Комітет Верховної Ради України з питань боротьби із організованою злочинністю та корупцією Громадська експертна рада Результати громадської антикорупційної експертизи законопроектів



Скачати 139.87 Kb.
Дата конвертації14.12.2016
Розмір139.87 Kb.
Комітет Верховної Ради України з питань боротьби із організованою злочинністю та корупцією

Громадська експертна рада

Результати громадської антикорупційної експертизи законопроектів


Назва законопроекту

Про корпоратизацію державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»

Номер законопроекту

3287-1

Дата реєстрації

02.10.2013

Автор законопроекту

Народний депутат VII скликання Корж П.П., член фракції Партії регіонів

Головний комітет ВРУ

Комітет з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки

Етап проходження

Надано для ознайомлення членам Комітету (08.10.2013)

Висновок Головного науково-експертного управління ВРУ

Відсутній на момент проведення експертизи

Висновок профільного Комітету ВРУ

Відсутній на момент проведення експертизи

Веб-адреса картки законопроекту на сервері ВРУ

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=48535


Дата схвалення висновку Громадською експертною радою

20.11.2013

Висновок та рекомендації

Громадської експертної ради


Виявлено корупційні ризики
Доопрацювати за результатами розгляду в першому читанні

Виконавець



директор з наукового розвитку Центру політико-правових реформ,

експерт з кримінального права і проблем корупції

Микола Хавронюк




  1. Короткий виклад результатів громадської антикорупційної експертизи

  • Задекларована ціль та способи її досягнення:

Ціль: удосконалення системи управління об’єктами об'єднаної енергетичної системі України (магістральними та міждержавними електричними мережами) з урахуванням напрямів реформи оптового ринку електроенергії України

Спосіб: забезпечення правового підґрунтя для створення незалежного суб’єкта диспетчерського управління та фінансових умов для модернізації інфраструктури високовольтних магістральних та міждержавних електричних мереж.

  • Ризик створення корупційної схеми: наявний

Яким чином може працювати корупційна схема:

Відповідно до частини 3 ст. 6 проекту, органи управління акціонерним товариством здійснюють повноваження щодо розподілу прибутку, заснування акціонерним товариством юридичних осіб, придбання пакетів акцій (часток, паїв) у статутному (складеному) капіталі господарських товариств, за погодженням з Кабінетом Міністрів України.

Разом з тим, ЗУ «Про Кабінет Міністрів України» не передбачає подібних погоджень. Цей закон, а також поданий законопроект також не визначають посадових осіб, відповідальних за надання погоджень.

Отже, створюється колізія правових норм, що може призвести до зловживання з боку посадових осіб Кабінету Міністрів та акціонерного товариства.

Потрібно відмітити, що проект № 3287-1 містить корупційні ризики, притаманні урядовому проекту № 3287.

Хто може отримувати корупційну вигоду: представники Кабінету Міністрів України та державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго”.

Оцінка обсягу корупційної вигоди: на стадії оцінки

Хто платитиме корупційні внески: громадяни та суспільство України.


Ключові негативні наслідки: Особи, наближені до членів Кабінету Міністрів України, зловживатимуть правом на погодження списання окремих об’єктів або їх елементів, а також розподілу прибутку, заснування акціонерним товариством юридичних осіб, придбання пакетів акцій (часток, паїв). Слід додати, що уряд України не є суб’єктом відповідальності за корупційні правопорушення.

Корупційного ризику можна уникнути, якщо покласти персональну відповідальність за погодження на конкретну посадову особу (конкретних посадових осіб).



Хто може потерпати від корупційної схеми: громадяни та суспільство України.

  • Висновки та рекомендації:

У законопроекті виявлено корупційні ризики. Рекомендовано доопрацювати законопроект за результатами розгляду в першому читанні.

ІІ. Детальний виклад результатів громадської антикорупційної експертизи

  • Задекларована суть законопроекту

    Ціль

    Спосіб досягнення

    Удосконалення системи управління об’єктами об'єднаної енергетичної системі України (магістральними та міждержавними електричними мережами) з урахуванням напрямів реформи Оптового ринку електроенергії України.

    Забезпечення правового підґрунтя для створення незалежного суб’єкта диспетчерського (оперативно-технологічного) управління та фінансових умов для модернізації інфраструктури високовольтних магістральних та міждержавних електричних мереж.

  • Корупціогенні чинники та норм




    Корупціогенний чинник

    Кількість норм

    1.

    Широта адміністративного розсуду та дискреційні повноваження (нечітке визначення функцій, прав, обов'язків і відповідальності органів влади)

    Не виявлено

    2.

    Порушення балансу інтересів та надмірні обтяження для одержувачів публічних послуг

    Не виявлено

    3.

    Прогалини правового регулювання

    Не виявлено

    4.

    Колізії в законодавстві

    1

    5.

    Надмірна кількість контактів приватного сектору з органами влади, необхідних для виконання процедури

    Не виявлено

    6.

    Надмірна кількість органів влади, з якими має контакт приватний сектор згідно з процедурою

    Не виявлено

    7.

    Поєднання нормотворчих та контролюючих функцій в одному органі влади

    Не виявлено

    8.

    Конфлікт інтересів ініціаторів законопроекту, що може призвести до отримання неправомірної вигоди

    Не виявлено




    Всього

    1

  • Ключові наслідки

    Стаття законопроекту

    Корупціогенний чинник

    Наслідок

    Частина 3 ст. 6 проекту Закону «Про особливості корпоратизації Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»

    За погодженням з Кабінетом Міністрів України органи управління акціонерним товариством здійснюють повноваження щодо розподілу прибутку, заснування акціонерним товариством юридичних осіб, придбання пакетів акцій (часток, паїв) у статутному (складеному) капіталі господарських товариств. (при цьому не зазначено, хто звертається за таким погодженням). Закон «Про Кабінет Міністрів України» не передбачає подібних погоджень.

    Чинне законодавство та запропонований законопроект не визначають відповідальних за це посадових осіб.

    З цього випливає, що зазначені погодження будуть відбуватися у нелегітимному порядку, з відстороненням від розподілу прибутку, заснування акціонерним товариством юридичних осіб, придбання пакетів акцій (часток, паїв) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику в електроенергетичному комплексі.

    Разом з тим, саме він, відповідно до ст. 4 проекту, виконуватиме функції з управління корпоративними правами держави стосовно цього акціонерного товариства.



    Створення колізій в законодавстві

  • Суб’єкти корупційних відносин

Хто може отримувати корупційні вигоди: посадові особи й інші працівники Кабінету Міністрів України та державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго”

Методологія оцінки обсягу корупційної вигоди та результати оцінки: важко оцінити

Хто платитиме корупційні внески: громадяни України, українське суспільство загалом

Методологія оцінки обсягу корупційних втрат та результати оцінки: важко оцінити

  • Висновки та рекомендації

У законопроекті виявлено корупційні ризики.

З урахуванням цього висновку, Громадська експертна рада рекомендує доопрацювати законопроект за результатами розгляду в першому читанні.
Каталог: wp-content -> uploads -> 2014
2014 -> Інтегрований підхід на уроках української мови і літератури
2014 -> Методика превентивного
2014 -> Комунальний заклад «рівненська обласна наукова медична бібліотека» рівненської обласної ради
2014 -> Екологічна культура невід’ємна якість свідомого, високо вихованого громадянина
2014 -> Урок №1 Образотворче мистецтво
2014 -> Інноваційні технології як чинник оптимізації педагогічної теорії І практики
2014 -> Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі
2014 -> Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи слухачів курсів підвищення кваліфікації
2014 -> Проблема наступності в роботі початкової школи І дошкільного навчального закладу в умовах освітнього округу тетяна Башинська


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка