Методичні вказівки до виконання індивідуального семестрового завдання з курсу "цивільний захист"



Сторінка1/3
Дата конвертації05.05.2016
Розмір0.55 Mb.
  1   2   3
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ХАРКІВСЬКА НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ МІСЬКОГО

ГОСПОДАРСТВА

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

ДО ВИКОНАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО СЕМЕСТРОВОГО

ЗАВДАННЯ З КУРСУ "ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ"
(для студентів денної форми навчання спеціальностей

6.050100 - економіка будівельних підприємств,

- економіка підприємств міського господарства,

- облік і аудит,

6.092100 - промислове та цивільне будівництво,

- міське будівництво і господарство,

- охорона праці в будівництві,

- технічне обслуговування, ремонт

і реконструкція будівель,

6.070900 – геоінформаційні системи і технології)

Харків – ХНАМГ – 2007

Методичні вказівки до виконання індивідуального семестрового завдання з курсу "Цивільний захист" (для студентів денної форми навчання спеціальностей 6.050100 – економіка будівельних підприємств, економіка підприємств міського господарства, облік і аудит; 6.092100 – промислове та цивільне будівництво, міське будівництво і господарство, охорона праці в будівництві, технічне обслуговування, ремонт і реконструкція будівель; 6.070900 – геоінформаційні системи і технології). Укл.: Обухов С.О., Пивненко Ю.М. – Харків: ХНАМГ, 2007 -31 с.




Укладачі: С.О.Обухов, Ю.М.Пивненко



Рецензент: Ю.І.Жигло

Рекомендовано кафедрою "Безпека життєдіяльності"

протокол № 7 від 5.01.07р.

ЗМІСТ


Стор.


1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ……………………………………………………………4

1.1. МЕТА І ЗНАЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

"ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ" ………………………………………………………………..4

1.2. МЕТА ІНДИВІДУАЛЬНОГО СЕМЕСТРОВОГО ЗАВДАННЯ…………………...5

2. ОЦІНКА ІНЖЕНЕРНОЇ ОБСТАНОВКИ ……………………………………………..6

2.1. ДОДАТОК 1 …………………………………………………………………………11

3. ОЦІНКА ХІМІЧНОЇ ОБСТАНОВКИ………………………………………………...17

3.1. ДОДАТОК 2 …………………………………………………………………………27

4. СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ………………………………………………………………28

1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Техногенне екологічне та природне становище України рік від року стає складнішим. Тому, з набуттям Україною незалежності, враховуючи досвід економічно розвинених країн, було розпочато законодавче оформлення цивільного захисту, як державної системи органів управління та сил для організації і здійснення заходів щодо захисту населення від впливу наслідків надзвичайних ситуацій. [ 1 ]

Однією із складових частин цієї системи є керівництво підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності і підпорядкування. А одним із основних завдань цивільного захисту є – запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного походження і запровадження заходів щодо зменшення збитків та втрат у разі аварій, катастроф, вибухів, великих пожеж та стихійного лиха.

Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій (Н.С.) техногенного походження передбачає завчасну розробку і проведення інженерно-технічних заходів для зменшення ризику виникнення Н.С. і захисту населення від впливу їхніх наслідків.

Тому, випускники академії повинні (як майбутні керівники підприємств, установ і організацій) оволодіти методикою довгострокового і оперативного прогнозування можливої техногенної обстановки.



1.1. Мета і значення навчальної дисципліни

"Цивільний захист"
"Цивільний захист" є обов'язковим предметом навчання студентів денних відділень вищих навчальних закладів і включається в навчальні плани як спеціальна і самостійна дисципліна.

У процесі навчання на усіх заняттях необхідно виховувати у студентів розуміння важливості заходів цивільного захисту.

На жаль далеко не усі студенти і керівники з належним розумінням ставляться до цього питання.

Кожен громадянин України має право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварій, катастроф, пожеж, стихійного лиха і на вимогу гарантій забезпечення цього права від Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, керівництва підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності і підпорядкування.

Держава як гарант цього права створює систему цивільного захисту , яка має на меті захист населення від небезпечних наслідків аварій і катастроф техногенного, екологічного, природного і військового характеру. [ 2 ]

Тобто, держава не тільки проголошує це право, створюючи загальні системи захисту населення, систему: "Цивільний захист".


1.2. Мета індивідуального семестрового завдання
У переліку завдань цивільного захисту привертає увагу завдання із створення системи аналізу та прогнозування.

Це завдання поставлено вперше і воно правомірне, оскільки попереджувальне прогнозування забезпечує своєчасне попередження виникнення надзвичайної ситуації техногенного характеру, проведення заходів профілактики та зменшення збитків як кожній людині, що опинилася у надзвичайній ситуації, так і державі в цілому.

Мета індивідуального завдання навчити студентів виконувати довгострокове та оперативне прогнозування можливих надзвичайних ситуацій, з метою визначення можливих наслідків та упередження Н.С.

Завдання для виконання індивідуального семестрового завдання студент отримує від викладача, який розподіляє завдання, пояснює порядок виконання і час представлення звіту про виконання роботи. Робота складається з двох частин:




  1. Оцінка інженерної обстановки (шляхом рішення задач)

  2. Оцінка хімічної обстановки (також шляхом рішення задач)


I. Оцінка інженерної обстановки.
Обсяги і терміни проведення аварійно – рятувальних та інших невідкладних робіт залежать від ступенів руйнування будинків, споруд, а також об’єктів.

При визначенні ступені руйнування враховують де кілька чинників , зокрема - характер руйнування, збитки та можливість подальшого використання конкретного будинку чи споруди.

Ступені руйнування поділяють на вид: повні, сильні, середні та слабкі. Кожному ступеню руйнування відповідає своє значення збитку, обсяг рятувальних та аварійних робіт, а також обсяги і термін проведення відновлювальних робіт.

Повне руйнування – руйнування всіх елементів будинків, включаючи підвальні приміщення, ураження людей, що знаходяться в них. Збитки складають більше 70 % вартості основних виробничих фондів (більше 70% балансової вартості будинків, споруд, комунікацій), подальше їх використання неможливе.

Відновлення можливе тільки за умови нового будівництва.



Сильне руйнування – руйнування частини стін і перекриття верхніх поверхів, виникнення тріщин в стінах, деформація перекриття нижніх поверхів, ураження значної частини людей, що знаходилися в них. Збитки складають від 30% до 70 % вартості основних виробничих фондів (Балансової вартості будинків, споруд і комунікацій), можливе обмежене використання потужностей, що збереглися. Відновлення можливе в порядку капітального ремонту.

Середнє руйнування – руйнування, головним чином, другорядних елементів будинків та споруд (покрівлі, перегородок, віконних і дверних заповнень), виникнення тріщин в стінах. Перекриття, як правило не повалені, підвальні приміщення збереглися, ураження людей – здебільшого уламками конструкцій, збитки складають від 10 до 30 % вартості основних виробничих фондів (балансової вартості будинків, споруд і комунікацій). Промислове обладнання, техніка, засоби транспорту відновлюються в порядку середнього ремонту, а будинки і споруди після капітального ремонту.

Слабке руйнування – руйнування віконних і дверних заповнень та перегородок. Можливе ураження людей уламками конструкцій. Підвали і нижні поверхи повністю збереглися для тимчасового використання після поточного ремонту будинків, споруд, обладнання і комунікацій. Збитки складають до 10 % вартості виробничих фондів (будинків і споруд). Відновлення можливе в порядку середнього поточного ремонту.
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка