Організація художньої праці в дошкільному закладі



Скачати 31.26 Kb.
Дата конвертації04.11.2016
Розмір31.26 Kb.
Організація художньої праці в дошкільному закладі
Цей вид праці в дитячому садку практикується з дітьми середньої та старшої групи. Перед вихователями цих груп стоїть важливе завдання – розвивати мислення, кмітливість, самостійність, навчити дітей планувати свою роботу, ставити мету, переносити набуті на заняттях знання в повсякденне життя.

До змісту художньої праці в середній групі входить: навчити дітей виготовляти прості вироби з паперу та картону, тканини, природного матеріалу (іграшки-саморобки, атрибути для ігор: дудка, вагон, будинок; подарунки для батьків до свят, іграшки для малят, різноманітні предмети побуту: кошики, меблі тощо); виготовляти іграшки з поролону, плести «косички».


У старшій групі завдання значно ускладнюються. Діти за рік фізично зміцніли, володіють певними знаннями, вміннями і навичками, необхідними для виконання складніших завдань, ніж у попередніх групах. Вихователь навчає дітей ремонтувати іграшки, книжки, пришивати ґудзики, вішалки, кроїти і шити одяг для ляльок та ін. Під час художньої праці діти цієї групи повинні навчитися виготовляти іграшки-саморобки, атрибути, ялинкові прикраси, різні подарунки та набути такі навички:

- у роботі з папером — правильно згинати, розрізати, склеювати зшивати аркуш, вирізувати за готовою викройкою;

- у роботі з тканиною — навчитися всилювати нитку в голку зав'язувати вузол, шити по висмикнутій нитці, шити швом уперед чи назад голкою, зшивати шматочки тканини, вміти викроювати за готовою викройкою, пришивати вішалки до рушничка, фартушка, спіднички, штанців і ґудзики до плаття, фартушка.
Досвід роботи дитячих садків показав, що художню працю, на відміну від занять з образотворчої діяльності, краще проводити з не­великими групами дітей (4-6-8). Це дає вихователеві можливість стежити за прийомами роботи з інструментами і матеріалами, при­щеплювати культуру праці, розвивати індивідуальні здібності та ін­тереси вихованців.

Неабияке значення має створення належних умов для праці. За­лежно від розміру групової кімнати куточок художньої праці об­ладнується по-різному, наприклад, можна відвести у шафі поличку для інструментів та матеріалів, які необхідно розташовувати так, щоб ними було зручно користуватися. У робочому куточку повинні бути комплекти інструментів для організації одночасної роботи 4-6 дітей, обладнання для шиття і роботи з природним матеріалом, а також кольоровий папір, тонкий картон, клей, олівці, фарби, лінійки. Швацьке обладнання (ножиці, різноколірні нитки, голки, ґудзики тощо) варто скласти до окремої коробки. Інструменти і матеріали для роботи з природним матеріалом також слід розмістити коробках у певному порядку: ножі, шило, голки, нитки, гнучкий тонкий дріт, пластилін і різні природні матеріали (палички, листя, каштани і жолуді).


Художню працю дітей можна організовувати в години, відведені за режимом дня для ігор, перед обідом, після сну, а влітку та навесні – вранці, коли діти приходять у садок. Працюють діти в куточку, невеликими групами або індивідуально (наприклад, дитині потрібно пришити ґудзик, пошити ляльці платтячко). Іноді дитина просто виявляє бажання попрацювати саме з тим чи іншим матеріалом. Такі бажання треба підтримувати. До художньої праці потрібно залучати всіх без винятку дітей, виховувати в них прагнення і бажання працювати. Для цього художню працю доцільно організувати кілька разів на тиждень.
Організація і проведення художньої праці вимагає від вихователя певної підготовки: педагог добирає матеріал, продумує послідовність його подачі, прийоми показу окремих операцій.
Під час занять з художньої праці вихователь допомагає дітям, по­казує прийоми виконання окремих видів робіт, навчає вихованців групи користуватися інструментами.
Таким чином, у роботі дошкільних закладів можуть бути вико­ристані різноманітні види трудової діяльності дітей. Цілеспрямо­вана організація їх, постійна увага вихователів до систематичної участі дітей у праці допоможуть у вирішенні багатьох завдань, зо­крема виховання моральних якостей, розвитку почуттів, форму­вання особистості дитини та ін.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка