Міністерство юстиції україни



Скачати 347.12 Kb.
Дата конвертації08.05.2016
Розмір347.12 Kb.


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ


Головне управління юстиції у Житомирській області
Майдан Соборний, 1, м.Житомир, 10014 тел. / факс (0412) 37-44-93,
E-mail: just_zt_obl@mail.ru, Web:http://www.ztobljust.gov.ua/, Код ЄДРПОУ 34900660


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

Управління розгляду звернень та прийому громадян

------------------------------------------------------
04.10.2012 № 12640/2.1- 02/2.1

на № 16.3-32/534 від 18.09.2012



Про роботу з питань

розгляду звернень громадян

за підсумками 9 місяців 2012 року
На виконання пунктів 7.2 та 7.3 Інструкції про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян у Міністерстві юстиції України, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 18 березня 2004 року №26/5 (зі змінами) та наказу Міністерства юстиції від 18.02.2011 №568/5, п.14 Плану з організації звітування територіальних органів юстиції перед Міністерством юстиції України та центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра юстиції України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 31.10.2011 №3242/5 (зі змінами і доповненнями) Головне управління юстиції у Житомирській області направляє інформаційно-аналітичні матеріали про підсумки роботи з питань розгляду звернень громадян за 9 місяців 2012 року у порівнянні з 9 місяцями 2011 року.
Додаток: на 17 аркушах.
Начальник

Головного управління юстиції В.В.Шундрик

Щерб’юк 224464


Інформаційно-аналітичні матеріали


про роботу Головного управління юстиції у Житомирській області та його підвідомчих установ з питань розгляду звернень громадян
за підсумками 9 місяців 2012 року у порівнянні з 9 місяцями 2011 року

Одним із пріоритетних напрямків діяльності Головного управління юстиції і його підвідомчих установ залишається розгляд пропозицій, заяв, скарг, здійснення особистого прийому громадян керівництвом органів та установ юстиції, забезпечення роботи „громадських приймалень” області, що є однією з форм зміцнення і розширення зв’язків із широкими верствами населення, дієвий засіб у забезпеченні захисту прав та інтересів громадян.


Протягом 9 місяців 2012 року до Головного, міського, міськрайонних та районних управлінь юстиції надійшло 1676 звернень, за аналогічний період 2011 року – 1354. З наведеного вбачається, що показник загальної кількості звернень, які надійшли до Головного та територіальних органів юстиції області у звітному періоді, збільшився на 322 звернень.

З 1676 звернень громадян, які надійшли протягом 9 місяців 2012 року до Головного управління юстиції та його підвідомчих установ, – 1066 заяв, з яких 101 - повторні (показник аналогічного періоду 2011 року складав 861 заява, з яких 72 - повторні), 608 скарг, з яких 76 – повторні (показник аналогічного періоду 2011 року складав 492 скарги, з яких 68 - повторні) та 2 пропозиції (аналогічний період 2011 року складав – 1 пропозицію).

Діаграма №1
Динаміка

надходження до Головного управління юстиції та його підвідомчих установ

звернень громадян за підсумками 9 місяців 2012 року

у порівнянні з 9 місяцями 2011 року

У структурному розрізі кількісні зміни виглядають так:





Вид звернення


9 місяців

2012 року

9 місяців

2011 року

Кількісна

зміна




Заяви

1066

861

+205

Скарги

608

492

+116

Пропозиції

2

1

+1

У звітному періоді отримано від:



  • Міністерства юстиції України – 236 звернень;

  • Урядової гарячої лінії – 187;

  • інших органів влади – 390;

  • заявника – 863.

З 1576 звернень, які надійшли протягом 9 місяців 2012 року до Головного управління юстиції, за категорією розподілились наступним чином:

  • з питань організації виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів – 1426 звернень (90,48 % від загальної кількості звернень);

  • з питань організації роботи нотаріату – 67 звернень (4, 25 % від загальної кількості звернень);

  • з питань організації роботи органів державної реєстрації актів цивільного стану – 9 звернень (0,58 % від загальної кількості звернень);

  • роз’яснень законодавства – 33 звернення (2,09% від загальної кількості звернень);

  • інше – 41 звернення (2,6 % від загальної кількості звернень).

З 100 звернень, які протягом 9 місяців 2012 року надійшли до підвідомчих органів і установ юстиції області:

  • 92 стосувались питань організації виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів (92% від загальної кількості звернень);

  • 2 стосувались питань організації роботи нотаріату (2% від загальної кількості звернень);

  • 4 стосувались питань організації роботи органів реєстрації актів цивільного стану (4% від загальної кількості звернень);

  • 3 – роз’яснення законодавства (3% від загальної кількості звернень).

Враховуючи наведені дані надходження звернень за їх категорією, більшу частину звернень складають звернення до відділів державної виконавчої служби.

На всі письмові звернення спеціалістами Головного управління юстиції, територіальних органів і установ юстиції області підготовлено вичерпні відповіді, надано роз’яснення чинного законодавства тощо.



Терміни розгляду письмових звернень громадян не порушено.

Протягом 9 місяців 2012 року до Головного управління юстиції надійшло 3 обґрунтованих звернення громадян, а саме:



  • скарга гр. Андрійчука І.Я. на дії (бездіяльність) державного виконавця Богунського відділу державної виконавчої служби Житомирського міського управління юстиції Ковальчука В.А.

При розгляді скарги встановлено, що на виконанні у державного виконавця Богунського відділу державної виконавчої служби Житомирського міського управління юстиції Ковальчука В.А. знаходиться виконавче провадження про стягнення з Михальця О.М. на користь Андрійчука І.Я. боргу в сумі 12711,48 грн.

В ході перевірки виявлені порушення державним виконавцем вимог ст. 11, 30 Закону України „Про виконавче провадження”.

За результатами розгляду даного звернення державному виконавцю Богунського відділу державної виконавчої служби Житомирського міського управління юстиції Ковальчуку В.А. зменшено відсоток премії за підсумками роботи у квітні 2012 року (наказ від 23.04.2012 №349/к), відповідно до подання начальника Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Житомирській області;


  • заява гр. Конончук В.В. щодо оформлення спадкових прав.

При розгляді заяви встановлено, що завідувачем Черняхівської державної нотаріальної контори неналежним чином встановлено місце відкриття спадщини, при цьому порушено п.212 Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій (затверджено наказом МЮУ від 03.03.2004 №20/5).

Дане звернення розглянуто на колегії Головного управління юстиції у Житомирській області 28.02.2012 (рішення №5) за участю працівників відділу нотаріату та завідувача Черняхівської державної нотаріальної контори Пилипчука В.І.

За результатами розгляду звернення вирішили, що заходи дисциплінарного впливу до завідувача Черняхівської державної нотаріальної контори не можуть бути застосовані у зв’язку зі спливом строків, встановлених статтею 148 Кодексу законів про працю України. Проте, завідувача Черняхівською державною нотаріальною конторою попереджено про недопущення у подальшій роботі порушень вимог законодавства при оформленні спадкових справ. Також згідно з Планом – графіком підвищення кваліфікації нотаріусів, консультантів державних нотаріальних контор, нотаріусів державних нотаріальних архівів, приватних нотаріусів та помічників приватних нотаріусів на 2012 рік завідувача Черняхівської державної нотаріальної контори Пилипчука В.І. буде направлено до Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників юстиції (м. Київ) з 15-19 жовтня 2012 року;


  • скарга гр. Карпишиної Л.П., яка надійшла повторно, на дії посадових осіб Корольовського відділу державної виконавчої служби Житомирського міського управління юстиції.

При розгляді скарги встановлено, що на виконанні у державного виконавця Корольовського відділу державної виконавчої служби Житомирського міського управління юстиції Поліщука М.О. перебуває виконавче провадження про звернення стягнення на бетонорозмішувач – С, марка КРАЗ, модель 250 та бетонозмішувач – С, марка MAN, модель 25.422, який належить на праві власності фізичній особі-підприємцю Карпишиній Л.П.

В ході перевірки виявлені порушення державним виконавцем вимог ст. 11, 30 Закону України „Про виконавче провадження”, вимог спільного наказу Міністерства юстиції України та Генеральної прокуратури України від 13.04.2009 №642/5/32 «Про затвердження порядку взаємодії органів державної виконавчої служби та органів прокуратури при направленні та розгляді подань державних виконавців про притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності».

За результатами розгляду даного звернення державного виконавця Корольовського відділу державної виконавчої служби Житомирського міського управління юстиції Поліщука М.О. притягнено до дисциплінарної відповідальності – оголошено догану та позбавлено права на одержання надбавки за виконання особливо важливої роботи у розмірі 30% посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця та вислугу років (наказ Головного управління юстиції у Житомирській області від 10.07.2012 №594/к).

На розгляді в Головному управлінні юстиції перебуває 44 звернення, в управліннях юстиції на місцях – 2.

Відділом організаційного забезпечення, документування, контролю та звернень громадян Головного управління юстиції проведено аналіз стану надходження повторних звернень громадян до органів і установ юстиції області за підсумками 9 місяців 2012 року.

Так, у звітному періоді до Головного управління юстиції надійшло 165 повторних звернень, з яких: 67 – скарги, 98 – заяви. До територіальних управлінь юстиції області протягом 9 місяців поточного року надійшло 12 повторних звернень, з яких: 9 – скарги, 3 - заяви.

Протягом 9 місяців 2011 року до Головного управління юстиції надійшло 130 повторних звернень, з яких 65 – скарг, 65 – заяв. До територіальних управлінь юстиції області протягом 9 місяців 2011 року надійшло 10 повторних звернень, з яких 3 – скарги, 7 – заяв.

В структурному розрізі кількісні зміни виглядають так:






9 місяців

2012 року

9 місяців

2011 року

Кількісна

зміна




Головне управління юстиції

165

130

+35

Територіальні управління юстиції

12

10

+2

За результатами розгляду 1 повторне з 165 є обґрунтованим, а всі інші звернення, які надійшли протягом звітного періоду, є необґрунтованими. Аналіз змісту більшості отриманих звернень свідчить про те, що навіть після надання відповідних роз’яснень чинного законодавства, інформації про хід виконавчого провадження (щодо звернень до відділу державної виконавчої служби), заявники, як правило, звертаються з тими ж питаннями повторно, надсилають аналогічне за змістом звернення через інші органи, тощо.


Головним управлінням юстиції систематично аналізується робота щодо розгляду звернень громадян, встановлюються причини, що породжують скарги та заяви громадян, приймаються заходи щодо зменшення надходження повторних звернень зокрема.

Звернення, що надійшли до управління державної

виконавчої служби Головного управління юстиції у Житомирській області

та його територіальних органів

В управлінні держаної виконавчої служби Головного управління юстиції та відділах державної виконавчої служби територіальних управлінь юстиції області протягом 9 місяців 2012 року знаходилось на розгляді 1518 звернень, що на 295 звернень більше ніж за аналогічний період минулого року (1223).


Звернення, які надійшли протягом 9 місяців поточного року, за категорією звернень „Виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законодавства” розподілились наступним чином:

  • щодо стягнення коштів – 781 (9 місяців 2011 року – 680);

  • щодо стягнення аліментів – 189 (9 місяців 2011 року – 192);

  • інші – 548 (9 місяців 2011 року – 351).

Діаграма №2

Динаміка

надходження до управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції та його територіальних органів звернень щодо виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законодавства

за підсумками 9 місяців 2012 року в порівнянні з 9 місяцями 2011 року

В структурному розрізі кількісні зміни виглядають так:





Звернення щодо виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законодавства

9 місяців 2012 року

9 місяців 2011 року

Кількісна

зміна




Кошти

781

680

+101

Аліменти

189

192

-3

Інші

548

351

+197

Більшу частину звернень становлять звернення щодо невиконання рішень про стягнення коштів.



Основними причинами надходження заяв, скарг з приводу невиконання рішень судів про стягнення коштів є відсутність фінансування з Державного бюджету України на здійснення відповідних виплат, відсутність у боржників-фізичних осіб основного місця роботи; скорочення працівників з роботи, які в подальшому у зв’язку з економічним становищем не можуть працевлаштуватися, відсутність достовірних даних про місцезнаходження, місце роботи, інших додаткових даних щодо боржників у виконавчих документах, виданих на підставі рішень судів, що призводить до необхідності проведення додаткових заходів щодо отримання необхідної для виконання судового рішення інформації, відсутність майна та коштів у боржників, на які можливо звернути стягнення тощо.

Основними причинами надходження заяв, скарг з приводу невиконання рішень судів про стягнення аліментів є неможливість працевлаштування боржників, безробіття, відсутність майна, на яке можливо звернути стягнення, неможливість своєчасно перевірити майновий стан боржника за місцем його проживання, оскільки при виході державних виконавців за місцем його проживання, мешканці квартир двері не відчиняють або повідомляють недостовірні дані щодо місця роботи. Велика кількість боржників працює неофіційно, а також впродовж багатьох років знаходиться в розшуку.

Поряд з надходженням звернень щодо невиконання рішень судів про стягнення аліментів, до відділів ДВС територіальних управлінь юстиції області надходить багато заяв про надання довідок про нарахування аліментів та про їх заборгованість.



Основними причинами надходження скарг на невиконання рішень судів про стягнення коштів з юридичних осіб є відсутність коштів на розрахункових рахунках боржників, відсутність майна, порушення відносно юридичної особи справи про визнання його банкрутом, що призводить до зупинення виконавчих проваджень.

Довготривале невиконання окремих судових рішень викликає справедливе невдоволення стягувачів, що в свою чергу породжує численні скарги до Міністерства юстиції України, Секретаріату Президента України, судів на „бездіяльність” органів державної виконавчої служби при виконанні судових рішень тощо.

Також значна кількість звернень надходить щодо невиконання рішень судів про стягнення коштів з бюджетних установ. Однією з причин тривалого невиконання судових рішень даної категорії є те, що всі установи та організації, відносно яких прийняті судові рішення, фінансуються з Державного бюджету України та з місцевого бюджету, що суттєво обмежує діяльність державної виконавчої служби щодо застосування всіх наданих Законом України „Про виконавче провадження” можливостей з метою своєчасного примусового виконання прийнятих судом рішень, оскільки більшість, а то і всі рахунки в казначейських установах, що належать бюджетним установам-боржникам, є цільовими і списання коштів з таких рахунків відбувається лише відповідно до затвердженого кошторису, що робить неможливим накладення арешту на реєстраційні рахунки бюджетних установ. Також та обставина, що боржники є державними установами, унеможливлює звернення стягнення на їхнє майно, оскільки дане майно належить їм не на праві власності, а на праві оперативного управління.

Підтвердженням цього є, наприклад, збільшення надходженням на виконання виконавчих документів щодо стягнення компенсаційних виплат, передбачених Законом України „Про статус та соціальний захист осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” та недоплаченої щорічної грошової допомоги, передбаченої Законом України „Про статус та соціальний захист ветеранів війни” з Головного управління праці та соціального захисту населення Житомирської обласної державної адміністрації та її територіальних органів на місцях. Невиконання протягом тривалого часу вищезазначених виконавчих документів пов'язане з відсутністю належного фінансування бюджетних видатків, що в свою чергу породжує справедливе невдоволення заявників.
У провадженні відділів державної виконавчої служби на місцях та управлінні державної виконавчої служби Головного управління юстиції перебувало 393 скарги на дії чи бездіяльність державної виконавчої служби. Основними причинами надходження таких скарг є порушення вимог ст.ст.5, 25, 55, 74 Закону України “Про виконавче провадження”.

За наслідками розгляду скарг в порядку ст.82 Закону України “Про виконавче провадження” начальниками відділів державної виконавчої служби територіальних управлінь юстиції області виносяться постанови про результати перевірки виконавчого провадження, якими задовольняється чи відмовляється в задоволенні скарги. Для своєчасного виявлення, з’ясування і вивчення причин, що породжують обґрунтовані скарги громадян, розроблені та практично реалізуються відповідні заходи по їх усуненню, а саме: забезпечується поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв’язку з заявою чи скаргою рішень; громадяни письмово повідомляються про результати перевірки скарги і про прийняте рішення.

Начальники відділів державної виконавчої служби області контролюють та несуть особисту відповідальність за своєчасність надання відповідей на звернення громадян. Значна кількість звернень громадян перебуває на контролі в Управлінні державної виконавчої служби Головного управління юстиції до повного виконання рішення суду.

З метою запобігання надходження звернень на роботу відділів державної виконавчої служби територіальних управлінь юстиції області державним виконавцям рекомендовано суворо дотримуватись вимог чинного законодавства, а саме:



- своєчасно вживати заходів щодо виконання рішень судів;

- не допускати необґрунтованих затримок виконання рішень;

- посилити контроль за діловодством у відділах;

- ретельно вивчати звернення, які надходять безпосередньо у територіальні органи, з метою недопущення повторних звернень;



  • не допускати порушення строків при розгляді звернень;

  • проводити узагальнення щодо роботи зі зверненнями громадян;

  • при проведенні особистого прийому громадян здійснювати серед громадян роз’яснювальну роботу щодо чинного законодавства про виконавче провадження.

Для запобігання та усунення причин, що породжують скарги громадян на роботу відділів державної виконавчої служби Житомирської області керівництвом проводяться планові перевірки щодо стану виконання рішень судів, періодично ці питання розглядаються і аналізуються на нарадах, проводяться семінарські заняття щодо вивчення Закону України “Про звернення громадян”, Законів України “Про виконавче провадження” та “Про засади запобігання та протидії з корупцією”, на нарадах обов’язково наголошується на особистій відповідальності працівників за несвоєчасне надання відповідей на звернення тощо.

Крім того, з метою упередження проявів халатності та формалізму при розгляді звернень громадян й запобігання причин, що породжують повторні скарги громадян на роботу відділів державної виконавчої служби, підвищення ефективності роботи органів державної виконавчої служби області зі зверненнями громадян з числа працівників органів державної виконавчої служби створено робочу групу для роботи зі зверненнями громадян та затверджено відповідні Заходи (наказ Головного управління юстиції від 05.02.2010 №62/о).

Даними Заходами передбачено: вжиття заходів щодо недопущення надання необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян з дотриманням строків розгляду, встановлених законодавством; кожен факт невирішення порушених у зверненні обґрунтованих питань, віднесених до компетенції державної виконавчої служби, який призвів до повторного звернення чи звернення до органу вищого рівня, розглядати на оперативних нарадах за участю начальника відповідного органу державної виконавчої служби та державних виконавців; з’ясовувати та аналізувати умови, що спричиняють надходження повторних звернень громадян, які розглядати на нарадах працівників відділів державної виконавчої служби територіальних управлінь юстиції; вживати заходів дисциплінарного впливу до посадових осіб, за невиконання чи неналежне виконання службових обов’язків щодо розгляду звернень громадян; організовувати розгляд повторних звернень громадян безпосередньо при виїзді до територіальних органів державної виконавчої служби, а за необхідності – розглядати скарги (заяви) за участю заявників з урахуванням положень статті 18 Закону України „Про звернення громадян”.
Звернення, що надійшли до відділу нотаріату

Головного управління юстиції у Житомирській області
Протягом 9 місяців 2012 року до відділу нотаріату Головного управління юстиції у Житомирській області надійшло 67 звернень громадян, з яких: 55 – заяв, 12 – скарг.

До територіальних управлінь юстиції області протягом звітного періоду надійшло 2 заяви з питань організації роботи нотаріату.

За 9 місяців 2011 року до відділу нотаріату надійшло 50 звернень громадян, з яких: 32 – заяви, 18 – скарг. До територіальних управлінь юстиції області протягом цього ж періоду надійшло 3 скарги.
Діаграма №3

Динаміка

надходження звернень громадян з питань організації роботи нотаріату за підсумками 9 місяців 2012 року у порівнянні з 9 місяцями 2011 року

В структурному розрізі кількісні зміни виглядають так:





Вид звернення


9 місяців

2012 року

9 місяців

2011 року

Кількісна

зміна




Заяви

57

32

+25

Скарги

12

21

-9

Пропозиції

0

0

0

З наведених даних вбачається, що протягом 9 місяців 2012 року до Головного управління юстиції та його підвідомчих установ надійшло на 16 звернень з питань організації роботи нотаріату більше, ніж за аналогічний період минулого року (53).

За результатами проведеного аналізу встановлено, що у більшості скарг, які надходять до Головного управління юстиції, порушуються питання оформлення спадкових прав, на дії приватних та державних нотаріусів тощо.

Головним управлінням юстиції вжито заходів для посилення контролю за роботою державних та приватних нотаріусів області, а саме, по кожному випадку надходження скарги на дії чи бездіяльність нотаріуса проводяться перевірки у межах предмета звернення фізичних осіб. Результати таких перевірок розглядаються на оперативних нарадах управління юстиції.



Звернення,

що надійшли до відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Головного управління юстиції у Житомирській області та його територіальних органів на місцях.
Протягом 9 місяців 2012 року до відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Головного управління юстиції у Житомирській області надійшло 9 звернень, з яких: 7 – заяв, 2 - скарги. До відділів державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційних служб територіальних управлінь юстиції області протягом звітного періоду поточного року надійшло 4 звернення, з яких: 3 – заяви, 1 - скарга.

Діаграма №4



Динаміка

надходження звернень громадян з питань організації роботи органів державної реєстрації актів цивільного стану за підсумками 9 місяців 2012 року

у порівнянні з 9 місяцями 2011 року

В структурному розрізі кількісні зміни виглядають так:





Вид звернення


9 місяців

2012року

9 місяців

2011 року

Кількісна

зміна




Заяви

10

5

+5

Скарги

3

2

+1

Пропозиції

0

0

0

На всі письмові звернення спеціалістами відділу державної реєстрації актів цивільного стану надано повні, ґрунтовні відповіді.


Дотримання чинного законодавства про звернення громадян є одним із пріоритетних напрямів діяльності Головного управління юстиції та його підвідомчих органів і установ на місцях. З боку відділу організаційного забезпечення, документування, контролю та звернень громадян проводиться відповідна робота, вживаються дієві заходи щодо поліпшення організації роботи із зазначеного напрямку діяльності.

Питання розгляду звернень громадян розглядаються на засіданнях колегії Головного управління юстиції.

Так, в контексті підбиття підсумків роботи Головного управління юстиції, підвідомчих йому установ у 2011 році та завдань щодо підвищення ефективності їх діяльності у 2012 році, дане питання 27.01.2012 розглянуто на засіданні колегії Головного управління юстиції.

Рішенням, прийнятим за результатами обговорення, заступників начальника, керівників структурних підрозділів Головного управління юстиції у Житомирській області, керівників територіальних управлінь юстиції зобов’язано:


    • забезпечити прийняття мотивованих та ґрунтовних рішень при розгляді звернень громадян;

    • вживати передбачені чинним законодавством заходи щодо недопущення надходження повторних та обґрунтованих звернень громадян й застосовувати заходи дисциплінарного впливу відносно працівників, які допускають порушення чинного законодавства;

    • забезпечити безумовне виконання законів України, актів та доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, рішень колегії, наказів та доручень Міністерства юстиції України, рішень колегії, наказів та доручень Головного управління юстиції;

    • проведення особистого прийому громадян, згідно із затвердженими графіками;

    • під час проведення особистого прийому громадян розглядати питання по суті, надавати, відповідно до чинного законодавства, обґрунтоване роз’яснення та вживати заходів щодо усунення порушень (за їх наявності).

Також, 29.05.2012 на засіданні колегії Головного управління юстиції розглянуто питання «Про виконання ст.22 Закону України «Про звернення громадян» в Головному та територіальних управліннях юстиції (Рішення №13).

Рішенням, прийнятим за результатами обговорення, заступників начальника, керівників структурних підрозділів Головного управління юстиції у Житомирській області, керівників територіальних управлінь юстиції, начальників відділів державної виконавчої служби, начальників реєстраційних служб територіальних управлінь юстиції зобов’язано:



  • забезпечити проведення особистого прийому громадян згідно із затвердженими графіками;

  • першочергово здійснювати особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”, інвалідів Великої вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України;

  • приділяти особливу увагу вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки;

  • під час проведення особистого прийому громадян розглядати питання по суті, надавати, відповідно до чинного законодавства, обґрунтоване роз’яснення та вживати заходів щодо усунення порушень (за їх наявності);

  • якщо розв’язання питання, з яким звертаються громадяни, не належить до компетенції органів юстиції, пояснювати громадянам, до яких органів державної влади або місцевого самоврядування, підприємства, організації чи установи доцільно звернутися;

  • забезпечити розміщення на офіційному сайті Головного управління юстиції у Житомирській області, в засобах масової інформації (друкованих ЗМІ, радіо, телебаченні), на інформаційних стендах для відвідувачів відповідей з питань, які найчастіше порушують громадяни в своїх зверненнях.

25.07.2012 на засіданні колегії Головного управління юстиції у Житомирській області в контексті підбиття підсумків роботи Головного управління юстиції, підвідомчих йому установ за І півріччя 2012 року, розглянуто питання оперативного розгляду звернень громадян, що надходять з Державної установи «Урядовий контактний центр», та контролю за своєчасним внесенням інформації про результати їх розгляду до електронної бази даних. Також, розглянуто питання оприлюднення інформації про роботу Головного управління юстиції у Житомирській області та його підвідомчих органів з питань розгляду звернень громадян на офіційному веб-сайті управління. Керівників територіальних управлінь юстиції зобов’язано активізувати організацію та проведення виїзних прийомів громадян ( рішення №18).

Протягом 9 місяців 2012 року відділом організаційного забезпечення, документування, контролю та звернень громадян здійснено 9 перевірок, з них: 3 – комплексні (Андрушівського (21.03.2012), Брусилівського (25.04.2012) та Попільнянського (26.09.2012) районних управлінь юстиції), 4 – контрольні (Романівського (23.02.2012), Баранівського (17.04.2012), Олевського (16.05.2012) та Андрушівського (14.09.2012) районних управлінь юстиції), 2 – цільові (Черняхівського (22.02.2012) та Любарського (24.05.2012) районних управлінь юстиції). За результатами здійснених перевірок складено відповідні довідки, надано необхідні рекомендації щодо усунення виявлених недоліків та поліпшення організації даного напрямку роботи з боку підвідомчих управлінь юстиції.

З метою підвищення рівня професійної підготовки осіб, відповідальних за дотримання законодавства про звернення громадян, відділом організаційного забезпечення, документування, контролю та звернень громадян протягом 9 місяців 2012 року проведено:


  • 27.01.2012 – семінарське заняття з керівниками територіальних управлінь юстиції на якому підбито підсумки: проведення комплексних та цільових перевірок територіальних управлінь юстиції з питань дотримання законодавства про розгляд звернень громадян; роботи територіальних управлінь юстиції з питань розгляду звернень та особистого прийому громадян у 2011 році; виконання рішень колегії Головного управління юстиції з питань дотримання законодавства про розгляд звернень та особистого прийому громадян;

  • 28.09.2012 – семінарське заняття з начальниками територіальних управлінь юстиції щодо опрацювання узагальнення про роботу Головного управління юстиції у Житомирській області та його підвідомчих установ з питань розгляду звернень громадян; порядку підготовки звітної інформації про роботу, проведену територіальними управліннями юстиції з дотримання норм чинного законодавства про звернення громадян; організація особистого прийому громадян в підвідомчих управліннях юстиції. Проведення виїзних прийомів громадян; розгляду звернень громадян.

  • 28.03.2012стажування головного спеціаліста Любарського районного управління юстиції Зубко Олену Костянтинівну. Матеріали стажування оформлено відповідним чином;

  • 17.05.2012 – стажування: начальника Любарського районного управління юстиції Грушак Інни Володимирівни; начальника Баранівського районного управління юстиції Літвінчик Оксани Сергіївни; начальника Брусилівського районного управління юстиції Ободзінського Юрія Анатолійовича; начальника Андрушівського районного управління юстиції Сірої Валентини Василівни; начальника Радомишльського районного управління юстиції Боровської Оксани Василівни;

  • 24.09.2012 – стажування: начальника Народицького районного управління юстиції Невмержицького Сергія Дмитровича, начальника Коростишівського районного управління юстиції Кропивницької Наталії Дмитрівни та головного спеціаліста реєстраційної служби Народицького районного управління юстиції Кудін Ірини Василівни.

Матеріали стажування оформлено відповідним чином.

З метою поліпшення ефективності роботи Головного управління юстиції у Житомирській області, територіальних управлінь юстиції на місцях зі зверненнями громадян, необхідність об’єктивного, всебічного і вчасного розгляду звернень громадян відповідно до вимог законодавства України, на виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розроблено План заходів щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення, який затверджено наказом від 12.01.2012 №15/о.

Планом заходів передбачено:


  • заслуховування на засіданнях колегії, оперативних нарадах при начальнику управління питань дотримання органами і установами юстиції області вимог законодавства України з розгляду звернень громадян;

  • проведення стажування для новопризначених працівників територіальних управлінь юстиції, відповідальних за ведення діловодства щодо звернень громадян;

  • проведення наради-семінару для керівників міського, міськрайонних, районних управлінь юстиції з питань дотримання законодавства про звернення громадян та шляхів удосконалення даного напрямку діяльності на місцях;

  • здійснення виїзних прийомів громадян посадовими та службовими особами органів юстиції області;

  • систематичне висвітлення в засобах масової інформації та розміщення на офіційному веб-сайті Головного управління юстиції інформації про стан розгляду звернень громадян тощо.

На виконання статті 22 Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” Головним управлінням юстиції у Житомирській області, його підвідомчими органами та установами юстиції забезпечено належну організацію особистого прийому громадян.

Облік прийому громадян здійснюється посадовою особою, яка його проводила, а саме у Журналі особистого прийому громадян, які прошнуровані, пронумеровані та скріплені засвідчувальним написом й печаткою управління.

Керівництвом Головного управління юстиції за підсумками 9 місяців 2012 року на особистому прийомі прийнято 327 громадян (показник 9 місяців 2011 року складав 200 громадян).

З метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на звернення, на виконання п.10 вказаного вище Плану заходів здійснено виїзні прийоми громадян:



  • начальником Головного управління юстиції у Житомирській області Шундриком В.В.: 29.05.2012 – у м. Радомишль Житомирської області; 22.08.2011 – у Житомирську виправну колонію №4;

  • начальником Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Житомирській області Омельченко Н.А.: 09.06.2012 та 15.06.2012 – у м. Малин, 12.07.2012 у Райківську виправну колонію м. Малина.

Особистий прийом громадян у підвідомчих установах юстиції проводиться згідно із затвердженими графіками. Графіки особистого прийому громадян керівництвом управлінь юстиції на місцях доводяться населенню регіону шляхом виступів у засобах масової інформації розміщення їх на інформаційних стендах тощо. Керівництвом територіальних управлінь юстиції у звітному періоді на особистому прийомі прийнято 4516 осіб (показник 9 місяців 2011 року складав 5716 осіб).

Територіальними управліннями юстиції області також створені належні умови для реалізації громадянами наданого їм права на звернення. З цією метою в приміщеннях управлінь юстиції обладнано тематичні стенди, на яких розміщено:



  • витяги із Закону України „Про звернення громадян”;

  • Указ Президента України від 07.02.2008 №109/2008;

  • графіки особистого прийому громадян Міністром юстиції України, його заступниками, керівниками структурних підрозділів Міністерства юстиції України, керівництвом Головного управління юстиції у Житомирській області, обласної державної адміністрації;

  • графіки роботи телефонної «гарячої лінії» тощо.

Начальники міського, міськрайонних, районних управлінь юстиції тримають на особистому контролі розгляд звернень громадян та забезпечують проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. Також, приділяють особливу увагу вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофі, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Письмових скарг та зауважень від громадян щодо порядку організації особистого прийому до Головного управління юстиції, його підвідомчих органів і установ не надходило.
Наказом Головного управління юстиції від 11.10.2011. №593/о “Про створення та затвердження Порядку роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги при Головному управлінні юстиції у Житомирській області” визначено порядок роботи „громадської приймальні”, організаційні питання прийому громадян та започаткування телефонної “гарячої лінії”. На сьогодні в Головному управлінні юстиції діє „телефон довіри”. Всі вищезазначені графіки роботи та номери телефонів систематично висвітлюються на офіційному веб-сайті Головного управління юстиції.

По обласному телебаченню «Союз ТВ» щотижня в режимі прямого ефіру виходить передача «Юридичні консультації» за участю виключно працівників Головного управління юстиції.



Так, протягом 9 місяців 2012 року працівниками Головного управління юстиції здійснено низку виступів на правову тематику.

Так, 09.04.2012 заступником начальника Головного управління юстиції у Житомирській області Волошиною І.П. по обласному телебаченню «Союз ТВ» здійснено виступ на тему: «Відмінність законодавчого регулювання звернень громадян від запитів на доступ до публічної інформації».

Протягом 9 місяців 2012 року до «громадських приймалень» при управліннях юстиції за безоплатною правовою допомогою звернулося 2808 громадян. Зокрема, до «громадської приймальні» при Головному управлінні юстиції звернулося 353 громадянина.

Одним із пріоритетних завдань Головного управління юстиції, його підвідомчих установ є забезпечення постійного зв’язку між органами державної влади, органами місцевого самоврядування та громадянами. З цією метою в області діє 23 виїзних консультативних пункти по наданню безоплатної правової допомоги. Виїзні консультативні пункти діють при сільських і селищних радах та створені розпорядженнями голів районних державних адміністрацій та районних рад. Діяльність їх регламентується графіками виїзних прийомів громадян керівництвом органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за участю керівництва територіальних управлінь юстиції.

Про проведення спільних виїзних прийомів громадян в населених пунктах попередньо населення повідомляється через засоби масової інформації або через сільські/селищні ради.

Протягом 9 місяців 2012 року здійснено 128 виїздів під час яких надано 446 консультацій громадянам.



Головне управління юстиції, керівники підвідомчих органів і установ юстиції області спрямовуватимуть і в подальшому свою діяльність на забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян, задоволення законних вимог заявників.

Відділ організаційного забезпечення,

документування, контролю та звернень

громадян


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка