Ігри в житті і розвитку дитини



Скачати 19.28 Kb.
Дата конвертації06.05.2016
Розмір19.28 Kb.
Ігри в житті і розвитку дитини

Гра – основне й найулюбленіше заняття дітей. Саме вона є провідною діяльністю малят, у процесі якої вони набувають нових знань, удосконалюють практичні навички.

Це означає, що основне завдання дорослого – зробити гру головним засобом навчання й виховання малечі. Гра, якщо вона організована правильно й цікаво, приносить дітям багато радісних і корисних хвилин, бо саме в ній навіть найскладніше стає доступним.

А світ гри, як відомо, надзвичайно різноманітний: це і дидактичні та логічні ігри, що розвивають мовлення дітей, здатність мислити, збагачують їхню уяву, дають можливість активніше пізнавати світ, і різноманітні рухливі та народні ігри, що сприяють фізичному розвитку малят, залучають до фольклорної спадщини , вдосконалюють координацію рухів. Математичні ігри вчать дитину самостійно досліджувати предметні факти та явища, формувати власну систему пізнавальних дій, орієнтуватися в просторі та часі, розвивають уявлення малечі про рівність та нерівність кількості предметів, їх величину. Граючи в ігри для тренування образного та логічного мислення, малюк легко та непомітно для себе засвоїть такі складні мислиннєві операції, як порівняння, класифікація, систематизація, змістове співвідношення.

Провідною вважається та гра, що виникає як самодіяльність. Тому вважається, що генетичне завдання найповніше розв’язує сюжетно – рольова гра. Вона забезпечує розвиток основних психологічних новоутворень (це передусім уява, довільність, саморегуляція, мотиваційна основа комунікативності, соціальної активності, самопізнання, самооцінка). Ігрова діяльність у дошкільному віці є провідною, бо в ній реалізуються провідні потреби дитини, її інтереси й задуми.

У грі формується мотив «стати дорослим». Дорослий – це той, хто виконує суспільно значущу діяльність, хто працює заради когось, турбується про когось. Норми стосунків розкриваються в грі через сюжет, вони стають зрозумілими та засвоюють завдяки ігровим взаєминам, а потім переносяться в реальне життя. Таким чином, дитина оволодіває сенсом людської діяльності.

Значення гри в розвитку дошкільника полягає в тому, що закладається фундамент для формування образу соціального світу, для професійної діяльності (як можливість брати на себе різні професійні ролі). В грі дитина вчиться можливостей стати лікарем, пілотом, водієм, учителем тощо.

Гра – це своєрідна чарівна паличка, яка вмить перетворює процес навчання дошкільняти з сухого, нудного й формального заняття на яскраву, цікаву, захоплюючу пригоду.



І ще одне: під час гри дорослим треба забути, що вони – авторитетні та всезнаючі мама, тато, вихователька. Треба стати, хоч ненадовго, знову дитиною – бути для малюка рівноправним партнером у грі , який також може сумніватися, помилятися, щиро сумувати й радіти своїм успіхам.

Грайтеся та навчайтеся разом!


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка