коло, а потім «домалювати» сонечко за допомогою підручних матеріалів. За допомогою камінців діти викладають оченята у сонечка, паличками — його промінчики.

ПІСОЧНА КАЗКА

Мета: розвиток нестандартного мислення, творчої уяви сенсорної сфери дітей; психоемоційне розвантаження.

Хід гри


Вихователь пропонує дітям придумати казку про машканця піску Піскунчика, а потім зобразити цю казку піску.

ПІСОЧНИЙ НАСТРІЙ

Мета: розвиток нестандартного мислення, творчої уяви, сенсорної сфери дітей; психоемоційне розвантаження.

Хід гри


Діти за допомогою пальчиків зображують на піску різний настрій — пантоміми настрою.

Ви х о в а т е л ь. Ось пісок посміхається, а ось він сумує , її ось пін розізлився тощо.

ЗНАЙДИ КАБЛУЧКУ

Мста: розвиток нестандартного мислення, творчої уяви, сенсорної сфери дітей; психоемоційне розвантаження.

Хід ігри

Вихователь. У пісках люди часто знаходять скарби . I в цьому пісочку теж, мабуть, є скарб.

Заздалегідь вихователь ховає в піску каблучку. Потім вихователь пропонує дітям ручками пошукати, чи є скарб в їхній пісочниці. Діти шукають каблучку навпомацки.

ТАНОК МАЛЕНЬКИХ ПІЩИНОК

Мета: розвиток нестандартного мислення, творчої уяви, сенсорної сфери дітей; психоемоційне розвантаження.

Хід гри

Діти стають навколо пісочниці. Вихователь пересипає пісок із руки в руку і звертає увагу дітей на маленькі


піщинки. Потім вихователь пропонує дітям перетворитися на маленькі піщинки і затанцювати. Діти під музику кружляють навколо пісочниці.

ЗНАХІДКА


Мета: розвиток нестандартного мислення, творчої уяві сенсорної сфери дітей; психоемоційне розвантаження.

Хід гри


Вихователь ховає в піску маленькі іграшки різних тварин відповідно до кількості дітей. Далі дітям пропонується знайти в піску, занурюючи туди ручки, якусь одну тварину і розповісти про неї, її поведінку в природі, її настрій тощо.

БУДИНОК СЕРЕД ПІСКУ

Мета: розвиток нестандартного мислення, творчої уяви сенсорної сфери дітей; психоемоційне розвантаження.

Хід гри


Вихователь просить дітей уявити, що в піску споруджено великий будинок, що складається з декількох поверхів Потім діти споруджують цей будинок на піску за допомогою підручного матеріалу та умовно розселяють у ньому різних тварин. Після цього вихователь проводить бесіда з дітьми за запитаннями: «Як ви вважаєте, що необхідно робити мешканцям нашого пісочного будинку в таких випадках, якщо:

  • буде дуже холодно;

  • буде спекотно;

  • загублять ключі;

  • почнеться пожежа;

  • мешканці почнуть сваритися одне з одним».





Орієнтовні конспекти

Занять із пісочної терапії

Заняття пропонується проводити з підгрупою дітей один раз на місяць

Молодша група

Молодший дошкільний вік


Заняття № 1

Тема. Знайомство з Пісочною країною

Мета: ознайомити дітей із правилами поводження з піском позбавляти психологічного напруження; розвивати дрібну моторику рук; закріплювати знання про тварин та вчити їх звуконаслідувати; учити називати своє прізвище та ім'я; виховувати естетичний смак, бажання грати з піском.

Матеріал: Піскунчик, дрібні іграшки тварин, скринька.

Хід заняття


Вихователь повідомляє дітям, що чарівник Пісочної країни Піскунчик запрошує їх до себе у гості. А долетіти до неї можна тільки на повітряних кульках. Він передав чарівну скриню з кульками (кульки уявні).Вихователь «роздає» кульки, діти «надувають» їх розповідають, якого кольору куля у кожного з них. Вони «летять» до кабінету піскотерапії. їх зустрічає Піскунчик і вчить дітей вітатися по-пісочному (два кивка головою вниз, голову ліворуч-праворуч, потерти руки, пома хати).

Вправа «Вітаю тебе, пісок!»



  1. Діти торкаються піску почергово пальцями однієї руки, потім — другої, а потім одночасно — всіма пальцями.

  2. Діти легко, а потім із напруженням стискають кулачки з піском, а потім повільно висипають його в пісочницю.

  3. Діти торкаються піску всією долонею — внутрішньою, а потім — зовнішньою стороною.

  4. Діти перетирають пісок між долонями, між пальцями.

Піскунчик. Щоб пісочок та мешканці моєї країни не ображалися на вас, запам'ятайте: з піском необхідно поводитися обережно, охайно, не можна його розсип ти, сипати на друзів. Гратися з ним можна, закотивши рукава, а після гри слід обов'язково помити руки. Якщо в все запам'ятали та обіцяєте бути слухняними, то я вас познайомлю з мешканцями моєї країни, які живуть у піску. Чи хотіли б ви з ними привітатися?

Вправа «Знайди іграшки»

Діти занурюють руки в пісок, перебираючи його, вони повинні знайти іграшку. Діти називають свою іграшку, використовуючи звуконаслідування (качечка: «Ках-ках!» курочка: «Ко-ко-ко!»; муха: «Дз-дз-дз!»).

В права «Давайте познайомимося»

Діти по черзі називають свої прізвища та імена і, крокуючи іграшкою по піску, знайомляться з іграшкою сусіда, розповідають про свою іграшку.

П і с к у н ч и к. Подивіться, скільки слідів залишили звірята! А наші пальчики зараз перетворяться на справжніх звірят і залишать сліди.

Вихователь пропонує дітям обережно розрівняти поверхню піску руками і перетворити свої пальчики на звірят.

Пальчикова гімнастика «Перетворення»



  1. Пальці сплять — прокидаються» (діти стискують та розтискають кулаки).

  2. Умиваються» (діти імітують миття рук).

  3. Вітаються» (діти торкаються пальців обох рук).

  4. Гріються» (діти труть долоні).

  5. Перетворюються» (діти отряхують кисті рук, плес­кають у долоні).

Вправа «Незвичайні сліди»

  1. Ведмедики» (діти кулачками з силою натискають на пісок).

  2. «Зайчики» (діти торкаються кінчиками двох пальців поверхні піску, рухаючись у різних напрямках).

П і с к у н ч и к. Чи сподобалось вам у Пісочній країні? Що вам найбільше сподобалось? Чи хотіли б ще завітати гості до мене? А тепер давайте попрощаємося з піском.

Діти гладять пісок, розрівнюють його, прощаються з чарівником Пісочної країни за допомогою пантоміми.



. Середня група

Молодший дошкільний вік


Заняття № 1

Тема. «Колосок»

Мета: закріплювати правила поведінки під час гри з піском, лічбу в межах п'яти, прислів'я про працю; учи­ти діяти за вказівкою вихователя, відтворювати характер та дії казкових героїв «Колосок»; розвивати тактильне від­чуття; виховувати дисциплінованість, любов до праці.

Матеріал: Півник, двоє мишенят, пензлики, пір'їнки, підручний матеріал, прислів'я, гра «Півник-дружочок».

Хід заняття

Вихователь. До нас у групу завітав Піскунчик і запрошує вирушити в подорож. Ви згодні подорожува­ти , малята?

Зустріч із Піскунчиком, привітання з ним. Піскунчик:


  • Чи подобається вам у моїй країні?

  • Чим ви любите займатися тут?

  • А чи не забули ви правила поведінки підчас гри з піском?

  • Я бачу, що ви добре їх пам'ятаєте, тому нагородою для вас буде цікава казка.

Стоїть у лісі хатка —

Солом'яний дашок.

Живуть тут мишенятка

І Півник-когуток.



  • З якої вони казки ці герої?

  • Одного разу підмітав Півник подвір'я і знайшов колосок.

Вправа «Виклади колосок»

Діти на піску викладають колосок із дрібних предметів.

— Не хочуть мишенята допомагати Півникові, бавляться, бешкетують.

Вправа «Мишенята»



  1. «Стрибають» (двома пальчиками обох рук).

  2. «Качаються» (діти торкаються долонями внутрішньою і зовнішньою сторонами долоні піску).

  3. «Перекидаються» (кулачками вперед назад).

  4. «Грають у схованки» (діти занурюють і витягають руки в пісок).

Довелося Півникові все робити самому.

  1. «Молотити» (діти стукають долонями по піску).

  2. «До млина носити та борошно намолоти»(діти перетирають між долонями пісок).

  3. «Насіяти борошна» (діти пересипають пісок із долоні в долоню).

  4. Замісити тісто» (діти кулачками легко та з напру­женням натискають на пісок, поливають його водою).

  5. «Напекти пирогів» (діти з мокрого піску ліплять «пи­роги»).

Прибігли мишенята.

Діти стукають двома пальчиками по піску.



  • Що їм відповів Півник?

  • А які прислів'я про працю ви знаєте?

  • Хочеш їсти калачі — не сиди на печі.

  • Маленька праця краще за велике безділля.

  • Хто не працює, той не їсть.

  • Бджола мала і та працює.

Півник погодився пригостити мишенят: «Добре, пригощу, але пограйте зі мною!»

Рухлива гра «Півник-дружечок»

Діти утворюють коло. Одна дитина — Півник. Півник посе­редині. Кожна дитина по черзі підходить до нього і каже:

Півнику-дружечок, Продай пиріжечок!

Півник. Купи!

Дитина. Скільки гривень дати?

П і в н и к. 1, 2, 5, 4, 7 тощо.

Кожна дитина плескає в долоні стільки разів, скільки грошей назвав Півник. Півник роздає пиріжки.

Вихователь пропонує дітям попрощатися з піском за допомо-
гою долонь.

Вихователь. До наступної зустрічі!



Старша група

Старший дошкільний вік


Заняття № 1

Тема. Знайомство з Пісочною країною

Мета: знижувати психологічне напруження; розвивати дрібну моторику рук; ознайомлювати із властивостями піс­ку; закріплювати знання про розмір, колір предметів; виховувати естетичний смак та бажання грати з піском.

Матеріал: Фея піску; машинки (різні види транспорту); стрічки різної довжини і кольору; будівельний мате­ріал.



Хід заняття

Вихователь пропонує вирушити в подорож до однієї загадкової країни, що знаходиться не дуже далеко, в пісочниці.

Вихователь. Чим ми подорожуватимемо? (Транспортом)

— А який ви оберете транспорт: водний, підземний, н земний або повітряний?

— Наземний, тому що подорожуватимемо по піску.

— А який транспорт називають наземним? (Відповіді дітей.)

Діти «доїжджають» до кабінету піскотерапії. їх зустріч Фея піску. Вона вітається з дітьми по-пісочному: 2 кивки головою вниз, ліворуч-праворуч, потерти долоньки одна об одну.

Фея запрошує «поїхати» машиною до піску, усім «водіям» привітатися з ним, адже пісок любить чемних і виховані дітей.

Діти згадують правила гри з піском.

Вправа «Вітаю тебе, пісок!»

Вихователь від імені Феї просить «ніжно», а потім «сильно» привітатися з піском — у різні способи торкнутися піску.


  1. Діти торкаються піску, почергово пальчиками однієї руки, потім — другої, потім усіма пальчиками одночасно.

  2. Діти легко, а потім із напруженням стискають кулачки із піском, потім повільно висипають його в пісочницю.

  3. Діти торкаються піску всією долонькою — внутрішньою, а потім зовнішньою стороною.

  4. Діти перетирають пісок між пальцями, потім — між долоньками.

Діти описують і порівнюють, що відчувають: тепло — холод­но, приємно — неприємно.

Фея. Пропоную вам проїхати машинами по піску. Чо­му не зручно? (Пісок глибокий, колеса грузнуть.)

Фея пропонує збудувати доріжки зі стрічок (смужок шкіри, паперу).


  • Якого кольору доріжки?

  • Чим вони ще відрізняються? Діти порівнюють смужки завширшки.

— Якою доріжкою найзручніше їхати вашій машині?

Ф е я. У моїй Пісочній країні дуже часто дують пісочні

вітри, саме такий вітер був перед вашим приїздом. Цей вітер засинав усіх мешканців.

Занурте ручки в пісок та відшукайте мешканців кра­їни.

Діти знаходять у піску іграшки.

Вправа «Розстав на місця»

Діти за словесною вказівкою вихователя розставляють пред­мети: ялинку — ліворуч від дороги, будиночок — біля дороги, звіра - перед будиночком тощо.

Звучить запис грамзапису дощу.

Ф е я. Здасться, починається пісочний дощ!

Вправа «Пісочний дощ»



  1. Діти повільно (швидко) сиплять пісок із кулачка в пі­сочницю, можна на свою долоньку або долоньку су­сіда.

  2. Діти заплющують очі та кладуть на пісок долоньку з розчепіреними пальцями. Вихователь сипле пісок на один із пальців, а дитина називає цей палець (вправу можна проводити попарно).

Фея. Звірі можуть заховатися в свої будиночки, а ваші машини залишаться під дощем. Оберіть необхідний будівельний матеріал і збудуйте для своєї машини гараж.

Діти будують гаражі.



Фея. Гарні вийшли у вас гаражі, міцні та красиві! Алі нам час повертатися в дитячий садок. Давайте попрощаємось із Феєю, заведемо свої машинки і вирушимо.

  • Що вам запам'яталось?

  • З ким ви познайомились?




База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка