Методичні рекомендації щодо формування предметно-практичної компетенції дітей дошкільного віку



Скачати 125.84 Kb.
Дата конвертації04.11.2016
Розмір125.84 Kb.
Методичні рекомендації щодо формування предметно-практичної компетенції

дітей дошкільного віку
Важливою умовою формування предметно-практичної компетенції є залучення дітей до трудової діяльності. Трудова діяльність широке поняття. Що узагальнює різні види праці. Які складаються з ряду трудових процесів. Трудовий процес своєрідна одиниця трудової діяльності, в структурі якого виразно представлені всі компоненти трудової діяльності: мета праці, матеріал і трудове обладнання; набір трудових дій людини з перетворення матеріалів за допомогою інструментів; досягнутий результат праці; мотиви праці.

Передумовою для виникнення мети праці є цілеспрямовані дії, що з'являються у предметній діяльності дитини ще в ранньому віці. У молодшому дошкільному віці дитина починає пов'язувати свої дії з результатом. Умовами виникнення і розвитку мети праці є її доступність розумінню дитини, наочна представленість передбачуваного результату у вигляді малюнка, конструкцій. Якщо мета більш віддалена в часі, то необхідно виділити проміжні завдання: посадити насіння, поливати і інше.

Головним компонентом трудової діяльності є результат. Результат виступає як матеріалізована мета праці, наочна міра витрати трудових зусиль. Усвідомлення результату праці відбувається в 3 роки за умови навчального впливу дорослого. Цьому сприяють: встановлення вихователем зв'язку результату з метою і діяльністю; використання результату праці в діяльності дітей.

Необхідність досягти певного результату спонукає дитину до оволодіння трудовими вміннями, що є важливим компонентом трудового процесу і чинним становленням предеметно-практичної компетенції дошкільника. Саме оволодіння трудовими вміннями і навичками робить процес праці доступним, посильним і радісним. Важливо, щоб дитина засвоїла весь набір трудових дій із матеріалом та інструментами, що становить той чи інший процес праці.

Становлення вміння планувати трудовий процес залежить від того, наскільки чіткі і диференційовані в дітей знання про структуру конкретного трудового процесу і організації його дорослими. Наявність таких знань дозволяє дітям уявити хід трудового процесу, планувати його послідовність.

Попереднє планування трудової діяльності дітей на початку здійснюється повністю вихователем. Оволодіваючи трудовими діями та процесом праці в цілому, діти поступово переходять до самостійного елементарного планування. Найбільш складним є плануванням сприяє значному поліпшенню якості результату праці дитини.

Результативність праці вже у дітей дошкільного віку залежить від того, які мотиви, сформульовані дорослими, спрямовують їх діяльність. Для молодших дошкільнят характерним є інтерес до зовнішньої сторони діяльності: до трудових дій, до знарядь праці, потім до результату. Суспільні мотиви трудової діяльності стають внутрішньою мотивацією дітей.

Таким чином, оволодіння трудовими процесами, їх компонентами в єдності є початком становлення трудової діяльності дітей і важливою умовою формування предметно-практичної компетенції.

Трудові процеси поступово складаються у такі види праці як самообслуговування, господарсько-побутова, праця в природі, ручна (художня) праця. Педагоги використовують різноманітні форми організації праці: доручення, чергування та колективна працяя, враховуючи рекомендації з трудового виховання до освітньої лінії Базового компонента дошкільної освіти «Дитина у світі культури».


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка