Ольга Дуднік аспірантка, м. Київ



Скачати 22.86 Kb.
Дата конвертації03.11.2016
Розмір22.86 Kb.
Ольга Дуднік

аспірантка, м. Київ
Застосування інтерактивних методів в процесі навчання осіб з вадами слуху
Підвищення якості освіти осіб з вадами слуху – одне з основних завдань будь-якої держави. У сучасних умовах висуваються значні вимоги до системи освіти на всіх рівнях, яка повинна бути спроможна не лише давати знання, а й постійно оновлювати ці знання. Нині в Україні набуває поширення досвід застосування інтерактивних методів навчання у вивченні питання одержання професії людьми з вадами слуху з подальшим їхнім працевлаштуванням. Складність професійного становлення інвалідів пов’язана з проблематичністю одержання такої професійної освіти, яка б повною мірою сприяла виявленню їх фізичних і психологічних можливостей.

Інтерактивні методи навчання, здійснюються із застосуванням навчальних комп’ютерних програм, які реалізують діяльнісний підхід до навчання. Засобами реалізації зазначеного підходу слугують комплекси програмно-апаратних засобів (комп’ютер, мультимедійний проектор та сенсорна дошка), які забезпечують можливість організації навчально-пізнавальної діяльності шляхом інтерактивного навчання. Навчальний процес відбувається за умови постійної активної взаємодії – "інтер" – взаємний, "акт" – дія, діалогу учня або студента із чим-небудь (книгою, комп’ютером) або з ким-небудь (вчителем, батьками). Педагог виступає лише в ролі організатора. Організація інтерактивного навчання передбачає використання дидактичних і рольових ігор, моделювання життєвих ситуацій, створення проблемних ситуацій, спільне розв’язання проблеми. Інтерактивне навчання – не самоціль, а засіб створення в освітньому закладі атмосфери співпраці, умов для особистісно-орієнтованого навчання.

Інтерактивне навчання ефективно сприяє формуванню в осіб з вадами слуху навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співробітництва, взаємодії, дає змогу педагогу стати справжнім лідером колективу. В процесі інтерактивного навчання учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення. Процес навчання не є автоматичним вкладанням інформації.

Для ефективного застосування інтерактивного навчання, зокрема для того, щоб охопити весь необхідний матеріал і глибоко його вивчити, педагог повинен старанно планувати свою роботу. Досвід навчання осіб з вадами слуху дає підстави виокремити як досить результативні так і технологічні розв’язки інтерактивного характеру: роботи парами (один проти одного, один – удвох – усі разом; "Думати, працювати в парі" обмінятися думками); групові в складі 3-4-5 осіб, при цьому обов’язковою умовою є ротація, в групу об’єднуються особи з різними потенційними можливостями; сюжетно-рольові ігри та ділові ігри.



Якщо дати визначення поняття інтерактивна технологія навчання, то — це така організація навчального процесу, за якої неможлива неучасть учня у колективному взаємодоповнюючому, заснованому на взаємодії всіх його учасників процесі навчального пізнання: або кожен учень має конкретне завдання, за яке він повинен публічно прозвітуватись, або від його діяльності залежить якість виконання поставленого перед групою та перед усім класом завдання.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка