Конспект уроку з української мови (3 клас) Тема. Правопис не з дієсловами. Мета



Скачати 46.65 Kb.
Дата конвертації05.05.2016
Розмір46.65 Kb.
Яблонська Віта Володимирівна,

вчитель початкових класів

вищої категорії

Білоцерківської СШ №9


Конспект уроку з української мови (3 клас)

Тема. Правопис не з дієсловами.

Мета. Ознайомити з правописом не з дієсловами; вчити правильно писати частку не з дієсловом; вдосконалювати вміння висловлювати власні судження; збагачувати словник учнів. Розвивати спостережливість, творчу уяву, логічне мислення. Виховувати турботливе ставлення до найріднішої людини – мами.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Обладнання: картки , таблиця, проектор, магнітофон.
ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Знову лунає шкільний дзвінок,

Кличе усіх на незвичний урок.


  • Що ви очікуєте від уроку?

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку і мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Вправа «Самопрезентація».

  • Весна – чудова пора року. Пора, коли з’являються перші квіти. Квіти супроводжують нас від перших проталин до заморозків. (На моніторі зображення квітів). Вони, як і люди, всі різні і особливі. Назвіть себе і квітку, з якою ви себе асоціюєте. Розпочну із себе: «Я – Вікторія – гвоздика». (Самопрезентація учнів).

  • З квітів можна скласти букет. Він тоді вдалий, коли квіти гармонійно поєднані.

  • Щоб досягти гармонії у нашій роботі треба повторити правила співпраці, взаємодопомоги, якими ми будемо керуватись:

  • слухати і чути;

  • бути доброзичливими;

  • бути активними;

  • говорити лише по темі;

  • говорити лаконічно;

  • не перебивати один одного;

  • не критикувати: кожен має право на власну думку.

  • Прохання виконувати і дотримуватись їх.

  1. Слово вчителя.

  • Кому б ви подарували букет, який ми склали? Як ви розумієте прислів’я?

Материнська ласка кінця не знає.

(Очікувані відповіді: - Мама завжди буде любити свою дитину. Якщо дитина зробить якусь шкоду, мама і тоді буде її любити. Коли дитина стане дорослою, мама і тоді буде її любити.)



  • Записуючи дане прислів’я, як ви напишете не знає?

  • Чому?

  • Сьогодні ми будемо вивчати новий матеріал. Тема не важка і ви самі зможете вивести правило.

Вузлик ще один сьогодні

Будемо в’язати.

На уроці нову тему

Будемо вивчати.



ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. «Мозговий штурм».

  • Давайте повернемось до прислів’я. Визначте дієслово. Що називається дієсловом? Яке слово стоїть біля дієслова? Якою частиною мови являється це слово? До якого слова відноситься частка не? Як вона пишеться з дієсловом? Яке правило ми можемо з вами вивести? (Правило ст. 232)

  1. Робота в парі.

А, ділам, словам, не, вір, вір.
Той, хто, не, питає, блудить.
Носити, за, знань, не, плечима.
(Розтлумачити значення третього прислів’я)


  • Записуючи прислів’я, не забувайте, як пишемо частку не з дієсловом.

  1. Творча робота.

  • Ваші мами не байдужі до шкільного життя. Вони завжди радіють вашим успіхам і хвилюються невдачам. Але ви інколи робите так … (на моніторі – текст)

Ми ___ забуваємо скласти з вечора портфель. ___ спізнюємось на уроки. ___ забуваємо виконувати домашнє завдання.

  • В кого таке буває?

  • Що потрібно зробити, щоб текс змінився? Зачитайте текст, який у вас вийшов.

  • Вставити в тексті не легко, а в житті – ні.

  1. Хвилинка емоційного відпочинку.

  • Я хочу, щоб визнали, що серце матері завжди вболіває за долю своїх дітей. За звичаєм нашого народу, коли син вирушав у далеку дорогу, мати давала йому рушник. (Прослуховування пісні на слова А. Малишка «Пісня про рушник», показ ілюстрацій.)

  1. Вибірковий диктант.

  • Я хочу, щоб ваші мами ніколи не сумували. А якщо хтось хоч трішечки відчуває провину перед матусею, то попросіть у неї вибачення.

  • З диктанту випишіть дієслова з не. Як будемо писати?

Сьогодні ввечері я помітила, що моя мама дуже засмучена. І чому б це? Може тому, що вранці я не сказала: «Доброго ранку», а коли прийшла із школи, нічого не розповіла про свій день. Може тому, що я не прибрала у своїй кімнаті, не помила посуд, не полила вчасно квіти?

Мабуть ось чому мама сьогодні сумна. Я обов’язково виправлюсь.

(Учні зачитують виписані дієслова)

ІV. Підсумок уроку.


  • На закінчення хочу порадити вам в ставленні до мами не відкидати часточку не від слів

хвалися


смітити ображай

зазнавайся НЕ сперечайся

лінуйся обманюй

кричи



Вправа «Мікрофон».

  • Поділіться враженнями про наш урок.

(Очікувані відповіді: - Мені сподобалось працювати колективно. Я задумався над тим, як я ставлюсь до мами. Мої очікування виправдались – я працював над цікавим завданням.)

V. Домашнє завдання.

Ст. 232 правило, вправа 540.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка