№
уроку,
сторінка
у підручн.
|
Дата проведення
|
Тема
|
№
уроку,
сторінка
у зошиті
|
Дата
прове
дення
|
Тема
|
І семестр
Добуквариний період (14 год)
|
1
с. 3—5
|
|
«Із буквариком щодня здобуватимем знання». Знайомство з букварем.
Опрацювання правил поведінки на уроці, правла сидіння за партою, користування шкільним приладдям
|
1
с. 1—3
|
|
Ознайомлення з письмовим приладдям, з умовними позначками зошита, правилами сидіння за партою під час письма.
Вправляння у правильному триманні олівця, ручки під час письма, в умінні орієнтуватися на стрілку, яка вказує напрям письма. Обведення кисті руки дитини з називанням пальчиків. Розфарбовування малюнків
|
2
с. 6—7
|
|
Практичне ознайомлення зі словом, реченням. Спосіб умовного позначення речень. Заучування вірша зі слів учителя. «Літо краснеє минуло…». Дитячі спогади про відпочинок улітку
|
2
с. 4—5
|
|
Проведення ліній у певному напрямку. Формування вміння орієнтуватися на обмеженій пло
щині (сторінці зошита: вгорі, внизу,
ліворуч, праворуч). Розміщення малюнків (на вільну тему) посередині, вгорі, внизу, ліворуч, праворуч від малюнка, зображеного посередині.
Закріплення правил користування письмовим приладдям. Наведення, домальовування, розфарбовування предметів
|
3
с. 8
|
|
«Ми — школярі».
Закріплення знань про речення. Складання речень за заданою графічною моделлю. Складання розповіді за серією малюнків
|
3
с. 6
|
|
Наведення, домальовування, розфарбовування малюнків. Відтворення колових і прямих рухів пальців. Чітке промовляння назв зображених предметів. Бесіда за малюнком. Виділення з мовлення слів, речень. Складання речень
|
4
с. 9
|
|
«У світі казки чарівної».
Формування умінь ставити запитання і відповідати на них. Уявлення про діалог (без терміна). Інтонація і міміка, їх значення у спілкуванні. Слухання і розповідь казки. Робота з дитячою книжкою
|
4
с. 7
|
|
Ознайомлення з основним рядком сітки зошита (верхньою, нижньою рядковими лініями). Зображення предметів у рядку. Дати уявлення про поле сторінки. Складання речень за малюнками. Розфарбовування малюнків
|
5
с. 10—11
|
|
«Працьовита в нас сім’я».
Розширення уявлень дітей про слова та речення. Логічні вправи за питаннями хто це? що це? Розподіл предметів за семантичними групами (люди, тварини, овочі, фрукти, одяг, посуд, меблі тощо)
|
5
с. 8
|
|
Закріплення вміння писати у рядку. Написання прямих і похилих (ламаних) ліній у рядку. Розташування предметів лівоправого спрямування. Розфарбовування малюнків. Складання речень за малюнками
|
6
с. 12—13
|
|
«У кожного свій талант».
Закріплення знань про слова та їх роль у реченні. Ознайомлення зі словами — ознаками предметів та словами, що означають дії. Слова протилежні за значенням
|
6
с. 9
|
|
Ознайомлення з міжрядковою (допоміжною) лінією сітки зошита. Виділення та наведення складових частин предметів, розміщених у рядку та поза ним. Розфарбовування малюнків штрихами відповідної форми (прямими, півовальними, овальними). Складання речень за малюнками. Класифікація предметів за семантичними групами
|
7
с. 14—15
|
|
«Домашні і дикі тварини».
Ознайомлення учнів зі складовою будовою слів.
Поділ слів на склади. Поняття про наголос як сильніше вимовлюваний склад
|
7
с. 10
|
|
Похила лінія сітки зошита. Ознайомлення з похилим положенням зошита під час письма у рядках. Зображення прямих похилих ліній.
Наведення контурів пташок. Поділ слів на склади. Розфарбовування малюнків. Виявлення пташок з однаковим узором на пір’ї. Розвиток зорового сприймання
|
8
с. 16
|
|
«У світі звуків».
Практичне уявлення про немовні звуки та звуки мовлення. Ознайомлення з основними мовленнєвими органами. Поділ слів на склади. Закріплення поняття про наголос
|
8
с. 11
|
|
Зображення прямих похилих ліній, прямих із заокругленням вгорі і внизу. Поділ слів на склади. Наведення предметів, розфарбовування малюнків. Розташування предметів лівоправого спрямування. Знаходження однакових предметів
|
9
с. 17
|
|
«У зоопарку».
Уявлення про голосні і приголосні звуки. Позначення цих звуків умовними знаками (фішками). Звуковий аналіз найпростіших за будовою слів
|
9
с. 12
|
|
Закріплення вміння письма похилих ліній, заокруглених унизу і вгорі. Наведення, домальовування, розфарбовування малюнків. Робота за схемами
|
10
с. 18
|
|
«Дружити треба вміти».
Уявлення про тверді і м’які приголосні, їх умовне позначення
|
10
с. 13
|
|
Письмо півовалів і овалів у повній сітці зошита. Послідовність письма елементів. Звуковий аналіз слів. Наведення контурів іграшок
|
11
с. 19
|
|
«Що вміють твої пальчики?»
Повний звуковий аналіз мовлених слів. Аналітична робота з графічними звуковими моделями слів. Складання речень за заданою графічною моделлю
|
11
с. 14
|
|
Повторення правил письма. Вправляння у письмі овалів окремо і в поєднанні у повній сітці зошита. Чергування графічних елементів. Розфарбовування малюнків
|
12
|
|
«З друзями граємо — себе розважаємо».
Робота з дитячою книжкою. Розучування лічилок, мирилок, потішок, українських народних ігор
|
12
с. 15
|
|
Зображення петель з похилими лініями. Наведення окремих елементів малюнка. Зіставлення предметів з різними лініями. Складання речень за малюнком
|
13
с. 20
|
|
«Слово чемне, кожному приємне».
Культура мовлення і культура спілкування
|
13
с. 16
|
|
Письмо елементів плавним рухом знизу вгору. Порівняння елементів у рядку і на малюнку. Знаходження спільного. Розфарбовування малюнка. Знаходження однакових предметів
|
14
с. 21
|
|
«Розповідь складаємо —
мову розвиваємо».
Складання розповіді за серією малюнків. Узагальнювальний урок добукварного періоду
|
14
с. 17
|
|
Повторення правил письма у зошиті.
Письмо різних елементів у рядку. Розфарбовування малюнка. Знаходження силуетів предметів
|
Букварний період ( 76 год)
|
15
с. 22—23
|
|
Звук [а]. Позначення його буквою А а.
Вправляння у звуковому аналізі слів. Складання речень за схемами
|
15
с. 18
|
|
Аналіз складових елементів малої букви а. Письмо малої букви а. Звуковий аналіз слів. Розфарбовування малюнків
|
16
с. 24—25
|
|
Звук [у]. Буква У у. Вправляння у звуковому аналізі слів. Складання речень за схемами
|
16
с. 19
|
|
Аналіз складових елементів малої букви у. Письмо малої букви у. Вправляння у звуковому аналізі слів. Складання речень за малюнком у зошиті
|
17
с. 26—27
|
|
Звук [о]. Буква О о. Вправляння у звуковому аналізі слів. Складання речень за схемами. Складання розповіді за малюнком на ст. 27
|
17
с. 20
|
|
Порівняння малих букв «о — а».
Письмо малої і великої букви о О. Порівняння групи букв
|
18
с. 28—29
|
|
Звук [и]. Буква и. Один предмет — багато предметів (однина і множина). Вправляння у звуковому аналізі слів. Складання речень за схемами
|
18
с. 21
|
|
Аналіз складових елементів малої букви и. Порівняння малих букв и — у. Письмо малої букви и. Закріплення письма малих букв о, а, у. Вправляння у звуковому аналізі слів. Складання речення за схемою
|
19
с. 30—31
|
|
Звук [м]. Буква М м («ем»).
Читання складів, слів і речень з вивченими літерами. Перехід до читання прямих складів типу злиття пг. Вправи на доповнення незавершених речень
|
19
с. 22
|
|
Звуковий аналіз слова «метелик». Поелементний аналіз малої букви м. Письмо малої букви м. Письмо прямих, обернених складів з малою буквою м, слова мама. Встановлення відповідності між вивченими друкованими і рукописними буквами
|
20
|
|
Закріплення звукового значення вивчених букв. Робота з дитячою книжкою
|
20
с. 23
|
|
Закріплення письма вивчених букв. Складання речень за малюнком у зошиті і поданими схемами
|
21
с. 32—33
|
|
Звук [і]. Буква І і. Звук [і] в ролі окремого слова. Вправи на доповнення незавершених речень
|
21
с. 24
|
|
Звуковий аналіз слова «олівці». Складання речень за малюнком у зошиті. Письмо малої і великої букв і І. Письмо прямих, обернених складів з малою буквою і
|
22
с. 34—35
|
|
Звуки [н], [н']. Буква Н н («ен»).
Читання складів, слів і речень. Вправи на доповнення незавершених речень
|
22
с. 25
|
|
Аналіз складових елементів малої букви н. Письмо малої букви н. Визначення складу зі звуками [н], [н'] у словах слон, поні, носоріг. Звуковий аналіз цих слів. Встановлення відповідності між вивченими друкованими і рукописними буквами
|
23
|
|
Закріплення звукового значення вивчених букв, умінь читати з ними склади, слова і речення
|
23
с. 26—27
|
|
Закріплення письма вивчених літер. Звуковий аналіз слів. Списування з друкованих складів, слів. Встановлення відповідності між вивченими друкованими і рукописними буквами
|
24
с. 36—37
|
|
Звуки [л], [л']. Буква Л л («ел»).
Читання складів, слів і речень. Вправи на доповнення незавершених речень
|
24
с. 28
|
|
Аналіз складових елементів малої букви л. Зіставлення форми малих букв м і л. Письмо малої букви л, складів і слів з буквою л. Списування з друкованих складів. Розгадування ребуса
|
25
с. 38—39
|
|
Закріплення вміння читати букварні тексти з буквою Л л. Наголос у словах. Читання слів із орієнтацією на знак наголосу. Інтонаційне читання речень
|
25
с. 29
|
|
Аналіз складових елементів великої букви Л. Письмо великої букви Л, складів і речення з великою та малою буквою Л, л. Встановлення форми друкованих букв, написання їх. Порівняння груп рукописних букв
|
26
с. 40—41
|
|
Звуки [в], [в’]. Буква В в («ве»).
Читання складів, слів, речень і тексту. Уявлення про особові займенники він, вона, воно, вони (без вживання терміна). Практичне ознайомлення з анаграмами
|
26
с. 30
|
|
Аналіз складових елементів малої букви в. Письмо малої букви в. Письмо закритої і відкритої букви в, прямих, обернених складів з малою буквою в. Вилучення зайвої букви з групи букв
|
27
ст. 42—43
|
|
Закріплення вміння читати букву В в у складах, словах і текстах
|
27
с. 31
|
|
Закріплення письма малої букви в у складах і словах. Складання речень за малюнками і схемами у зошиті
|
28
с. 44—45
|
|
Звуки [с], [с']. Літера С с («ес»).
Читання складів, слів і речень. Слова однакові за звучанням та написанням, але різні за значенням. Робота з анаграмами.
Робота з дитячою книжкою
|
28
с. 32—33
|
|
Письмо малої і великої букв с С. Письмо слів, складів і речень з буквами C, с. Встановлення відповідності між вивченими друкованими і рукописними буквами. Розгадування кросворда
|
29
с. 46—47
|
|
Закріплення вміння читати букварні тексти з літерою С с
|
29
с. 34—35
|
|
Аналіз складових елементів великої букви А. Порівняння великої букви А з Л. Письмо великої букви А. Письмо складів і слів з великою буквою А. Диктант вивчених букв. Встановлення відповідності між вивченими великими і малими буквами. Складання слів із букв, записування
|
30
с. 48—49
|
|
Звук [к], [к’]. Буква К к («ка»).
Читання складів, слів і речень
з буквою к. Робота з анаграмами
|
30
с. 36
|
|
Аналіз складових елементів малої букви к. Письмо малої букви к. Верхнє, середнє, нижнє поєднання літери к з іншими буквами у словах. Звуковий аналіз слів
|
31
с. 50—51
|
|
Закріплення вміння читати букварні тексти з буквою К к
|
31
с. 37
|
|
Закріплення вміння писати малу букву к. Складання речень за малюнком і схемою. Розповідь за питаннями вчителя казки «Колосок»
|
32
|
|
Закріплення звукового значення вивчених літер
|
32
с. 38
|
|
Аналіз складових елементів великої букви М. Порівняння великої букви М з Л та А.
Письмо великої букви М. Письмо складів, слів і речень з великою буквою М
|
33
с. 52—53
|
|
Звуки [р], [р']. Буква Р р («ер»). Читання складів, слів і речень. Слова однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. Розвиток артикуляційновимовних умінь учнів. Робота з анаграмами
|
33
с. 39
|
|
Аналіз складових елементів малої букви р. Письмо малої букви р. Письмо складів, слів і речень з буквою р. Списування друкованих слів. Встановлення відповідності між вивченими великими і малими буквами
|
34
с. 54—55
|
|
Закріплення вміння читати букварні тексти з буквою Р р
|
34
с. 40—41
|
|
Закріплення уміння писати вивчені букви. Складання слів із складів. Записування цих слів
|
35
с. 56—57
|
|
Звуки [п] [п’], буква П п («пе»). Слова однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. Робота з анаграмами. Бесіда про народне свято Івана Купала
|
35
с. 42
|
|
Аналіз складових елементів малої букви п. Порівняння букв п і р. Письмо малої букви п. Письмо складів і слів з буквою п. Звуковий аналіз слова «писанка»
|
36
с. 58—59
|
|
Закріплення вміння читати букварні тексти з літерою П п.
Робота з дитячою книжкою
|
36
с. 43
|
|
Аналіз складових елементів великої букви П. Письмо великої букви П. Письмо слів і речення з буквою П
|
37
|
|
Підсумковий урок. Аналітикосинтетичні вправи з вивченими звуками і буквами
|
37
с. 44—45
|
|
Аналіз складових елементів великої букви Н. Письмо великої букви Н. Письмо складів, слів, речення з великою буквою Н. Закріплення вивчених літер. Диктант коротких слів
|
38
с. 60—61
|
|
Звуки [т], [т']. Буква Т т («те»). Слова однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. Розвиток артикуляційновимовних умінь учнів
|
38
с. 46
|
|
Аналіз складових елементів малої букви т. Порівняння малих букв т, п і р. Письмо малої букви т. Письмо складів і слів з літерою т. Виділення зайвої букви з групи букв
|
39
с. 62—63
|
|
Закріплення вміння читати букварні тексти з буквою Т т. Розвиток артикуляційновимовних умінь учнів
|
39
с. 47
|
|
Аналіз складових елементів великої букви Т. Порівняння великих букв Т і П. Письмо великої букви Т. Ознайомлення з письмом знака оклику. Письмо слів і речень з буквою Т
|
40
с. 64—65
|
|
Звук [е]. Буква Е е. Відпрацювання уміння читати слова з буквою е
|
40
с. 48
|
|
Письмо малої букви е. Письмо слів і речення з буквою е. Впізнавання за частиною друкованої букви цілої, переведення її у рукописну, письмо букви
|
41
с. 66—67
|
|
Закріплення вивченої букви Е е. Удосконалення навички читання
|
41
с. 49
|
|
Аналіз складових елементів великої букви Е. Письмо великої букви Е. Письмо складів, слів і речення з великою Е. Звуковий аналіз слова «лелеки». Виділення зайвої букви із групи букв
|
42
с. 68—69
|
|
Звуки [д], [д']. Буква Д д («де»). Робота над літературною вимовою слів із дзвінкими приголосними [д], [д'] у зіставленні з [т], [т']
|
42
с. 50
|
|
Аналіз складових елементів малої букви д. Письмо малої букви д. Письмо букви в складах і словах. Звуковий аналіз слова «дятел». Знаходження вказаної групи букв серед інших груп букв
|
43
с. 70—71
|
|
Закріплення звуків [д], [д'], букви Д д. Розповіді дітей про свої спостереження та участь у садінні дерев
|
43
с. 51
|
|
Аналіз складових елементів великої букви У. Письмо великої букви У. Письмо букви в складах. Закріплення уміння писати вивчені літери у словах. Розгадування ребусів
|
44
с. 72—73
|
|
Звуки [з], [з']. Буква З з («зе»). Відпрацювання літературної (дзвінкої) вимови слів з виучуваними звуками.
Робота з омографами і фразеологізмами (без уживання терміна). Заучування скоромовки. Робота з дитячою книжкою
|
44
с. 52
|
|
Аналіз складових елементів малої букви з. Письмо малої букви з. Письмо складів і слів з буквою з.
Складання речення за малюнком у зошиті. Запис складеного речення за схемою у зошиті
|
45
с. 74—75
|
|
Закріплення звуків [з], [з'], букви З з. Удосконалення навички читання. Інтонаційне читання речень, різних за метою висловлювання
|
45
с. 53
|
|
Аналіз складових елементів великої букви З. Порівняння форми великих букв З і Е. Письмо великої букви З. Письмо букви в складах і реченні. Складання слова із букв, запис
|
46
с. 76
|
|
Буква ь («знак м’якшення»). Позначення цим знаком м’якості приголосних звуків
|
46
с. 54
|
|
Письмо букви ь окремо та у поєднанні з іншими буквами. Письмо слів з буквою ь. Письмо речення зі словами, в яких є ь. Упізнавання букви за її елементами
|
47
с. 77
|
|
Закріплення букви ь («знака м’якшення»). Вправляння у порівняльному звукобуквеному аналізі слів з м’якими приголосними в кінці слова і складу
|
47
с. 55
|
|
Закріплення вміння писати вивчені літери, слова з вивченими літерами. Розгадування ребусів
|
48
с. 78—79
|
|
Звуки [б] [б’]. Буква Б б («бе»). Відпрацювання літературної вимови слів зі звуком [б]. Вправи на зіставлення вимови слів зі звуками [б], [п]
|
48
с. 56
|
|
Аналіз складових елементів малої букви б. Письмо малої букви б. Письмо слів з буквою б. Добір слів для закінчення речення. Записування букв у вказаній послідовності
|
49
с. 80—81
|
|
Закріплення букви Б б. Робота над інтонацією питальних речень
|
49
с. 57
|
|
Аналіз складових елементів великої букви Б. Письмо великої букви Б. Письмо слів, речень з буквою Б
|
50
|
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами на текстах букваря та «Супутника букваря»
|
50
с. 58
|
|
Закріплення вміння писати вивчені букви. Самодиктант. Порівняння форм букв
|
51
с. 8283
|
|
Звуки [г], [г’]. Буква Г г («ге»). Засвоєння дзвінкої вимови звука [г] в кінці слів і складів. Логічні вправи «Де живе?», «Де росте?»
|
51
с. 59
|
|
Письмо малої букви г. Письмо букви в складах, словах і реченні. Зображення букв у вказаній послідовності
|
52
|
|
Вправи на читання та орфоепічні тренування за опрацьованими текстами букваря та «Супутника букваря». Робота з дитячою книжкою
|
52
с. 60
|
|
Аналіз складових елементів великої букви Г. Письмо великої букви Г. Письмо слів та речення з великою буквою Г. Знаходження групи букв за вказаною групою
|
53
с. 84—85
|
|
Звуки [ґ], [ґ’]. Буква Ґ ґ («ґе»). Засвоєння українських слів, поданих у букварі, зі звуком [ґ], буквою ґ (вимова, читання)
|
53
с. 61
|
|
Аналіз складових елементів малої букви ґ. Письмо малої букви ґ, складів і слів із нею. Аналіз слів з буквою ґ
|
54
с. 86—87
|
|
Закріплення звуків [г], [ґ], букв
Г г, Ґ ґ. Удосконалення навички читання. Побудова усних діалогів за змістом прочитаних текстів
|
54
с. 62
|
|
Аналіз складових елементів великої букви Ґ. Порівняння великої Ґ з великими Л, М. Письмо великої букви Ґ. Письмо складів, слів, речень. Порівняння форм букв
|
55
|
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами на текстах букваря та «Супутника букваря»
|
55
с. 63
|
|
Закріплення вміння писати вивчені літери
|
56
|
|
Підсумковий урок за семестр
|
56
с. 64
|
|
Закріплення вміння писати вивчені літери
|