Народні повір,я про магічну силу різдвяних свят. Практична робота. Виготовлення карнавальних масок



Скачати 52.12 Kb.
Дата конвертації06.05.2016
Розмір52.12 Kb.
Тема: Народні повір,я про магічну силу різдвяних свят . Практична робота. Виготовлення карнавальних масок.

Мета: вдосконалювати вміння і навички роботи із папером; розвивати уміння конструювати, креслити, вирізати, збагачувати словниковий запас, виховувати інтерес до уроку, працьовитість.

Обладнання: кольоровий папір, ватман, клей, ножиці, пензлик, серветки, ілюстрації зимових картин.
Хід уроку
І. Організаційний момент

1. Перевірка готовності до уроку.

2. Привітання.

3. Упорядкування робочих місць.

іі.Новий матеріал

1. Оголошення теми та мети уроку.

-Добрий день,усміхнені личка! Я рада вітати вас у нашому затишному класі. Погляньте на мене, на друзів, погляньте в ліво, поверніться один одному посміхніться.

Діти: скажіть, яка зараз пора року?

Яке до нас свято наближається?

За що ви любите це свято?

Так, діти, зима - чудова пора року! Це і Новий рік, і подарунки від Діда Мороза, І святкові канікули, і катання на ковзанах та санчатах. Довго можна перелічувати розваги.Можна прискорити наближення свята і виготовити іграшки своїми руками.
2. Вступна бесіда
На порозі рік новий

добрий, світлий, чаоівний.

Щастя, злагоди - усе,

Хай до хат він нам несе!
Календарні свята й обряди - складний фольклорний комплекс, в якому поєднується раціональний досвід і релігійно - магічні вірування, високоестетичні традиції та пережиткові звичаї. Календар українського селянина 19 - початку 20 ст. являв собою своєрідну енциклопедію народної мудрості. До складу річного аграрного кола входили зимові, весняні, літні, осінні свята. Довгі століття через свята та обряди старші покоління передавали молодим свою любов до праці, волелюбність, гостинніст, життєрадісність. Свята задовольняли духовні й естетичні потреби народ, в них проявлялися його почуття, таланти, здібності.

А зараз ми з вами трішечки поговоримо про магічну силу деяких із зимових свят..
Включаються слайди.
НОВИЙ РІК- новорічні свята вважалися чарівним часом, коли пробуджувалась й ставала небезпечною всіляка нечиста сила. Вірили що уноворічну ніч відкривається небо і в Бога можна попросити що завгодно. Вечір 31 грудня називали щедрим, або багатим, до нього готують святковий стіл. Тоді ж давалися до різноманітних магічних ритуалів. Господар підходив з сокирою до дерева, звертаючись до нього. Як уродиш - не зрубаю, як не вродиш - зрубаю і 3 рази легенько торкався сокирою до стовбура. Щоб улітку позбутися гусені, тричі оббігали садок босоніж

.

СВЯТ - ВЕЧІР - з цим святом пов,язано багато звичаїв і обрядів, нічого не їли до вечора, поки не з,являлася перша зірка на небі (вірили що саме вцей час народився Ісух Христос). Підготовка до святкової вечері носила урочистий ритуал. За уявленням, всі предмети, які мали відношення до обрядового столу, набували чудодійної сили.На покуті, під образами розтеляли чисте сіно, на яке ставили горецвіт з кутею та узваром. При цьому господиня наслідувала квоктання курей - це мало забезпечити їх високу несучість наступного року. Якщо в господарстві були бджоли то господар, одягнувши шапку й рукавиці, ніс кутю, імітуючи їхнє гудіння. На свят вечір прогнозили й ворожили.
КОЛЯДУВАННЯ - відіграв важливу роль у розвитку народної музичної пісенної творчості. Коза - театралізований образ - гра з масками, що мав свій уставлений пісенний сценарій названим за головним персонажем - парубком пеодягнений козою - це символізував циклічний круговорот часу, прихід нового року. Землеробська спрямованість обряду яскраво розкривається у супроводі пісні:

Де коза ходить, там жито родить.

Де не буває, там вилягає,

Де коза ногою, ТАМ ЖИТО КОПОЮ,

Де коза рогом, там жито стогом.
Маланка - традиційний новорічний образ із використанням масок. день припадав 31 грудня святої Меланії. Обряд, що проходив від аграрно - магічних звичаїв давніх слов,ян у 19 столітті трансформувався у святкову забаву, сільський каонавал. Традиційні карнавальні образи Маланки включали маски тварин - ведмедя, бика, зайця, коня та інших.
ІІІ Фізкульхвилинка
А зараз ,діти, ми з вами приготуємо маску ведмедя та зайчика.

4. Демонстрація та аналіз зразка.
1.Інструктаж з техніки безпеки.

-Не бери до рота ножиці;

-Як передавати їх сусідові, якщо потрібно;

-Чим необхідно користуватися, коли клеїте;

-Як слід сидіти за партою.

2.Інструктаж учителя.

-У вас на парті лежать заготовки;

-Намалюйте заготовку маски на кольоровому картоні, колір виберіть який вам подобається;

-Для визначення довжини смужки спочатку виміряй довжину обхвату своєї голови,для цього вам знадобиться сантиметир;

-На альбомному листку виріж відповідну смужку, потім приклей до неї маску;

- Щоб отримати гарну оцінку треба працюємо акуратно,охайно, швидко.

Учні об,єднуються у дві групи. Перша група працює над створенням маски зайця; друга виготовляє маску ведмедя. Приступаємо до роботи.

4. Практична робота учнів.

Учитель надає індивідуальну допомогу окремим учням. Можна запропонувати роботу у парах для того, щоб спостерігати, як працюють діти разом.

5. Виставка та оцінювання робіт

-Аналіз робіт.

Яка сподобалась найбільше? Чому?

У кого з вас маска вийшла найскладнішою?

-Оцінювання робіт.

6. Підсумок уроку

-Чого навчилися сьогодні на уроці?




База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка