Олена Дацун м. Київ



Дата конвертації04.11.2016
Розмір50 Kb.

Олена Дацун

м. Київ



Особистісний підхід в організації психолого-педагогічних експериментів

Сучасні тенденції популяризації збереження психічного здоров'я людей, стрімка динаміка розповсюдження різних напрямків психологічної та педагогічної роботи, звернення реципієнтів з запитом не за окремим розвитком тієї чи іншої проблемної характеристики, а за умови збереження цілісної гармонічної структури особистості, становлять перед дослідниками певну проблему – проведення науково-психологічної роботи не лише з результативними змінами динамічних показників, а й зі зверненням до особистостей досліджуваних, прогнозування їх соціально-психологічної адаптації після завершення експерименту.

Зазначена актуальність вимагає зміни структурного підходу до проведення наукових досліджень психолого-педагогічного напрямку, а саме – на етапі вибору експериментальної групи досліджуваних – проведення прогнозування динаміки гармонічних соціально-психологічних змін для кожного учасника групи, та відстрочений моніторинг психологічного стану учасників після закінчення експерименту.

Одним із вагомих факторів, що впливають на особливості формування психічних функцій є умови, в яких протікає даний процес. Середовище, способи організації навчального процесу – дані характеристики посідають таке ж важливе місце у процесі розвитку особистості, як і її індивідуальні психологічні особливості.

Існує категорія досліджуваних, що беруть участь в експерименті, які потребують проведення корекційної психологічної роботи. Це – невпевнені в собі особистості, іноді з різко заниженою самооцінкою. Їх участь у науковому експерименті не тільки вимагає особливого, неформального підходу, але й часто є необхідною заради проведення корекції.

Факторами, що перешкоджають розвитку пізнавального навчального інтересу, динамічної участі у психолого-педагогічному експерименті є: неврівноваженість, зміни настрою, низька або висока самооцінка особистості студента, погані стосунки між учасниками навчального процесу, недовіра до інших, недостатня наполегливість та цілеспрямованість у навчанні, звичка не доводити розпочату справу до кінця та ін. Найнебезпечнішим фактором, що перешкоджає нормальному розвитку інтересу, є тривожність.

Беззаперечним є той факт, що закріплення мотиву участі у психолого-педагогічному експерименті багато в чому залежить від особистості дослідника, від того, як він ставиться до реципієнтів, виконує свої функції, має харизматичні якості. Одним із найважливіших завдань що стоять перед експериментатором, є налагодження психологічно комфортних, ситуативно адекватних умов педагогічного спілкування з учасниками груп.

Даний підхід на нашу думку є найбільш адекватним з точки зору гармонічного розкриття індивідуальних особливостей учасників психолого-педагогічного експерименту. Якщо ми будемо розвивати особистість без надання їй відповідних умов реалізації здібностей, без зміни оточуючого середовища, в якому людина буде проявляти свої таланти, – ми не зможемо налагодити гармонійного поєднання її з навколишнім світом.



Тільки за умови поєднання функціонування усіх суб’єктів психолого-педагогічного експерименту, а саме: студентів, психологів, викладачів, батьків, однолітків, адміністрації навчального закладу, – тільки тоді може відбуватися процес гармонійного розвитку здібностей , створення позитивного соціального середовища для всебічного розвитку найціннішої складової навчального процесу – особистості студента.
Каталог: bitstream -> NAU
NAU -> Київ Видавництво Національного авіаційного університету
NAU -> Реферат: дидактичні аспекти організації ефективної самостійної навчальної роботи студентів анотація
NAU -> Методи Оцінювання комунікативної к омпетентності
NAU -> О. Г. Широкова-Мурараш
NAU -> Матеріали міжнародної науково-практичної конференції
NAU -> Технологія формування комунікативної компетентності учнів старшої школи засобами організаційно-діяльнісної гри
NAU -> Рубрика 1: «Педагогические науки» андрагогіка: сучасний етап розвитку
NAU -> Комунікативна компетентність як предмет дослідження у науковій літературі
NAU -> Зміст освіти у процесі сучасної професійної підготовки анотація


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка