Конкурс відгуків на сучасну дитячу прозу «Зимові читання-2016»



Скачати 141.43 Kb.
Дата конвертації04.11.2016
Розмір141.43 Kb.
УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ

Міського конкурсу читацьких відгуків на сучасну дитячу прозу

«Зимові читання-2016»

1. Загальні положення

Міський конкурс відгуків на сучасну дитячу прозу «Зимові читання-2016» (далі – Конкурс) є відкритим і проводиться як творче змагання дітей в усіх загальноосвітніх закладах м. Краматорська.

Організатори проекту: УО м. Краматорська, міський методичний кабінет суспільно-гуманітарних за підтримки Спілки письменників України, кафедри «Історія української літератури» Донецького Національного університету (м.Вінниця).

Автор проекту: Проселкова Оксана Олександрівна, учитель Краматорської ЗОШ № 11, координатор проекту «Вся Україна читає дітям» на Сході України, член ОГО «Центр Дослідження Літератури Для Дітей та Юнацтва» (м.Львів).

Конкурс проводиться в рамках ініційованого ОГО «Центр Дослідження Літератури Для Дітей та Юнацтва» Всеукраїнського проекту «Вся Україна читає дітям» (Уляна Баран) за підтримки Європейського проекту «Вся Польща читає дітям» (Ірена Кожмінська).

За сприянням: «Видавництва Старого Лева» (Україна, м. Львів), видавництва «Фонтан казок» (Україна, Київ), видавництва «Кальварія» (Україна, Киїів), «Теза» (Україна, м. Вінниця), Видавничого дому «Києво-Могилянська академія» (Україна, м. Київ), «Видавництва Івана Малковича «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» (Україна, м.Київ), видавництва «Смолоскип» (Україна, м.Київ), видавництва «Грані-Т» (Україна, м. Київ), видавництва «DISCURSUS» (Україна, м. Київ), видавництва «Знання» (Україна, м.Київ).

Інформаційну підтримку здійснюють: Українське радіо «Культура», «Радіо Ера-ФМ», радіо «Голос Донбасу», телевізійний канал «До ТБ» (Донецька область).

Конкурс проводиться на базі загальноосвітніх навчальних закладів звільнених територій Донецької області. До проведення Конкурсу залучаються вчителі української мови та літератури, шкільні бібліотекари, які організовують, координують чи консультують у процесі підготовки та проведення Конкурсу.

У Конкурсі можуть брати участь усі охочі учні 5-11 класів, ознайомлені з Умовами конкурсу.

2. Мета і завдання Конкурсу

2.1. Мета Конкурсу:



  • популяризації сучасної вітчизняної дитячої книги та заохочення учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів до систематичного читання сучасної української літератури задля постійного підвищення культурної компетентності учнів і покращення якості й ефективності процесу читання.



  • підвищення суспільного значення і ролі бібліотек у процесі соціальної адаптації і набуття культурної компетентності дітей;



  • популяризації читаючих підлітків серед їх однолітків і привернення уваги суспільства до читаючої молоді, як інтелектуального ресурсу нації;



  • підтримка та популяризація української мови як один з головних чинників консолідації українського суспільства.

2.2. Завдання Конкурсу:

  • вироблення у дітей навичок самостійної роботи з книгою, підвищення якості і ефективності процесу читання: критичного аналізу, переосмислення і творчої інтерпретації прочитаного;

  • активна робота із залучення до читання дітей, які не мають навичок чи потреби постійного читання;

  • популяризація найкращих надбань української сучасної літератури;

  • вироблення у дітей навичок самостійної роботи з книгою;

  • створення умов для позитивної мотивації учнів до читання, розширення у них читацького світогляду, розвитку їх читацьких умінь.

2.3. Конкурс проводиться на добровільних засадах і є відкритим для всіх навчальних закладів та бібліотек України.

3. Учасники Конкурсу
3.1.У Конкурсі беруть участь учні 5-11 класів загальноосвітніх  навчальних закладів за добровільною згодою.

3.2 Кількість відгуків від школи на одну книгу не обмежена.


4. Умови, строки проведення Конкурсу
4.1. Конкурс проводиться у січні – квітні 2016 року.

4.2. Конкурс проводиться у три етапи:


І етап (шкільний) – у загальноосвітніх навчальних закладах міста – січень-лютий 2016 року;


ІІ етап (міський) – міський методичний кабінет – березень 2016 рік:

ІІІ етап (регіональний) – 2016 рік.


4.3.Результати Конкурсу оголошуються  до 20 квітня 2016 року.


4.4. Учасники І (ІІ) етапу Конкурсу, які набрали найбільшу кількість балів, є учасниками ІІ та ІІІ етапу.


4.5. Кожна вікова категорія оцінюється окремо: І вікова категорія 5-7 класи, ІІ вікова категорія- 8-9 класи, ІІІ категорія 10-11 класи.

4.6. На кожному етапі може бути обрано декілька переможців.


5. Організаційний комітет і журі Конкурсу
5.1.Для організації та проведення кожного етапу Конкурсу у всіх школах створюються організаційні комітети, до складу яких рекомендується залучати заступників директорів загальноосвітніх навчальних закладів з виховної роботи, вчителів української мови та літератури, шкільних бібліотекарів, педагогів - організаторів.

5.2. Склад шкільного організаційного комітету загальноосвітнього навчального закладу затверджується його керівником.


5.3. Склад організаційного комітету міста затверджується  наказом УО м. Краматорська.


5.4. Очолює організаційний комітет голова

5.5 Голова організаційного комітету здійснює розподіл повноважень між його членами і керує роботою з організації проведення Конкурсу.


5.6. Секретар організаційного комітету: приймає роботи переможців на всіх етапах та інформацію про проходження Конкурсу на кожному етапі.


5.7.Члени організаційного комітету: здійснюють організаційну роботу щодо проведення Конкурсу на І(ІІ) етапах, надають методичну і практичну допомогу учасникам, узагальнюють отриману інформацію і готують звіт про проведення Конкурсу (додаток 4) та довідку – подання на переможців (додаток 5).


5.5. Для визначення переможців на кожному етапі Конкурсу формуються журі.


5.6. Журі очолює голова.


5.7. Голова журі:

  • організовує роботу журі;

  • забезпечує об’єктивність розгляду, оцінювання Конкурсних матеріалів;

  • бере участь у визначенні переможців І(ІІ) етапу Конкурсу.




    1. Члени журі:

  • оцінюють за критеріями, зазначеними у додатку 2, конкурсні роботи;

  • складають оціночні відомості;

  • визначають переможців Конкурсу;

  • готують звіт про проведення Конкурсу.
           

    1.  Секретар журі оформляє протокол проведення Конкурсу.




    1. Журі передає звіти, протоколи проведення Конкурсу та довідку – подання на переможця, підписані головою, секретарем та членами журі, організаційному комітету.




  1. Вимоги до конкурсної роботи (відгуку).

6.1. При визначені переможця Конкурсу враховується:



  • розуміння учнем твору;

  • виявлення власного ставлення до його героїв;

  • робота повинна бути написана чітким розбірливим почерком та мати електронний варіант для подальшої публікації.

6.2. Критерії оцінювання робіт учасників Конкурсу зазначені у додатку 2.


6.3. Кожен учасник Конкурсу обов’язково повинен вказати прізвище, ім’я, клас та навчальний заклад, в якому навчається, а також прізвище, ім’я, по батькові вчителя української мови та літератури,бібілотекаря, які надавали допомогу в оформленні конкурсної роботи.


6.4. Роботи, подані на Конкурс, учасникам не повертаються.


 

  1. Визначення переможців Конкурсу

7.1.Визначення переможців Конкурсу здійснюється за критеріями, зазначеними у додатку 2.


7.3. На кожному етапі може бути обрано декілька переможців.


7.4. Переможцем Конкурсу вважається учасник, відгук якого вважається найкращим за рішенням автора твору та інших членів журі третього етапу.
7.5.Переможці Конкурсу, які посіли перші місця на І(шкільному етапі), нагороджуються дипломами учасників та переможців.

7.6.Переможці Конкурсу, які зайняли перші місця на ІІ(міському) етапі нагороджуються дипломами та подяками організаторів Конкурсу і книжками кращих українських дитячих письменників.


7.7.Переможцем серед учителів-організаторів Конкурсу стають автоматично ті вчителі, учень яких переміг у Конкурсі.


7.8.Результати проведення ІІІ етапу Конкурсу визначаються авторами книг, заявлених на конкурс та оприлюднюються до 20 квітня 2016 року.




  1. Фінансування Конкурсу

8.1. Загальноосвітнім закладам, які виявили бажання брати участь у Конкурсі, будуть надані всі необхідні для цього матеріали (художня література, документація щодо звітності).


8.2.Художня література шкіл-учасників передається у дар від спонсорів шкільній бібліотеці для постійного подальшого користування.
8.3. Надані для прочитання твори можуть бути іншими від зазначених у списку, але в межах творчості автора.
8.4. Подарунки та дипломи переможцям ІІ та ІІІ етапів можуть бути надані спонсорами Конкурсу.
8.5. Рекомендується залучати до підтримки Конкурсу юридичних і фізичних осіб, котрі можуть надати фінансову допомогу або ж безоплатні послуги чи подарунки, які будуть вручені переможцям Конкурсу.

ДОДАТОК 2



Критерії оцінювання робіт учасників у конкурсі «Кращий читач року»


Критерії оцінювання


Максимальна кількість балів

Розгорнута характеристика критерію

Відповідність роботи вимогам, викладеним у «Положенні про щорічний регіональний конкурс…»


4 бали


4 – відповідає вимогам повністю
2 – в цілому відповідає
1 – відповідає частково
0 - не відповідає вимогам


Літературний рівень тексту відгуку


4 бали


4 – високий

3 – добрий

2 – посередній

0 - низький




Рівень креативності конкурсної роботи оцінюється додатковими балами (по 1-2 за відповідність кожному з перелічених критеріїв):


10 балів


- творче ставлення дитини до складання відгуку (віршований відгук; написаний у формі діалогу, листа тощо)

- оригінальність викладу думки

- самостійність у аналізуванні, зроблених висновках

- виклад власного ставлення до прочитаного (емоційний, яскравий, переконливий, вражаючий)

- наявність додаткових відомостей, почерпнутих автором відгуку з інших джерел (не тільки з прочитаної книги, передмови, післямови тощо)


Грамотність тексту відгуку

12 балів

3 – текст відгуку не містить помилок
2- текст містить незначні помилки, які можуть вважатися такими з огляду на вік авторів відгуків
0 – відгук написано з грубими орфографічними помилками

ДОДАТОК 3



Пам’ятка юним читачам щодо написання відгуку

Бути справжнім читачем – значить розуміти і вміти відтворювати в усній або письмовій формах зміст прочитаного. Дуже важливо уважно читати літературний твір. Прочитавши його назву, учень має передбачити, про що йдеться у творі, і зрозуміти, що нового зізнається. Неодмінно слід звертати увагу на автора твору. Під час першого читання потрібно уявити образи, оцінити вчинки літературних персонажів і все описане автором. Також слід звернути увагу на незрозумілі слова, виписати й відшукати їхні значення у словниках. Корисно зробити відбір прочитаного:

- це я вже знаю;

- це мене здивувало, тому що…;

- це схоже на те, що ми читали раніше.

Найважливішим у сприйнятті художнього твору є повторне читання, коли необхідно дуже уважно читати й головне – виписувати все, що можна знайти нового для себе, що, на думку читача, є прекрасним і що знадобиться коли-не-будь у житті: слово, фразу чи цілий уривок. Дуже важливо вміти аналізувати прочитане, висловлювати свою точку зору, розуміти авторську позицію, а ще вміти відчути красу художнього слова, оскільки все це стане основою для написання критичного відгуку.

Наступний етап читання – обговорення прочитаного. Прочитана книга викликає необхідність поділитися своїми думками та почуттями. Таке обговорення можна реалізувати складанням відгуку на прочитану книгу. Для відгуку характерний обмін враженнями про твір, висловлення свого ставлення до вчинків героїв, подій, повідомлення власних думок щодо того, як ставиться автор до героїв – співчуває чи засуджує, висміює чи пишається.

Для написання відгуку допоможуть «Рекомендації юному читачеві»:

1. Під час повторного перегляду літературного твору з’ясуйте, чи все вам зрозуміле. Випишіть із твору те, що потребує запам’ятовування: дати, імена, назви тощо.

2. Визначте тему, мету й головних героїв твору.

3. Поміркуйте, в якій формі краще написати відгук (у вигляді листа-роздуму, щоденникових записів тощо).

4. У вступній частині зазначте назву твору та автора.

5. Подумайте, чим вас найбільше зворушив твір, які герої сподобалися, а які ні.

6. Зазначте, які висновки ви зробили, прочитавши твір. Що нового дала вам прочитана книга, у чому згодні з автором, а з чим можна посперечатися.

ДОДАТОК 4


Інформація-звіт про проведений І(шкільний) етап конкурсу «Кращий читач року»



школи

Автор, назва книги

Клас

Кількість

участників

Переможці

Кількість учасників міського етапу

I

II

III










5














6















7













ДОДАТОК 5



Заявка

на участь у міському етапі Конкурсу

Краматорської ЗОШ № _______

Клас

ПІБ переможця, учасника І (шкільного) етапу


Кількість балів

Місце

5










6










7










База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка