Конкурс малюнків з тем: «Земля у нас одна» (4 5 класи); «Чарівний світ природи нашого краю»



Скачати 291.9 Kb.
Дата конвертації05.05.2016
Розмір291.9 Kb.
Тиждень географії

План заходів
Четвер. (13.12.2012)

Лінійка присвячена тижню географії в школі.

Конкурс малюнків з тем:

  • «Земля у нас одна» (4 – 5 класи);

  • «Чарівний світ природи нашого краю» (4 – 5 класи);

  • «Бережіть природу» (6 – 8 класи);

  • «Людина і природа, як єдине ціле» (9 – 11 класи).

Брейн-ринг з географії для учнів 9-го класу.

«Географічна показуха» — гра для учнів 8-го класу.
П'ятниця (14.12.2012)

Гра-змагання для учнів 7-го класу «Щасливий випадок».
Четвер. (20.12.2012)

Гра для учнів 10-го класу «О, щасливчику!»

Перегляд кінофільму «Мандрівка краплини води» 6 клас
П'ятниця (21.12.2012)

Лінійка. Підбиття підсумків тижня географії.

Нагородження переможців конкурсів та активних учасників тижня.

ЛІНІЙКА

З ІСТОРІЇ ГЕОГРАФІЇ”


Ведучий (читає вірш В. Симоненка)

Гей, мові Колумби й Магеллани,

Напнемо вітрила наших мрій!

Кличуть нас у мандри океани,

Бухту спокою облизує прибій.

Хто сказав, що все уже відкрито?

Нащо ж ми народжені тоді?

Як нам помістити у корито

Наші сподівання молоді?

Кораблі! Шикуйтесь до походу!

Мрійництво! Жаго моя! Живи!

В океані рідного народу

Відкривай духовні острови!

Геть із мулу якорі іржаві —

Нидіє на якорі душа!..

Б'ються груди об вітри тужаві,

Каравела в мандри вируша.

Жоден вітер сонця не остудить,

Півень землю всю не розгребе!

Україно! Доки жити буду,

Доти відкриватиму тебе.

Мріяти й шукати, доки жити,

Шкварити байдужість на вогні!..

А якщо відкрию вже відкрите,

Друзі! Ви підкажете мені...

Сьогодні ми поговоримо про найвідоміші відкриття.



Ведуча. Вночі 29 березня 1848 року жителі міста Ніагара-Фолс прокинулися від тиші — зупинився водоспад. Почалася паніка. Священики сповіщали про кінець світу. Ніхто не заснув тієї жахливої ночі. Та через 30 годин почулися слабкі звуки, які переросли в гуркіт, від якого здригнулась земля. Усі вирішили, що це кінець світу. Причиною зупинки водоспаду став сильний вітер, який зрушив лід на озері Ері, з якого витікає річка Ніагара, і тонни льоду забили стік річки. Всесвітньо відомий Ніагарський водоспад знаходиться в Північній Америці, яку називають Новим світом. А відкрили Новий світ випадково.

Інсценування

Колумб. Народився я в Італії, служив у Португалії. Я вивчав морські карти й давні книги і впевнився, що Земля — куля і якщо пливти на захід через Атлантичний океан, то можна потрапити до Індії.

Король Португалії. Пливти на маленьких суденцях через океан, про який ніхто нічого не знає? Як це нерозумно!

Колумб. Португальський король мені відмовив, але я ж недаремно перебрався до Іспанії. Уявіть собі, це ж і прянощі, і золото.

Королева Іспанії. Я гадаю, що потрібно дати згоду Колумбу, адже справді це і злото, і нові багаті землі.

Король Іспанії. Що ж, я даю дозвіл на експедицію і призначаю тебе своїм адміралом і головним правителем усіх островів і материків, які ти відкриєш.

Колумб. 1492 рік, 12 жовтня. Мої кораблі підійшли до великого острова. Зустріли нас гарні рослі люди з мідно-червоною шкірою. Ось вона, Індія!

Ведучий. Колумб вважається першовідкривачем також і Південної Америки. Але найвідомішим дослідником Південної Америки є Гумбольдт, який прожив до 90 років і не втратив здорового глузду та почуття гумору.

Хтось пустив чутку про смерть старого вже тоді Гумбольдта. Один природознавець написав другові Гумбольдта про те, що хотів би зміряти череп померлого. Лист потрапив до рук ученого, і той відповів: «На жаль, не можу служити своїм черепом, тому що протягом деякого часу він мені самому буде потрібний. У майбутньому він у вашому розпорядженні».



Ведуча. А ще Південна Америка — материк рекордів. Тут найбільша за площею низовина на Землі — Амазонська, найдовша гірська система Анди, найвищий вулкан Льюльяйльяко, найпосушливіша пустеля Атакама, найповноводніша річка Амазонка та найвищий водоспад Анхель.

Інсценування

1 -й товариш. Ти знаєш, Джеммі, існує в Південній Америці чудова країна Ельдорадо, там є золото, срібло, багато дорогоцінних речей.

Анхель. Як би мені туди потрапити? Якби я знайшов цю країну, ми б не бідували, а жили б у багатстві. Я втечу з дому та знайду країну Ельдорадо.

Ведуча. Втікши з дому, Анхель жив у джунглях і горах, голодував. Одного разу він знайшов кілька алмазів і купив літак для пошуку скарбів. Якось, пролітаючи над підвищенням, побачив потік води.

Анхель. Що це за гуркіт? Навіть шум мотора не чути. Це водоспад! Треба показати друзям. (До друзів.) Я знайшов водоспад, висота якого більша за один кілометр.

2-й товари ш. Цього бути не може, це не правда!

Анхель. Що ж, летімо зі мною і побачите.

1-й товариш. Ах, ой! Ти зробив велике відкриття. Посади літак, щоб подивитися ближче.

Анхель. Добре, ось зелена галявина. Сідаємо.

Ведуча. Ні, виявилося, що це болото. Літак загруз тут назавжди, але рація не розбилась.

Анхель. Я надішлю сигнал біди, і нас за кілька днів витягнуть.

2-й товариш. А щодо водоспаду, то ім'я йому — Анхель.

Ведучий. Дуже цікавим материком є й Африка. Дивовижна природа екваторіальних лісів не залишає байдужими й наших учнів. Одна учениця написала вірш про гілеї.

Екваторіальні ліси

Повні див та краси:

Тут банани ростуть,

Бегемоти живуть.

Річка Конго тече,

Ясне сонце пече.

Й кольорові папуги

Без знущань та напруги

Вільний дух протикають крилом.

Тут маленька макака,

Шимпанзе-забіяка.

Хижий звір леопард,

Та плямистий гепард,

Що на здобич чатує, її нюхом відчує,

Має власний куток,

Де годує діток,

Де живе-виживає

І нащадків навчає.

Ведуча. Так само, як ми захоплюємося Африкою, африканці захоплювалися англійським дослідником.

Прожив він рівно 60.

А половину з них він Африці віддав.

Багато відкриттів зробив,

Які в трьох книгах змалював.

Мандруючи пісками Калахарі,

Відкрив в ній озеро Нгамі,

Що схоже так було на сон.

Цим мандрівником є Лівінгстон.

Інсценування

Лівінґстон. Я ненавиджу рабство. Африканець — людина в повному розумінні цього слова. Це ні розумово, ні морально не відсталі люди. Африканці мої друзі, я їх поважаю, і вони мене — теж.

1-й негр. Це білий лікар, він не такий, як інші європейці. Ми його любимо.

Лівінґстон. Мені треба знайти велику ріку.

1-й негр. Хіба тобі мало води в цих річках?

2-й негр. Невже ти такий жадібний?

Лівінгстон. Нарешті, ця річка Замбезі! А ось... я вражений сильним шумом і стовпом водяного пилу. Що це?

2-й негр. Мозіоа-тунья — дим, що гримить.

Лівінгстон. Я назву цей чудовий водоспад на честь англійської королеви Вікторії.

Ведучий. У Тірренському морі є невеликий острів Вулькано. Переважну частину острова займає гора. Люди бачили, як з її вершини іноді виривалися хмари чорного диму й вогню і високо вгору викидалися розжарені камені. Стародавні римляни вважали, що цей острів є входом у пекло, що він також є володінням бога вогню Вулкана. За ім'ям цього бога вогнедишні гори почали називати вулканами.

Ще багато цікавого можна дізнатися, але не все ще відомо людям, тож давайте разом будемо читати, вивчати, досліджувати, щоб залишити свій слід у географії.




ГРА-ЗМАГАННЯ „ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК”

(для учнів 7 класу)



І. конкурс «Цікаві слова» (пояснити значення слів).

II. конкурс «Загальні запитання» (дати визначення поняттям).

ІІІ. конкурс «Читаємо карту» (показати географічні об'єкти на карті).

IV. «Контакт із материком» (Учасники команд по черзі підходять до столу, де розкладені завдання, вибирають одне з них і відпові­дають).

V. конкурс «Далі, далі...» (відповісти якомога швидше на більшу кількість запитань).
І. Цікаві слова

  1. Сахара — пустеля на півночі Африки.

  2. Прерії — високотравний степ у Північній Америці.

  3. Савана — високотравний степ в Африці.

  4. Крики — тимчасові сухі русла річок в Австралії.

  5. Анхель — найвищий водоспад на Землі.

  6. Ніл — найдовша річка.

  7. Пігмеї — низькорослі люди в лісах Африки.

  8. Тасманія — острів на південь від Австралії.

  9. Гольфстрім — найпотужніша тепла течія.

  1. Сомалі — півострів у Африці.

  2. Пампа — трав'янисті стени Південної Америки.

  3. Сейба — високе дерево в лісах Африки.

  4. Амазонка — найповноводніша річка.

  5. Кіліманджаро — гора-вулкан в Африці.

  6. Тітікака — найбільше високогірне озеро світу.

  7. Аконкаґуа — найвища вершина Анд.

  8. Ейр — найбільше озеро в Австралії.

  1. Гілеї— вологі екваторіальні ліси Африки.

  2. Карпеніпарія — затока в Австралії.

  3. Еребус — вулкан в Антарктиді.

  4. Атакама — пустеля, найпосушливіше місце світу.

  5. Кабу-Бранку — крайня східна точка Південної Америки.

  6. Косцюшко — найвища вершина Австралії.

  7. Ваді — пересохлі русла річок Африки.

  8. Анаконда — найдовша змія світу.

  9. Дінго — здичавілий собака Австралії.

  10. Протока Дрейка — найширша протока у світі.

  11. Скреб — зарості колючих чагарників.


II. Загальні запитання

  1. Що таке платформа? (Давня, відносно стійка ділянка земної кори)

  2. Що таке пустеля? (Природна зона з малою кількістю опадів, бідна на рослинність)

  3. Що таке ізотерми? (Лінії на карті, які з'єднують точки з однаковими температурами)

  4. Що таке меридіан? (Лінія, що з'єднує полюси, умовно проведена по поверхні Землі)

  5. Що таке річка? (Природний водний потік, що тече заглибиною — руслом)

  6. Що таке вітер? (Горизонтальний рух повітря)

  7. Що таке клімат? (Багаторічний режим погоди)

  8. Що таке материк? (Велика ділянка суходолу, з усіх боків оточена водою)

  9. Що таке паралелі? (Лінії, умовно проведені на поверхні Землі паралельно екватору)

  1. Що таке рельєф? (Сукупність нерівностей земної поверхні)

  2. Що таке озеро? (Природна заглибина, заповнена водою)

  3. Що таке острів? (Порівняно невелика ділянка суходолу, з усіх боків оточена водою)

  4. Що таке грунт? (Верхній пухкий родючий шар земної кори)

  5. Що таке водні маси? (Великі об'єми води, що відрізняються температурою та солоністю)

  6. Що таке оазиси? (Ділянки з багатою рослинністю в пустелях)

  7. Що таке географічна оболонка? (Оболонка Землі, в якій взаємодіють гідросфера, біосфера, літосфера й атмосфера).

  8. Що таке море? (Частина океану, що більш-менш відмежована від нього суходолом і має відмінну від нього температуру й солоність)

  1. Що таке півострів? (Частина материка, що омивається з трьох боків водою)


III. Читаємо карту

Номенклатура:

  1. Маріанський жолоб;

  2. острів Мадагаскар;

  3. Амазонська низовина;

  4. вулкан Кіліманджаро;

  5. гори Кордильєри;

  6. Середземне море;

  7. озеро Тітікака;

  8. півострів Аляска;

  1. пустеля Сахара;

  2. водоспадАнхель;

  3. острів Гренландія;

  4. Червоне море;

  5. Гвінейська затока;

  6. Панамський канал;

  7. Річка Міссісіпі.

  8. протока Дрейка;




IV. «Контакт із материком»

Учасники команд по черзі підходять до столу, де розкладені завдання, вибирають одне з них і відпові­дають. За повну відповідь учасник приносить коман­ді три бали. Якщо питання висвітлене не повністю, допущені незначні помилки — нараховується один бал, якщо учасник не знає відповіді, то за нього від­повідає капітан, але в разі правильної відповіді він приносить команді тільки один бал.




  1. Назвати моря й океани, що омивають материк Африку.

  2. Назвати і показати на карті річки Африки.

  3. Що ви розумієте під висловом «Африка непов­торна своїми природними умовами і населен­ням»?

  1. У яких півкулях розташована Африка?

  2. Назвіть північну крайню точку материка Африка?

  3. Назвіть і покажіть на карті основні форми ре­льєфу Африки.

  4. Поясніть зміст слова «ваді» і покажіть їх на карті.

  5. Що означає слово «Ніґер»?

  6. В Африці виділяються перехідні й …… клі­матичні пояси... (закінчіть вислів).

  7. Які природні зони є в Африці?

V. „Далі, далі...”

  1. Великі хвилі, викликані землетрусом. (Цунамі)

  2. Гори, що відокремлюють Європу від Азії. (Урал)

  3. Найбільший на Землі острів. (Ґренландія)

  4. Найдовша гірська система на Землі. (Анди)

  5. Столиця Австралії. (Канберра)

  1. Океан, що омиває всі материки, крім Африки. (Тихий)

  2. Найпівнічніша точка Австралії. (Мис Йорк)

  3. Брили льоду, що відкололися від материкових льодовиків. (Айсберги)

  4. Найтепліше море. (Червоне)

  1. Безстічне озеро в центрі Африки. (Чад)

  2. Найбільша пустеля на Землі. (Сахара)

  3. «Кольорова» річка Африки. (Оранжева)

  4. Найбільша річка Австралії. (Муррей)

  5. Найглибша океанічна западина світу. (Маріанська)

  6. Найпотужніша тепла течія. (Гольфстрім)

  7. Одиниця вимірювання солоності. (Проміле)

  8. Мілководна частина океану. (Шельф)

  9. Смугаста тварина в Африці. (Зебра)

  10. Материк, на якому розміщена одна країна. (Австралія)

  11. Найвищий водоспад світу. (Анхель)

ГРА „О,ЩАСЛИВЧИКУ!”

(для учнів 10-го класу)


Відбірковий тур

1. Розмістити країни в порядку зменшення випуску автомобілів:

а) Японія (1); в)США (2);

б) Італія (4); г) Німеччина (3).

2. Розмістити країни в порядку зменшення площі:

а) Канада (2); в) Китай (3);

б) Росія (1); г) Україна (4).

3. Розмістити країни в порядку зменшення в них кількості українців:

а) Росія (1); в) Казахстан (2)

б) Молдова (3); г) Канада (4).

4. Розмістити океани в порядку збільшення площі: ,

а) Атлантичний (3); в) Північно-Льодовитий (1);

б) Тихий (4); г) Індійський (2).

5. Розмістити материки в порядку відкриття:

а) Австралія (3); в) Антарктида (4);

б) Америка (2); г) Африка (1).

6. Розмістити планети в порядку віддалення їх від Сонця:

а) Земля (2); в) Меркурій (І);

б) Сатурн (3); г) Плутон (4).
І тур

1. Першим досяг берегів Америки:

а) Д. Кук; б) Ф. Магелан; в) Васко да Гама; г) Х. Колумб.

2. Найближча до нас зірка:

а) Сиріус; б) Сонце; в) Альфа Центавра; г) Полярна.

3. Географії немає:

а) без книжки; б) без людини; в) без карти; г) без води.

4. Перша навколосвітня подорож тривала ... днів:

а) 1042; б) 1001; в) 1057; г) 1081.

5. Ганімед — це супутник:

а) Юпітера; б) Сатурна; в) Меркурія; г) Плутона.

6. Найбільше за площею озеро в Україні:

а) Синевир; б) Ялпуг; в) Вікторія; г) Світязь.

7. Грошова одиниця Італії:

а) динар; б) євро; в) песо; г) ліра.

8. Країна, що виробляє найбільше паперу:

а) Японія; б) Фінляндія; в) Німеччина; г) США.

9. Умовні знаки, якими на картах відображають річки, належать до:

а) значкових; б) фігурних; в) контурних; г) лінійних.

10. Кільця існують навколо планети:

а) Сатурн; б) Меркурій; в) Земля; г) Нептун.

11. Назву Тихому океану дав:

а) Колумб; б) Магеллан; в) Кук; г) Марко Поло.

12. «Астероїд» означає:

а) „зіркоподібний”; б) „кулястий”; в) „падаючий”; г) „яскравий”.
IІ тур

1. Першу навколосвітню подорож здійснив:

а) Колумб; б) Веспуччі; в) Магелан; г) Васко да Гама.

2. Марс має супутники:

а) один; б) два; в) багато; г) жодного.

3. Астероїди - це:

а) „падаючі зірки”; б) планети-карлики”; в) „хвостаті зірки”;

г) „кошлаті зірки”.

4. Точки, через які проходить вісь Землі:

а) екватор; б) полюси; в) тропіки; г) меридіани.

5. Флюгер — прилад для визначення:

а) сили вітру; б) вологості повітря; в) кількості опадів;

г) хмарності.

6. Найбільша за площею область України:

а) Черкаська; б) Київська; в) Одеська; г) Полтавська.

7. Столиця Бельгії:

а) Тирана; б) Брюссель; в) Андорра; г) Амстердам.

8. Перше місце з вирощування маслин належить:

а) Франції; б) Італії; в) Німеччині; г) Англії.

9. Не існує масштабу:

а) числового; б) контурного; в) лінійного; г) іменованого.

10. Першим відвідав Індію:

а) Колумб; б) Нікітін; в) М.Поло; г) Васко да Гама.

11. Висоту схилів вимірюють:

а) лінійкою; б) нівеліром; в) метром; г) рулеткою.

12. Колумб до відкриття Америки здійснив мандрівки:

а) три; б) п'ять; в) чотири; г) шість.
III тур

1. Сузір'я, яке не є зодіакальним:

а) скорпіон; б) лев; в) стріла; г) терези.

2. Зображення в масштабі невеликої ділянки за допомогою умовних знаків:

а) карта; б) фотознімок; в) план місцевості; г) малюнок.

3. Небесні тіла вивчають за допомогою приладу:

а) мікроскопа; б) калейдоскопа; в) телескопа; г) бінокля.

4. Планета, яка не має супутника:

а) Марс; б) Юпітер; в) Венера; г) Уран.

5. Водосховище в Україні, найбільше за площею:

а) Кременчуцьке; б) Каховське; в) Київське; г) Дніпровське.

6. Світовий рекорд швидкості поїзда встановлено:

а) у Франції; б) в Англії; в)у Німеччині; г) у США.

7. До країн великої сімки входять:

а) Канада; б) Швейцарія; в) Іспанія; г) Австрія.

8. До регіону Західної Європи не належить країна:

а) Італія; б) Швейцарія; в) Нідерланди; г) Китай.

9. До хімічного складу Сонця входить:

а) кисень; б) сірка; в) водень; г) вуглекислий газ.

10. Найяскравіша зірка на небі:

а) Альфа Центавра; б) Антарес; в) Полярна; г) Сиріус.

11. Місяць — це:

а) комета; б) зірка; в) астероїд; г) супутник.

12. Найбільший астероїд:

а) Цербера; б) Веста; в) Ганімед; г) Галлея.
IV тур

1. Уявна лінія, яка ділить земну кулю на північну та південну півкулі:

а) екватор; б) полюс; в) вісь; г) тропік.

2. Прилад для вимірювання тиску повітря:

а) барометр; б) флюгер; в) гігрометр; г) нівелір.

3. Найменшою з перерахованих є планета:

а) Земля; б) Уран; в) Плутон; г) Марс.

4. Лазарєв та Беллінсгаузен відкрили:

а) Америку; б) Азію; в) Австралію; г) Антарктиду.

5. Найбільший експортер пива:

а) Італія; б) Франція; в) США; г) Німеччина.

6. Китай — країна, яка вирощує найбільше:

а) цибулі; б) бананів; в) пшениці; г) маслин.

7. Океан на Місяці має назву:

а) Бур; б) Криз; в) Сліз; г) Дощів.

8. Зоряний світ – це:

а) Всесвіт; б) Сонячна система; в) Галактика; г) Сузір’я.

9. Умовні знаки, яких не існує:

а) контурні; б) значкові; в) лінійні; г) геометричні.

10. Столиця Албанії:

а) Андорра; б) Тирана; в) Валлетта; г) Лісабон.

11. Атомна електростанція, якої в Україні не існує:

а) Рівненська; б) Запорізька; в) Криворізька; г) Хмельницька.

12. До міст-мільонерів України належать:

а) Кривий Ріг; б) Львів; в) Донецьк; г) Запоріжжя.
ГРА „ГЕОГРАФІЧНА ПОКАЗУХА”

(для учнів 8-го класу)
У грі беруть участь дві команди по три учня з 8-го класу.
I. Представлення команд (1 бал)
II. Заявлялки

Продовжити іншого (Учень першої (другої) команди називає назву населеного пункту України, а інший учень команди противника має продовжити називати назву міст з останньої літери попереднього населеного пункту) (2 бали)

Наприклад. Кіровоград → Донецьк → Каховка
III. Кросфорд.

Розгадати підготовлені кросфорди (10 балів)


ІV. Малювалки

Відгадати й заспівати дві пісні. Один гравець малює, решта відгадує. (2 бали)



  1. «Ніч яка місячна»;

  2. «У лісі, лісі темному».


БРЕЙН-РИНГ

(для учнів 9-го класу)




  1. Для хіміка — формули хімічних реакцій, для математика й рівняння, а що для географа? (Карта)

  2. За висловом середньовічного ченця Кузьми Індикоплава, у раю беруть початок чотири річки. Перша — Тигр, друга — Євфрат, третя — Ганг, а яка четверта? (Ніл)

  3. Про неї кажуть, що це величезний котел, який кипить на повільному вогні. Що це? (Мантія)

  4. Європейські купці спочатку говорили про нього як про східну іграшку для розваг, а пізніше він прийшов до них на службу. Назвіть його. (Компас)

  5. Що можна назвати «гарячою кров'ю Землі»? (Вулкани)

  6. Про нього кажуть, що воно вічний мандрівник, який не знає кордонів. Назвіть його. (Повітря)

7. У холодні й посушливі роки вони бувають тонкими, а в теплі й вологі роки — товстими. Що це? (Річні кільця дерев)

8. Про нього говорили, що він першовідкривач без відкриття. Про кого? (Про Колумба)



9. За своїми хімічними властивостями він благородний, але його роль у житті людей такою назвати навряд чи можна. «Там, де він, там кров, там зрада, там підлість». Про який метал так писав один французький просвітитель? (Про золото)

  1. Займенник + шотландський кінь + займенник = держава в Азії. (Японія)

  2. Що називають головним розпорядником тепла в океані? (Морські течії)

  3. У країнах з жарким кліматом її добували під сонячними променями, а в країнах із холодним кліматом — шляхом виморожування. Що саме? (Кухонна сіль)

  4. Водорість ламінарія накопичує у своїх тканинах цей медичний препарат у такій кількості, яка перевищує вміст цього препарату в морській воді в 100 тис. разів. Назвіть цей препарат. (Йод)

  5. Закінчіть фразу «Нема на землі стихії більш рухливої, непостійної,5 різноманітної та вередливої, як повітряний...» (Океан)


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка