Методичні рекомендації за 2009-2010 навчальний рік. У межах варіативної компоненти змісту освіти пропонується вивчення у 10-му класі таких курсів за вибором



Скачати 38.91 Kb.
Дата конвертації03.11.2016
Розмір38.91 Kb.
Методичні рекомендації до викладання

економіки в 2010/2011 навчальному році

(станом на 25.08. 2010 року)

.            



У старшій школі економіка як базова дисципліна з наступного, 2011/2012 навчального року викладається в 11-класах всіх профілів (одна година на тиждень). У 2010/2011 навчальному році економіка викладається на профільному рівні у класах економічного профілю.

Профільне навчання забезпечується вивченням курсу “Економіка” протягом 210 годин навчального часу (по три години на тиждень у 10-му та 11-му класах), введенням курсів за вибором, факультативів і близьких до економіки предметів: математики на академічному рівні та географії на профільному.

У листі Міністерства освіти і науки 1/9-55 від 13.08.2010 року вказані електронні адреси сайтів, на яких можна ознайомитися з першими параграфами підручників для учнів 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Для вивчення економіки (профільний рівень) у 10 класі рекомендовано підручник «Економіка (профільний рівень)». 10 клас / І.Ф. Радіонова, В.В. Радченко. – Камянець-Подільський: Аксіома, 2010. – 208 с.

Для вивчення економіки у 11 класі (економічний профіль) протягом 2010-2011 навчального року використовувати методичні рекомендації за 2009-2010 навчальний рік.


У межах варіативної компоненти змісту освіти пропонується вивчення у 10-му класі таких курсів за вибором:

«Основи споживчих знань»,

«Основи інтелектуальної власності»,

«Фінансова математика»,

«Географічна економіка»,

«Економічне моделювання та розв’язування економічних задач».

Програми згаданих курсів подано у виданні: Збірник програм з економіки для загальноосвітніх навчальних закладів. Ч. 1, 2. – Кам′янець-Подільський: Аксіома, 2008.

При організації допрофільного вивчення економіки у 8-9-х класах за рахунок годин варіативної складової навчального плану рекомендуємо вивчати курс "Моя економіка" (автори Л.М. Кириленко, Л.П. Крупська, І.М. Пархоменко, І.Є. Тимченко).

У класах із поглибленим вивченням економіки пропонуємо до використання програми «Основи економіки» автора І.І. Климюка або «Основи економіки» авторів Л.М. Кириленко, Л.П. Крупської, І.М. Пархоменко, І.Є. Тимченко.

При роботі за зазначеними вище навчальними програмами вчитель має право коригувати кількість годин в залежності від можливостей навчального закладу.



Для поглиблення і розширення змісту профільних предметів або забезпечення профільної прикладної і початкової професійної спеціалізації навчання пропонуються курси за вибором, які викладаються за рахунок варіативного компонента змісту освіти. У старшій школі, як профільній, зміст предмету “Економіка” представлений окремими спеціальними курсами, які враховують інтереси, здібності та життєві плани учнів з одного боку, і відповідають профілю школи з іншого. До варіативної частини профільної школи віднесено такі економічні курси: “Основи підприємницької діяльності”, “Власна справа”, “Основи менеджменту”, “Основи інтелектуальної власності”, “Основи споживчих знань”, “Основи сімейного господарювання” тощо.

Основними завданнями курсів за вибором є забезпечення вивчення економіки і споріднених з нею предметів на достатньому рівні. За їх допомогою відбувається трансформація наукових знань учнів в їх практичний досвід. Практичні роботи, екскурсії, презентації, дослідження, моделюючі або ситуативні вправи є невід'ємною складовою занять. Робочі плани профільних класів можуть включати багато курсів за вибором і факультативів. Тим самим забезпечується гнучка система профільного навчання, яка надає учням можливість обрати індивідуальну освітню програму.

Робочі плани класів з поглибленим вивченням предмету, крім розширення і поглиблення змісту, мають сприяти формування стійкого інтересу до предмету, розвитку відповідних компетенцій і орієнтацій на професійну діяльність, пов’язану з обраним профілем. Поглиблене вивчення здійснюється за спеціальними програмами або за модульним принципом: програма „Основи економіки” доповнюється набором курсів за вибором певного спрямування. Кожна із наведених програм може вивчатися за різними рівнями складності та обсягом. З метою більш повного врахування й розвитку навчально-пізнавальних інтересів учнів, їх нахилів і здібностей, вчителю надається право змінювати до 30 % змісту обраної навчальної програми.

Важливим завданням вважаємо продовження впровадження у навчальний процес курсу за вибором «Основи споживчих знань», оскільки споживча освіта в Україні є однією з головних форм пристосування людей до нових і швидко змінних умов життя, заснованого на принципах ринкової економіки.

З метою активнішого впровадження споживчих знань у навчальний процес пропонуємо, у випадку відсутності достатньої кількості годин на вивчення курсу, наскрізну навчальну програму курсу за вибором «Споживчі знання» для учнів 1-11(12) класів вивчати у будь-якому з класів, коригуючи кількість годин.

Програма та навчальні посібники побудовано таким чином, що курс може викладатися як самостійний у будь-якому класі або бути наскрізним з 1 по 11-й класи.



Суттєву допомогу для підвищення свого фахового рівня та у підготовці до уроків з економіки вчителям надають журнал “Географія та основи економіки в школі” і газета “Краєзнавство. Географія. Туризм”.
Методист Шкоденко Л.А


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка