Міністерство освіти І науки, молоді І спорту україни новомиргородської райдержадміністрації відділ освіти районний методичний кабінет узагальнені результати апробації підручника з сходинок до інформатики для 2-го класу



Скачати 207.98 Kb.
Дата конвертації03.11.2016
Розмір207.98 Kb.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ І СПОРТУ УКРАЇНИ

НОВОМИРГОРОДСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ВІДДІЛ ОСВІТИ

РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Узагальнені результати апробації підручника

з сходинок до інформатики для 2-го класу

(автори – Г. В. Ломаковська, Г. О. Про-ценко, Й. Я. Ривкінд, Ф. М. Рівкінд )

Яценко Олена Григорівна

Новомиргородська ЗШ І-ІІІ ступенів №3

Новомиргородський район



2013/2014 н.р.

Узагальнені результати апробації подручника для 2-го класу

1. Відомості про підручник:
Автори: Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Й. Я. Ривкінд, Ф. М. Рівкінд

Предмет: Сходинки до інформатики, 2 клас

Рік видання: 2012

Видавництво: ТОВ « Видавничий дім «Освіта»» м. Київ

2.Відомості про респондентів апробації




Кількість



Кількість закладів

Респонденти

Учителі

Учні

Батьки

Всього

1

1

16

16


3. Аналіз навчального та науково-методичного апарату підручника


1.

Зміст

підручника

1.1. Відповідність чинній програмі. Повністю відповідає

1.2. Врахування вікових особливостей, попередньої підготовки учнів. Кілька тем не відповідають віковим особливостям

1.3. Загальна характеристика науковості викладу навчального матеріалу. Матеріал викладено науково

1.4. Спрямованість навчального матеріалу на формування:



  • науково-теоретичного мислення; спрямовано

  • мотивації навчання; спрямовано

  • світоглядних позицій; спрямовано

1.5. Використання інноваційних педагогічних технологій. Використано

1.6. Послідовність, логічність викладу матеріалу. Наявна

1.7. Оптимальність розподілу матеріалу відповідно до норм навчального часу. Є великі параграфи, що не є оптимальним розподілом матеріалу відповідно до норм навчального часу

1.8. Відповідність підручника принципам наступності, логічної послідовності, органічність поєднання з попередніми навчальними виданнями цього курсу. Відповідає

1.9. Якість та доцільність ілюстративного матеріалу (схеми, таблиці, малюнки, рисунки, фотознімки). Якість добра, матеріал доцільний, актуальний

1.10. Використання засобів виразності та образності мови для посилення емоційного впливу навчального тексту. Використано



2.

Методичний апарат підручника

2.1. Відповідність системи питань, завдань, вправ вимогам державних стандартів загальної середньої освіти. Відповідає

2.2. Наявність завдань різного ступеня складності. Відсутня

2.3. Різноманітність та оригінальність завдань. Наявна

2.4. Спрямованість на:



  • розвиток логічного мислення; спрямовано

  • творчих здібностей; спрямовано

  • пізнавальної активності. спрямовано

2.5. Методична цінність ілюстративного матеріалу. Має добрий наочний ілюстративний матеріал

3.

Поліграфічне виконання підручника

3.1. Якість естетичного оформлення. Якість поліграфії не на достатньому рівні

3.2. Спрямованість на розвиток естетичного смаку. Палітра кольорів віповідає вимогам стандартів

3.3. Дотримання гігієнічних, поліграфічних вимог (шрифт, формат, вага). Не зовсім добре видно скріншоти з малюнками



4. Зауваження та пропозиції


До змісту підручника

Зміст та матеріал підручника відповідає чинній програмі. Враховує вікові особливості учня та їх попередню підготовку( за винятком кількох тем «Повідомлення, інформація, інформаційні процеси», де говориться про Месопотамію, Стародавній Єгипет, Стародавню Грецію та 42 195 метри , які не сприймаються другокласниками). Матеріал підручника викладено на науковому рівні, що передбачено державним стандартом . Навчальний матеріал спрямований на формування позитивної мотивації, розвитку науково-теоретичного та логічного мислення, сприяє розширенню кругозору, світоглядних позицій школярів. Виклад матеріалу логічний, послідовний, хоча не завжди розподілений відповідно до норм навчального часу ( є декілька великих за обсягом параграфів «Що може комп’ютер» і «Комп’ютери бувають різні» ) .Присутність казкових героїв (дівчинка Ганнуся, гномик Мудрунчик, інопланетянин Елзік та інші) та викладення нового матеріалу через діалоги цих казкових героїв є дуже вдалим для даної вікової категорії. Наявність великої кількості малюнків, скріншотів та інших зображень допомагають сприймати матеріал. У кожному пункті підручника є підпункт “Для кмітливих” з логічними задачами, ребусами, кросвордами, дотепними задачами та ін. Більшість з них створені на основі навчального матеріалу “Сходинок до інформатики” . Деякі з них створені на основі навчального матеріалу інших навчальних предметів початкової школи (міжпредметні зв’язки, підтримка вивчення інших навчальних предметів) . Деякі з них мають пропедевтичний характер.Ілюстратив-ний матеріал якісний, сприяє осмисленому сприйняттю навчального матеріалу. У тексті підручника посилено емоційний вплив (надруковано іншим шрифтом, кольором, виділено поняття, які необхідні для обов’язкового осмисленого запам’ятовання).


До структури підручника

За структурою підручник складається з шести розділів, а саме: 1.Комп’ютери та їх застосування (3 пункти) 2.Основні складові комп’ютера. Початкові навички роботи з комп’ютером (9 пунктів) 3.Поняття про повідомлення, інформацію та інформаційні процеси (5 пунктів) 4.Алгоритми і виконавці (4 пункти) 5.Об’єкти. Графічний редактор (8 пунктів) 6.Комп’ютерна підтримка вивчення навчальних предметів (4 розділи )

Структура пункта підручника 1.Теоретичний матеріал 2.Працюємо за комп’ютером 3.Запитання і завдання 4.Для кмітливих.

Структура підручника складена вдало, продумано.


До навчально-методичного апарату підручника

Навчально-методичний апарат підручника повністю, на мою думку, відповідає сучасним дидактичним вимогам навчання. Автори використовують алгоритми не тільки при вивченні відповідної теми, а й в усіх інших розділах • Формування в учнів розуміння, що алгоритми супроводжують нас всюди: в навчанні, у повсякденному оточуючому житті, в іграх та інших видах людської діяльності.

Методичний матеріал підручника відповідає вимогам державних стандартів , передбачає виконання різних завдань ( хоча відсутні різнорівневі завдання), спрямований на розвиток логічного мислення школярів та їх пізнавальної активності. Доцільно було б підібрати завдання по рівнях.




5. Загальна оцінка якості підручника


Підручник можна використовувати в школі як основний без доопрацювання (9-10 балів);




підручник можна використовувати в школі як основний після доопрацювання (5-8 балів);

+

підручник можна використовувати в школі як допоміжний без доопрацювання (3-4 бали);




підручник не можна використовувати в школі (1-2 бали).





6. Узагальнений експертний висновок




Критерії оцінювання

Оцінка (за 10-бальною шкалою)

1.

Науковість викладу навчального матеріалу

10

2

Формування світогляду

10

3

Виховний потенціал навчального матеріалу

10

4

Розвивальний ефект навчального матеріалу

10

5

Дидактична досконалість навчальної книги

10

6

Методичне забезпечення

9

7

Ергономічні показники

9

Директор

Новомиргородської

ЗШ І-ІІІ ступенів №3 Т. Свистунова

Методист РМК

відділу освіти

Новомиргородської

райдержадміністрації І. Вітко

7. Відомості про експерта

Статус експерта :


  • Проводив апробацію разом з учнями;

  • ознайомився з програмою без запровадження в навчально-виховний процес.


Посада експерта: вчитель, вихователь групи продовженого дня, вихователь-наставник, соціальний педагог, психолог, методист, науковець.
Педагогічний стаж: 0-5 років, 6-10 років, 11-20 років, понад 20 років.
Кваліфікаційна категорія експерта: спеціаліст, спеціаліст ІІ категорії, спеціаліст І категорії, спеціаліст вищої категорії.
Науковий ступінь: кандидат наук, доктор наук.
Місто, сільська місцевість
Прізвище: Яценко

Ім’я: Олена

По батькові: Григорівна

Анкета для учнів

Назва підручника Сходинки до інформатики

Автори Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Й. Я. Ривкінд, Ф. М. Рівкінд ___
Область _Кіровоградська________Район_Новомиргородський____________

Місто___Новомиргород___________Село______________________________


Прочитайте запитання анкети, поставте знак „+” проти вибраного варіанту (відповідь може бути тільки одна на кожне питання). Якщо виникає необхідність прокоментувати відповідь, скористайтесь графою „пояснення”.




Завдання


Відповіді




так

>так

> ні

ні

пояснення

1.

Чи всі теми програми розкриті в підручнику задовільно?

14

2

-

-




2.

Чи задовольняє Вас розташування тем у змісті підручника?

16

-

-

-




3.

Чи є доступним для Вашого сприйняття формулювання тем розділів, параграфів та пунктів параграфу?

10

3

1

2




4.

Чи надає підручник достатньо теоретичної інформації?

14

-

-

2




5.

Чи достатньо уваги автори приділяють формуванню практичних умінь і навичок?

16

-

-

-




6.

Чи пропонує підручник ситуації, які можуть стати Вам у пригоді в житті?

15

-

1

-




7.

Чи відповідає навчальний матеріал Вашому життєвому досвіду?

14

-

-

2




8.

Чи сподобалось Вам працювати з підручником?

16

--

-

-






Анкета для батьків учнів

Назва підручника Сходинки до інформатики

Автори Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Й. Я. Ривкінд, Ф. М. Рівкінд ___
Область _Кіровоградська________Район_Новомиргородський____________

Місто___Новомиргород___________Село______________________________


Прочитайте запитання анкети, поставте знак „+” проти вибраного Вами варіанту відповіді (відповідь може бути тільки одна). Якщо виникає необхідність прокоментувати відповідь, скористайтесь графою „пояснення”.


№ п/п

Запитання


Варіанти відповіді

Так

Частково/Деколи

Ні

1.

Чи викликає зацікавленість у дитини навчальний матеріал підручника?

12

4

-

2.

Чи подобаються дитині ілюстрації та загальне оформлення підручника?

16

-

-

3.

Чи легко Вам розбиратися в навчальному матеріалі підручника, щоб надати дитині допомогу?

8

4

4

4.

Чи часто дитина звертається по допомогу при вивченні змісту параграфа або виконанні завдання?

-

2

14

5.

Чи може дитина в разі відсутності на уроці самостійно вивчити тему, користуючись підручником?

1

5

10

6.

Чи відповідає книга Вашим уявленням про якісний шкільний підручник?

14

2

-

Ваші побажання щодо поліпшення якості даного підручника



В цілому підручник якісний і доступний. На деяких скріншотах майже нічого не видно.

Анкета для вчителя

Назва підручника, клас «Сходинки до інформатики» 2 кл. (перший рік навчання)

Автори: Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Й. Я. Ривкінд, Ф. М. Рівкінд

Область: Кіровоградська

Район: Новомиргородський

Місто: Новомиргород

Педагогічний стаж: 0-5років, 6-10 років, 11-20 років, більше 20 років (підкреслити).

Прочитайте запитання анкети, поставте знак „+” проти вибраного варіанту (відповідь може бути тільки одна на кожне питання). Якщо виникає необхідність прокоментувати відповідь, скористайтесь графою „пояснення”.







Запитання

Відповіді

так

>так

>ні

ні

пояснення

1.

Зв’язок змісту підручника з цілями навчання

1.1.

Чи забезпечує матеріал підручника засвоєння змісту галузі на рівні, визначеному Державним стандартом початкової загальної освіти?

+













1.2.

Чи всі розділи програми розкриті в підручнику?

+













1.3.

Чи забезпечує підручник формування загально навчальних умінь і навичок?

+













2.

Відповідність підручника сучасним методичним вимогам

2.1.

Чи надає підручник достатньо теоретичної інформації для виконання вправ (завдань)

+













2.2.

Чи достатня кількість вправ (завдань) у підручнику для засвоєння учнем вивченої теми?

+













2.3.

Чи достатня кількість у підручнику різнорівневих завдань (вправ)?







+







2.4.

Чи задовольняє Вас різноманітність вправ (завдань) у підручнику?




+










2.5.

Чи передбачає підручник колективні форми роботи?

+













2.6.

Чи передбачає підручник індивідуальні форми роботи?

+













2.7.

Чи пропонує підручник творчі завдання. Що дають змогу проявити здібності талановитим дітям?

+













2.8.

Чи передбачено авторами підручника систематичне повторення основних тем?

+













2.9.

Чи пропонує підручник ситуації, які можуть стати в пригоді учню в його повсякденному житті?




+










3.

Мова підручника




3.1.

Чи зрозуміло й чітко для учнів дається визначення головних програмових понять?

+













3.2.

Чи відповідає словникове наповнення підручника віковому рівню учнів?




+










3.3.

Чи обтяжені тексти підручника незрозумілими для дітей словами (архаїзми, неологізми тощо)?




+










4.

Доступність підручника

4.1.

Чи доступно для самостійного сприйняття учнем викладено навчальний матеріал підручника?

+










але частково, деякий матеріал потребує пояснення

4.2.

Чи відповідають навчальний зміст та система вправ (завдань) віковому рівню розвитку учнів, їх попередній загальноосвітній підготовці та життєвому досвіду?

+










Але є декілька тем, що не зовсім відповідають віковим особливостям учнів

5.

Виховний потенціал підручника

5.1.

Чи сприяє навчальний матеріал підручника формуванню в учнів морально-етичних норм та загальнолюдських гуманістичних цінностей?

+













5.2.

Чи містить підручник навчальний матеріал, що сприяє вихованню в учнів громадянської позиції та патріотичних почуттів?

+













5.3.

Чи спрямований навчальний матеріал підручника на виховання дбайливого ставлення учнів до природи, відповідальності за її збереження?




+










5.4.

Чи сприяє навчальний матеріал підручника формуванню в учнів почуття прекрасного та естетичної культури?




+










6.

Оформлення підручника

6.1.

Чи достатня кількість ілюстрацій у підручнику?

+













6.2.

Чи збалансовано в підручнику кольорову гаму ілюстрацій?

+













6.3.

Чи в достатній мірі відображають ілюстрації підручника сучасність?

+













6.4.

Чи доречно виносити на форзац підручника схеми, таблиці, пам’ятки?










+

Але їх там і немає

7.

Підручник - учителю

7.1.

Чи зручний для вчителя підручник у користуванні?

+













7.2.

Чи вважаєте Ви даний підручник новим за методичною системою реалізації змістових ліній?




+







Але деякі теми бажано перенести в 3-4 клас («Алгоритми і виконавці»)

7.3.

Чи відповідає дана навчальна книга Вашим уявленням про сучасний шкільний підручник?

+














База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка