Конкурсу «Кращий заступник директора школи з виховної роботи»



Скачати 127.1 Kb.
Дата конвертації06.05.2016
Розмір127.1 Kb.


КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

НАКАЗ





22 травня 2014 р. м. Київ



166

Про результати проведення

ІІ (обласного) етапу конкурсу

«Кращий заступник директора школи

з виховної роботи»
На виконання наказів департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації від 27 січня 2014 року №14 «Про затвердження Положення про обласний конкурс «Кращий заступник директора школи з виховної роботи», від 17 березня 2014 року «Про організацію та проведення обласного конкурсу «Кращий заступник директора школи з виховної роботи» та з метою удосконалення виховної роботи в закладах освіти, поширення та впровадження інноваційних виховних моделей і технологій у практику діяльності заступників директорів з виховної роботи, виявлення та пропагування ідей кращого педагогічного досвіду Київським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних кадрів було проведено ІІ (обласний) етап конкурсу «Кращий заступник директора школи з виховної роботи» (далі – Конкурс).

За результатами проведення конкурсу



НАКАЗУЮ:


  1. Нагородити переможців Конкурсу дипломами департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації та грошовими винагородами, лауреатів Конкурсу – дипломами департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації.




  1. Відзначити методичні кабінети відділів освіти Білоцерківської, Бориспільської, Сквирської районних державних адміністрацій та Броварської, Бучанської, Переяслав-Хмельницьокої, Фастівської міських рад, управління освіти і науки Білоцерківської міської ради, а також Київський обласний ліцей-інтернат фізичної культури і спорту, Володарську загальноосвітню школу-інтернат І-ІІІ ступенів, Красилівський дитячий будинок «Світанок» Ставищенської районної ради за підготовку змістовних конкурсних матеріалів.




  1. Київському обласному інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів (Бачинська Є.М.):




    1. довести інформацію про результати проведення конкурсу (додаток) до відома керівників місцевих органів управління освітою;




    1. представити матеріали переможців і лауреатів Конкурсу на обласній педагогічній виставці «Освіта Київщини» та занести до Анотованого каталогу;




    1. розмістити кращі матеріали Конкурсу на сайті «Мій кращий урок» освітнього порталу інституту.




  1. Здійснити нагородження переможців і лауреатів Конкурсу за рахунок коштів обласного бюджету в межах кошторису (Гончаренко А.В.).




  1. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора, начальника управління комунальних навчальних закладів департаменту освіти і науки Рогову В. Б.

Директор департаменту Н.І.Клокар


Виконавець:

Бачинська Є.М.

тел. 0(4563) 5-12-40


Завізовано:
Осипенко Ж.Ж.

Рохманюк Н.Б.

Бачинська Є.М.

Гончаренко А.В.

Бігун Н.М.

Дерев’янко Л.П.



Надіслано:

до справи місцевим органам управління освітою, закладам освіти обласної комунальної власності, Київському обласному інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів







Додаток

до наказу департаменту освіти і нау­ки Київської облас­ної державної адміністрації

22.05.2014 №166



Інформація

про результати проведення ІІ (обласного) етапу конкурсу

«Кращий заступник директора школи з виховної роботи»
На виконання наказів департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації від 27.01.2014 №14 «Про затвердження Положення про обласний конкурс «Кращий заступник директора школи з виховної роботи», від 17.03.2014 «Про організацію та проведення обласного конкурсу «Кращий заступник директора школи з виховної роботи» у квітні-травні 2014 року проведено ІІ (обласний) етап конкурсу «Кращий заступник директора школи з виховної роботи» (далі – Конкурс).

Проведення Конкурсу сприяло реалізації таких завдань:

підвищення професійної компетентності заступника директора школи з виховної роботи;

удосконалення керівництва змістом і організацією виховного процесу;

сприяння творчим педагогічним пошукам;

виявлення кращих виховних моделей і технологій у системі роботи закладів

освіти, ефективних форм і методів організації виховного процесу;

формування інформаційно-аналітичного банку даних авторських робіт;

узагальнення досвіду представлених на Конкурс творчих педагогічних ідей;

поширення та впровадження результативних виховних систем, методик та технологій виховання, досвіду організації виховного процесу у практику роботи загальноосвітніх навчальних закладів.

Для участі в обласному Конкурсі було подано 43 матеріали у чотирьох номінаціях:

«Заступник директора з виховної роботи міського загальноосвітнього навчального закладу» (11 робіт);

«Заступник директора з виховної роботи сільського загальноосвітнього навчального закладу» (19 робіт);

«Заступник директора з виховної роботи гімназії, ліцею, колегіуму, спеціалізованої школи» (10 робіт);

«Заступник директора з виховної роботи школи-інтернату/дитячого будинку» (3 роботи).

За результатами роботи журі Конкурсу визначено переможців:



у номінації «Заступник директора з виховної роботи міського загальноосвітнього навчального закладу»:

Науменко Майю Василівну, заступника директора з виховної роботи Фастівської загальноосвітньої школи I-III ступенів №2 Фастівської міської ради;
у номінації «Заступник директора з виховної роботи сільського загальноосвітнього навчального закладу»:

Ляшенко Лілію Петрівну, заступника директора з виховної роботи Піщанського навчально-виховного об’єднання «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Білоцерківського району;
у номінації «Заступник директора з виховної роботи гімназії, ліцею, колегіуму, спеціалізованої школи»:

Галкіну Ларису Василівну, заступника директора з виховної роботи Білоцерківської спеціалізованої природничо-математичної школи І-ІІІ ступенів №16 ім. М.О.Кириленка Білоцерківської міської ради;

Юхно Світлану Вікторівну, заступника директора з виховної роботи Бучанської Української гімназії;
у номінації «Заступник директора з виховної роботи школи-інтернату/дитячого будинку»:

Ліченко Ганну Віталіївну, заступника директора з виховної роботи Комунального закладу Київської обласної ради «Київський обласний ліцей-інтернат фізичної культури і спорту».
Лауреатами Конкурсу визначено:

у номінації «Заступник директора з виховної роботи міського загальноосвітнього навчального закладу»:

Левченко Наталію Володимирівну, заступника директора з виховної роботи Броварського навчально-виховного об’єднання Броварської міської ради;

Суконнік Тетяну Станіславівну, заступника директора з виховної роботи Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11 Білоцерківської міської ради;
у номінації «Заступник директора з виховної роботи сільського загальноосвітнього навчального закладу»»:

Кияшко Оксану Миколаївну, заступника директора з виховної роботи Гірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Бориспільської районної ради;

Стогній Наталію Володимирівну, заступника директора з виховної роботи Кривошиїнського навчально-виховного об’єднання «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Сквирської районної ради;

у номінації «Заступник директора з виховної роботи гімназії, ліцею, колегіуму, спеціалізованої школи»»:

Болбот Наталію Василівну, заступника директора з виховної роботи Переяслав-Хмельницької гімназії Переяслав-Хмельницької міської ради;

у номінації «Заступник директора з виховної роботи школи-інтернату/дитячого будинку»:

Горобець Ольгу Михайлівну, заступника директора з виховної роботи Комунального закладу «Володарська загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів»;

Забудько Інну Дмитрівну, заступника директора з виховної роботи Красилівського дитячого будинку «Світанок» Ставищенської районної ради.

Оцінюючи конкурсні матеріали журі у своїй роботі керувалося такими показниками: наявність та якість матеріалів, що передбачені положенням про обласний конкурс «Кращий заступник директора школи з виховної роботи»; педагогічні знахідки, ідеї, спрямовані на оновлення змісту виховання; доцільність вибору форм, методів та засобів організації виховної роботи; оптимальність сучасних засобів та прийомів виховної діяльності; уміння поставити педагогічні завдання і перспективи в роботі з кожним вихованцем і колективом в цілому; врахування й використання виховної ролі сім’ї у формуванні особистості.

Журі Конкурсу відзначає належний рівень конкурсних матеріалів переможців та лауреатів, у яких представлено виховну систему закладу освіти, наукові підходи до її організації, теоретичні аспекти впровадження виховних технологій у практику роботи школи, ефективні форми та методи роботи, аналіз та проектування діяльності сучасного навчального закладу.

Ґрунтуючись на наукових дослідженнях із організації виховної роботи (Булах І.С., Караковський В.А., Бех І.Д., Кремінь В.Г., Сухомлинський В.О., Зязюн І.А., Коберник О.М. та інші), відзначені учасники конкурсу розробили власні моделі виховних систем навчальних закладів, в основу яких покладено формування особистості, здатної до саморозвитку і самовдосконалення. У практику роботи закладів освіти активно впроваджуються авторські концепції виховної роботи, програми, проекти. Такий підхід у роботі забезпечує високу ефективність і результативність організації виховного процесу.

У конкурсних матеріалах представлено моніторингову діяльність щодо вивчення готовності педагогів до здійснення виховної роботи, рівня вихованості учнів, розвитку особистості та учнівського колективу.

Моделюючи виховну роботу на діагностико-аналітичній основі, заступники директорів з виховної роботи впроваджують у виховний процес особистісно-орієнтовані, проектні, інформаційно-комунікаційні, інтерактивні, здоров’язбежувальні технології, колективну творчу діяльність тощо.

Одним із провідних напрямів діяльності заступника директора є організація методичної роботи, основними завданнями якої є підвищення професійної майстерності та загальної культури вчителів, вивчення і впровадження у практику роботи досягнень передового педагогічного досвіду, створення сприятливого психологічного мікроклімату в колективі. Так, у навчальних закладах створено ефективну систему науково-методичної роботи з педагогами, яку організовано у різних формах: індивідуальних (самоосвіта, наставництво, консультації), колективних (методичні об’єднання, навчальні семінари, педагогічні читання, тренінги, науково-практичні конференції, фестивалі педагогічних ідей, школи молодого класного керівника, ярмарки педагогічної творчості тощо).

Безперечним позитивом у змісті конкурсних матеріалів є висвітлення правоосвітньої та правовиховної роботи закладів. З метою формування правових знань учнів, вмінь співвідносити норми моралі та права, застосовувати набуті знання у повсякденному житті розроблені цільові програми, у яких визначено загальні принципи, пріоритетні напрями щодо вирішення проблем бездоглядності, профілактики злочинів і правопорушень серед неповнолітніх.

Особливий інтерес становить представлений досвід співпраці з батьківською громадськістю. Одним із важливих аспектів такої взаємодії є підвищення педагогічної, психологічної, юридичної, профорієнтаційної освіти і культури батьків. Для організації роботи з батьками використовують переважно активні форми роботи: анкетування, диспути, конференції, батьківські віче, дні відкритих дверей, родинні свята, батьківські клуби, тренінги.

Учасники конкурсу є авторами методичних матеріалів: рекомендацій, творчих проектів, сценаріїв виховних справ. Досвід роботи конкурсантів активно популяризується на регіональних та обласних рівнях, висвітлюється у фахових виданнях, веб-сайтах.

Водночас, за результатами роботи членів журі з конкурсними матеріалами була виявлена негативна тенденція, пов’язана з низьким рівнем підготовки більшої частини досвідів роботи заступників директорів, поданих для участі у конкурсі. Вони не відповідають вимогам до оформлення та змісту поданих на конкурс матеріалів, відзначаються фрагментарністю та поверхневістю висвітлення системи роботи.

До значної частини представлених на обласний конкурс матеріалів члени журі висловили такі зауваження:

виховний процес не здійснюється на засадах проективної педагогіки (відсутнє діагностування та моніторинг якості виховного процесу, не розроблено програми виховної роботи закладу освіти, а представлено лише плани виховної роботи);

у переліку нормативно-правового забезпечення виховного процесу не зазначено документів локального рівня;

не використовуються у процесі організації виховної роботи результати моніторингових досліджень;

не висвітлено питання міжсекторальної взаємодії: з батьківською спільнотою, державною владою, громадськими та благодійними організаціями, правоохоронними органами тощо;

не прослідковуються напрями дослідно-експериментальної та інноваційної діяльності у закладах освіти;

конкурсні матеріали недостатньо структуровано та систематизовано;

між описом досвіду, програмою виховної роботи та додатками немає логічного зв’язку та наступності;

зміст частини презентованих матеріалів відзначається однобічністю, не розкриває заявленої теми досвіду роботи заступника директора з виховної роботи;

учасниками конкурсу використано традиційні підходи до розроблення програм виховної роботи (за напрямами);

тематика виховних справ не узгоджується з формою їх проведення;

сценарії виховних справ більшою мірою не оформлені відповідно до вимог;

автори не подають перелік використаних джерел або неправильно оформляють їх бібліографічний опис;

не прослідковується реалізація у процесі роботи особистісно орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу у закладі освіти;

не представлено авторських публікацій з питань організації виховної роботи.

Організаційний комітет ІІ (обласного) етапу Конкурсу відзначає, що І (міський) тур не організовувався і не проводився у Володарському, Києво-Святошинському районах, містах Обухові та Ржищеві. Зазначене вище вказує на недостатню увагу до важливих питань ефективної організації виховного процесу в навчальних закладах.

Організаційний комітет та журі Конкурсу рекомендує заступникам директорів шкіл з виховної роботи постійно оновлювати зміст та структуру виховання, впроваджуючи інтерактивні педагогічні методики та виховні технології у практику роботи закладу, сприяти розвитку творчого потенціалу педагогічних працівників та підвищенню їхньої активності.



Участь у конкурсі є альтернативною формою підвищення психолого-педагогічної компетентності та педагогічної майстерності педагога. Потреба у постійному професійному самовдосконаленні зумовлена необхідністю організації якісної науково-методичної роботи. Такий підхід забезпечить дієвість, розвиток та вдосконалення виховної системи школи, конкурентоспроможність закладу освіти.


В.о. ректора Київського обласного

інституту післядипломної освіти

педагогічних кадрів Є.М.Бачинська



База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка