Міндоходів планує виконати бюджетні показники 2014 року в повному обсязі



Скачати 161.66 Kb.
Дата конвертації13.12.2016
Розмір161.66 Kb.

Міндоходів планує виконати бюджетні показники 2014 року в повному обсязі


Незважаючи на складну економічну та політичну ситуацію, у Міністерстві розраховують виконати плани надходжень до бюджету за 2014 рік на 100%. Про це Перший заступник Міністра доходів і зборів Ігор Білоус сказав 2 червня у ході заслуховування Кабінетом Міністрів звіту про діяльність Міндоходів.

Починаючи з березня 2014 року, індикативні показники Міністерства фінансів України виконуються у повному обсязі. Це стало можливим завдяки перекриттю частини схем ухилення від сплати ПДВ, результативній протидії тіньовому сектору на ринку алкоголю та тютюну, зниженню адміністративного тиску на підприємців та налагодженому діалогу з великими платниками податків.

Щомісячно, починаючи з березня, Міндоходів забезпечує більше 1 млрд. гривень додаткових надходжень з ПДВ. Поступово зменшується обсяг операцій, прихованих від оподаткування. У той час як обсяги реалізації продукції впали на 150 млрд. гривень або на 9,3%, порівняно з 2013 роком, сума нарахованого ПДВ зросла на 4 млрд. гривень або на 7,6%.

Основним чинником такої позитивної динаміки в Міндоходів вважають ефективність боротьби зі схемами розкрадання ПДВ. «У той час як у 2013 році обсяги "схемного" кредиту становили в середньому 3,9 млрд. гривень в місяць, слідчі дії проводилися лише щодо операцій на 426 млн. гривень. Але у 2014 році обіг через "податкові ями" зменшився удвічі, а нарахування ПДВ виросло на 900 млн. грн. в місяць», - прокоментував Ігор Білоус. Щоб активізувати боротьбу з «податковими ямами», Міндоходів запроваджує оперативний контроль за ризиковими операціями в on-line режимі ще на стадії їх проведення. Відповідні кроки розробляються спільно з Національним банком України.

Є прогрес і в антикорупційних розслідуваннях в системі Міндоходів. З 15 березня по 30 травня відкрито 76 кримінальних проваджень, з них дев’ять – за ознаками одержання неправомірної вигоди. Орієнтовна сума збитків за цими справами – 20 млн. гривень. За фактами протиправних дій з боку колишнього очільника Міндоходів та інших причетних посадових осіб, проводяться службові перевірки за участі 26 фахівців із 16 підрозділів міністерства. 


Володимир Хоменко: податкова і бізнес разом подолають тіньовий ринок


Про це заявив заступник Міністра доходів і зборів України Володимир Хоменко під час зустрічі з представниками виробників тютюнових та алкогольних виробів, імпортерів і продавців спиртних напоїв.

Володимир Хоменко розповів про те, що протягом лише квітня-травня цього року з обігу вилучено понад 5 млн. пляшок фальсифікованих алкогольних напоїв, більше 200 тис. літрів спирту, понад 2,5 млн пачок цигарок, майже 3,5 млн підроблених марок акцизного податку.

„Лише за день ми вилучили 10 тисяч пляшок підробленої горілки та 7 тонн спирту. Працівники податкової міліції викрили 17 незаконних виробництв алкогольної продукції та 2 – тютюнової. Втрати бюджету від несплати акцизного податку цими підприємствами склали понад 3 млрд. гривень».

"Якщо раніше необлікований спирт возили цистернами, нині возять каністрами, та й то - уночі", - підсумував Володимир Хоменко.

Під час зустрічі представник державного поліграфкомбінату „Україна” презентував проект нової електронної системи „Електронна акцизна марка” - програмного забезпечення, за допомогою якого держава зможе контролювати переміщення спирту, обіг підакцизної продукції та оперативно виявляти порушення і фальсифікат. Система складається з марки акцизного податку з підвищеним рівнем захисту, єдиного електронного реєстру товарно-транспортних накладних та реєстру чеків реєстраторів розрахункових операцій.

Під час наступної зустрічі домовилися провести презентацію альтернативної електронної акцизної марки, яку розробила тютюнова компанія. Володимир Хоменко погодився з ініціативою і запевнив учасників ринку, що без них нову акцизну марку не запровадять:

"Пропозиції бізнесу обов'язково будуть враховані. Але електронну марку буде запроваджено в будь-якому разі. Ми з вами разом маємо закріпити чесні й прозорі правила ринку, щоб система працювала, незалежно від нашої особистої присутності".

Заступник міністра пообіцяв підняти і тему неактуальності підняття акцизів, яку виробники підтримали одноголосно:

"Я матиму зустріч з прем'єр-міністром та міністром фінансів, говоритиму про неактуальність підвищення акцизного збору. Інтереси бізнесу мають бути враховані".

Також Володимир Хоменко наголосив на тому, що потрібно переглянути умови ліцензування для учасників алкогольно-тютюнового ринку:

"Треба встановити такі умови, щоби ліцензії на продаж тютюну і алкоголю не видавалися кому попало - подивіться, де продаються алкоголь і цигарки - майже впритул до дитячих закладів".

Національний університет ДПС України запрошує абітурієнтів приєднатися до своєї студентської родини http://minrd.gov.ua/media-tsentr/novini/print-149649.html


Національний університет державної податкової служби запрошує на навчання абітурієнтів, які цікавляться професіями, пов’язаними з фінансами, оподаткуванням, бухгалтерським обліком та юриспруденцією.

Національний університет ДПС України, що розташований у парковій зоні мальовничого передмістя Києва (за11 км від столиці), – це  прекрасні умови для успішного й цікавого навчання. Сучасні аудиторії, навчальні лабораторії, комп’ютерні і  спеціалізовані класи, бібліотеки, читальні зали, конференц-комплекси побудовані за європейськими стандартами. Усі викладачі – відомі у своїх галузях вчені й фахівці-практики – кандидати наук, доценти, професори, академіки, які мають потужний науково-педагогічний потенціал.

Сучасні програми фахового навчання, які передбачають оволодіння найновішими знаннями, комп’ютерними технологіями, елементами англомовного навчання тощо, задовольнять найвибагливіших студентів. Більше того, вони можуть паралельно отримувати подвійний диплом у провідних вузах Європи.

Після отримання диплома бакалавра, спеціаліста або магістра студенти працевлаштовуються в територіальні органи Міндоходів, Міністерства фінансів України, Державної казначейської служби України, Державної фінансової інспекції України, Антимонопольного комітету України, Рахункової палати України, регіональні митниці, фінансово-кредитні установи, міжнародні аудиторські компанії тощо.

Здобувати освіту можна також і у філіях Національного університету ДПС України: у містах Вінниця, Житомир, Кам’янець-Подільський Хмельницької області та Сторожинець Чернівецької області. Двері університету завжди відчинені для сільської молоді - відповідно до умов цільового прийому.

У структурі університету також функціонує Київський фінансово-економічний коледж.

З переліком напрямів і спеціальностей підготовки, Правилами прийому до Національного університету ДПС України та Коледжу НУДПСУ можна ознайомитися на сайті: asta.edu.ua.

Радо запрошуємо у нашу студентську родину!


Для переходу на спрощену систему оподаткування з III кварталу подайте заяву до 13 червня 2014 року http://minrd.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/print-150133.html


Платники податків, які бажають перейти на спрощену систему оподаткування з загальної, подають відповідну заяву до контролюючого органу за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Тобто, для переходу на спрощену систему оподаткування з III кварталу останнім днем для подачі заяви є 13 червня 2014 року.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

Перехід можливий один раз протягом календарного року, за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, платником податків дотримано вимоги, встановлені пунктом 291.4 статті 291 Податкового кодексу України.

У Харківській області виявлено схем по «відмиванню» коштів на 18 млрд.грн. http://kh.minrd.gov.ua/media-ark/news-ark/print-150103.html


З початку року за даними управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ Міндоходів у Харківській області, до Банку даних сумнівних фінансових операцій було внесено 42 повідомлення на загальну суму 18 088,1 млн.грн. При цьому, сума виявлених імовірно легалізованих коштів склала 12,2 млн.грн.

За результатами розгляду матеріалів, переданих у правоохоронні органи, до Єдиного реєстру досудових розслідувань  внесено 19 повідомлень про кримінальні правопорушення. Більшість кримінальних правопорушень стосується привласнення майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем - ст. 191 КК України.  Також кримінальні справи порушувались за ознаками злочинів, передбачених, зокрема,  ст. 212 КК України – ухилення від сплати податків, ст. 209 КК України – відмивання доходів одержаних злочинним шляхом.

Одним із пріоритетних напрямків роботи управління є виявлення правопорушень у сфері державних закупівель.

Так, у січні-травні поточного року співробітники управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, провели 10 розслідувань відносно учасників держзакупівель. Сума збитків при цьому склала понад 73,4 млн.грн.

За їх результатами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено 4 кримінальних правопорушення. Приймаються заходи щодо повернення коштів до бюджету.

Майже 30 тисяч громадян скористалися послугами Центрів обслуговуванню платників Лозівської ОДПІ http://kh.minrd.gov.ua/media-ark/local-news/print-150414.html


В середньому  в ЦОПі обслуговують більше 300 відвідувачів на добу. Зокрема, до сервісного центру звертаються платники, які бажають отримати дозвільні документи, довідки, консультаційні та інші, необхідні їм послуги. Загалом, протягом січня-травня 2014 року фахівці ЦОП надали понад 3,5 тисячі адміністративні послуги платникам податків.

Лише тільки реєстраційних номерів облікової картки платника податків з початку року видано понад 1,7 тис. Для отримання облікової картки необхідно звернутися до інспекції та пред’явити документ, який  посвідчує особу (паспорт або  свідоцтво про народження дитини та паспорт одного з батьків (для неповнолітніх).  Зазвичай документ (довідка), що засвідчує реєстрацію в державному реєстрі, видається протягом п’яти робочих днів з дня звернення.

Майбутні абітурієнти, завчасно подбайте про отримання облікової картки. Адже її копія входить до пакету документів, які подаються при вступі до навчальних закладів.

Метою функціонування Центру є створення комфортних умов для громадян та  бізнесу, скорочення кількості затрачуваного часу платників на подання звітності та надання їм кваліфікованих консультацій. Центр оснащений спеціальними інформаційними стендами, де платники можуть отримати корисну для себе інформацію про адміністративні послуги та  про документи, які необхідно подати для їх отримання. В залі очікування забезпечено трансляцію актуальної інформації на TV-моніторі.



Мешканці Харківщини стали менше звертатися на «Пульс» http://kh.minrd.gov.ua/media-ark/news-ark/print-149694.html


Так, за п’ять місяців 2014 року на антикорупційний сервіс Міністерства доходів і зборів України «Пульс» звернулися 166 громадян Харківського регіону. Порівняно з відповідним періодом минулого року їх кількість зменшилась на 17 %. По це повідомили у Головному управлінні Міндоходів області.

Кількість звернень суттєво зменшилась завдяки підвищенню якості обслуговування громадян та оперативному вирішенню усіх проблемних питань, які у них виникають, на місцях.

Дзвінки на «Пульс» опрацьовуються у строки не більше ніж три доби із часу звернення. Громадяни можуть розраховувати на зворотній зв’язок – інформацію про перевірку викладених фактів та, при потребі,  заходи реагування.

Найактуальніші питання, з яким звертались жителі регіону на сервіс «Пульс», стосувались питання щодо організації роботи територіальних органів ГУ Міндоходів – 64 звернення,  22 – щодо подання звітності в електронному вигляді та реєстрації накладних, 23 платника звернулись щодо реєстрації платником ПДВ. З приводу діяльності Центрів обслуговування платників надійшло 28 звернень.

Оперативно вирішити питання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю та митного оформлення,  можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Хто має право застосовувати нульову ставку з податку на прибуток http://lg.minrd.gov.ua/media-ark/news-ark/print-150367.html


Нульову ставку з податку на прибуток мають право застосовувати платники, у яких дохід протягом поточного року не перевищує 3 млн. грн., та розмір щомісячної заробітної плати працівників становить не менше подвійної мінімальної зарплати. Це положення діє на період з 01.04.11 р. до 01.01.16 року (пп154.6 ПКУ).

При цьому такі платники повинні бути створені або після 1 квітня 2011 року (але не шляхом реорганізації), або раніше за умови, що задекларований річний дохід не перевищував 3 млн. грн. протягом трьох останніх років та середньооблікова чисельність працівників за цей період не була більше 20 осіб.

Пільгу також можуть застосовувати платники податку на прибуток, які до 1 січня 2011 року були платниками єдиного податку, якщо їх дохід за останній календарний рік не перевищив 1 млн. грн. та середньооблікова чисельність працівників становила до 50 осіб.

Для застосування нульової ставки існує ряд обмежень за видами діяльності. Так, пільгова ставка не поширюється на суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з нерухомістю та валютою, у сфері розваг, на суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, оптових торговців, торговців дорогоцінними металами, а також суб'єктів, що надають фінансові послуги та послуги для підприємців (бухгалтерські послуги, аудит).

Основна вимога застосування пільгової ставки - виручка повинна бути витрачена на розвиток господарської діяльності підприємства та відображена у відповідній документації.

У разі якщо платник податку на прибуток у будь-якому звітному періоді перевищує дозволену межу одного з критеріїв, що надає йому право на застосування нульової ставки, то такий платник податку зобов’язаний оподаткувати прибуток, отриманий у такому звітному періоді, за основною ставкою у загальному порядку.


Фізичні особи-власники нежитлових приміщень у багатоповерхівках повинні сплачувати земельний податок http://kyiv.minrd.gov.ua/okremi-storinki/arhiv1/print-150229.html


Відповідно до пункту 287.8 статті 287 Податкового кодексу України власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Таким чином, фізична особа – власник нежитлового приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку є платником земельного податку з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

Здійснення бартерних операцій неможливо для «спрощенців» http://kyiv.minrd.gov.ua/okremi-storinki/arhiv1/print-150493.html


Бартерна (товарообмінна) операція - господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору (пп. 14.1.10 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу). Платники єдиного податку повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій) (п. 291.6 ст. 291Податкового кодексу).

Отже, юридичні особи-платники єдиного податку не мають права здійснювати бартерні операції, в тому числі погашати заборгованість за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) іншим способом ніж сплата живими коштами.


Звернення громадян – право гарантоване законом http://kyiv.minrd.gov.ua/okremi-storinki/arhiv1/print-150435.html


Статтею 40 Конституції України визначено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по-батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

Наголошуємо, що відповідно до статті 8 Закону України «Про звернення громадян» письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає. Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

Як оподатковується сума страхового відшкодування

Наказом Міндоходів від 02.06.2014р. № 325 затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо оподаткування сум страхового відшкодування, які виплачуються банку - вигодонабувачу при настанні страхового випадку із предметом застави (автомобілем), та спрямуються банком на погашення кредиту. У разі якщо з автомобілем, під заставу якого фізособа взяла кредит у банку, настав страховий випадок, і страхова компанія виплачує страхове відшкодування такому банку, дотримуючись вимог п.п. 165.1.27 ПКУ, то банк спрямовує ці кошти на погашення кредиту фізособи, отриманого під це авто. При цьому сума такого відшкодування не включається до загального річного оподатковуваного доходу позичальника.

У випадку, якщо сума зазначеного страхового відшкодування перевищить вартість застрахованого автомобіля, визначену за звичайними цінами на дату укладання договору страхування, збільшену на суму сплачених страхових платежів, страхова компанія, виступаючи в ролі податкового агента, від суми такого перевищення утримує та перераховує до бюджету податок на доходи за ставкою 15% (17%).

Сума здійснених витрат страхового відшкодування при цьому має бути відображена у звіті за формою 1-ДФ страхової компанії.

   
   Як підприємцю уникнути подвійного нарахування ЄСВ

Відповідно до п. 1 частини 1 ст. 4 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками ЄСВ є підприємства, установи та організації, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, та фізичні особи - підприємці, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою — підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців.

Відомості щодо яких містяться в ЄДР, як платників ЄСВ підтверджується випискою з ЄДР, яка надсилається (видається) цим юридичним особам (відокремленим підрозділам) та фізичним особам – підприємцям.

З метою уникнення подвійного нарахування ЄСВ підприємець, що виконує роботи (надає послуги) відповідно до укладених цивільно-правових договорів, повинна надати суб’єктам господарювання копію документа, що підтверджує державну реєстрацію (виписку з ЄДР, в якій зазначаються основні види діяльності).

Скільки готівки взяти у закордонну подорож


У разі переміщення готівки понад 10 тис.євро громадяни зобов’язані декларувати вказану суму в повному обсязі, а також підтверджувати зняття готівки з рахунків у банках або інших фінансових установах, виключно на ту суму, що перевищує 10 тис євро. Строк дії таких документів 30 календарних днів, починаючи з дня видачі.

На усій території Європейського Союзу діє єдина форма митної декларації, яку повинні заповнювати фізичні особи при переміщенні готівки у сумі понад 10 тисяч євро. При переміщенні через територію ЄС громадянин, що має при собі суму понад 10 тисяч євро (чи відповідну суму в іншій валюті), зобов’язаний її задекларувати в країні прибуття/убування.

Фізичній особі необхідно подати митну декларацію двічі — як при ввезенні, так і при вивезенні з території Євросоюзу — суми понад 10 000 євро. Декларувати слід не лише готівкові гроші, а також цінні папери, дорожні чеки, векселі. Правило діє, навіть якщо ви проїжджаєте через країни ЄС транзитом.

У декларації треба вказати паспортні дані, інформацію про власника/власників грошових коштів (це може бути фізична або юридична особа), суму, походження грошей (наприклад, спадок, особисті заощадження, продаж нерухомості, тощо) та їх призначення (інвестування, покупки, тощо). Крім того, необхідно зазначити деталі поїздки (тип транспорту, номер рейсу/потягу/судна).

Якщо в декларації будуть вказані недостовірні або неповні відомості, громадянин, що подав її, понесе покарання, а грошові кошти можуть бути вилучені або конфісковані.

Власнику сільгосппродукції нова довідка за формою № 3ДФ не потрібна, якщо не минув строк дії старої


Отримувати нову довідку про наявність у фізичної особи земельних ділянок (форма № 3ДФ) у зв’язку з набранням чинності наказом «Про затвердження Порядку видачі довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок та її форми» від 17.01.2014 р. № 32 не потрібно. Але це можливо за умови, якщо не змінено інформації, котра зазначається у формі, та не сплив строк її дії.

Як оподатковуються отримані кредити від фінустанов підприємцями -загальносистемниками


Оподаткуванню підлягають доходи фізичних осіб — підприємців, отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності (п. 177.1 ПКУ).

Ураховуючи те, що отримання фізособою-підприємцем кредиту відповідно до умов договору підлягає обов’язковому поверненню у визначені строки, протягом строку дії договору кредиту сума кредиту не включається до складу доходу суб’єкта господарювання.



Але, якщо сума кредиту не повертається у визначений у договорі термін, вона включається до складу доходів підприємця та оподатковується на загальних підставах.

В той же час підприємець на загальній системі оподаткування не має права включати до складу витрат витрати на погашення кредиту й суми сплачених відсотків, які нараховані платнику податків за користування цим кредитом, незалежно від того, що кредит отримували на провадження підприємницької діяльності.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка