Глобалізація та її вплив на господарство України. Міжнародні організації



Скачати 77.61 Kb.
Дата конвертації05.05.2016
Розмір77.61 Kb.
Тема: Глобалізація та її вплив на господарство України. Міжнародні організації.
Мета: охарактеризувати процес інтеграції України у світове господарство; визначити вплив процесів глобалізації на господарство України; познайомити з міжнародними організаціями, до яких входить Україна; розвивати навички аналізу та синтезу світової інтеграції, вміння обстоювати свою точку зору; виховувати розуміння необхідності світових інтеграційних процесів, аналітичний підхід, бажання самостійно створювати дидактичні матеріали за темою.

Тип уроку: комбінований.

Форми і методи: прийом "Відеобитва", "Асоціація","Галерея", "Біатлон","Одним реченням",технології: "Займи позицію", "Зміни позицію", "Метод Прес", робота в малих група, методи:частково-пошуковий,навчально-пізнавальний, усвідомлення, словесні, демонстрування.

Обладнання: мультимедійний проектор, політична карта світу, атласи.

Структура уроку:

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІV. Вивчення нового матеріалу

V. Закріплення нових знань і вмінь

VІ. Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання


ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

Оголошення теми та мети уроку.

Створення ситуації успіху «Невдахи ігнорують своїх конкурентів, середняки копіюють, а переможці – ведуть за собою». Філіп Котлер.

Я бажаю вам кожному бути переможцем і вести за собою своїх конкурентів, тож разом рушаймо до успіху. Сьогодні працюють усі й кожний окремо , надихають цікава думка й успіх кожного.



ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

Прийом «Відеобитва» .

На екран виводяться слайди об’єднані за відповідною тематикою:



  • Соціально-побутова сфера;

  • Соціально-культурна;

  • Водний транспорт;

  • Міжнародний поділ праці;

  • Світова торгівля;

  • Зовнішньоекономічні зв’язки ;

  • Промисловість;

  • Сільське господарство, (виберіть зайве);

  • Експорт України, (виберіть зайве);

  • Країни інвестори України, (послідовність);

  • Імпорт України, (послідовність);

  • Приріст іноземних інвестицій (послідовність).

Чому найбільший стрибок іноземних інвестицій спостерігається у 2012р.?

Чи можна чемпіонат з футболу вважати проявом міжнародного співробітництва? Які вже форми співробітництва ми розглянули на попередніх уроках?



ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Проблемне питання.

Сьогодні на уроці ми продовжуємо вивчати світові процеси взаємодії тобто глобалізацію. В сучасному світі процеси глобалізації є невід’ємними від розвитку суспільства: подолання важких хвороб, боротьба з тероризмом тощо (прикладі учнів). Чи може з такими проблемами впоратися одна країна без міжнародної підтримки? То чому останнім часом все активнішим стає рух антиглобалістів? ( На екрані виведено проблемне питання «Глобалізація  — «за» чи «проти»? Яка ваша власна точка зору? Чому виник рух антиглобалістів?»).



ІV. Вивчення нового матеріалу

Прийом «Асоціація» «глобал» - глобус .

Слайд : Глобалізація – процес всесвітньої економічної, політичної та культурної уніфікації та інтеграції. Що називають «уніформою»? Уніфікація – діяльність спрямована на вироблення єдиних правових норм, що регулюють відносини. Приклади: шенгенська зона, сертифікація продуктів, авторське право, боротьба з комп’ютерним піратством тощо. Процес уніфікації зачіпає усі сфери суспільного життя і навіть освіта не залишилась осторонь.

Учнівська презентація. «Україна та Болонський процес».

Інтеграція – об’єднання будь-яких елементів в одне ціле. Один з напрямків інтеграції – створення міжнародних організацій. Сучасна Україна активно включилась у процес інтеграції і є членом 47 міжнародних організацій і понад 100 постійних та тимчасових органів цих організацій.



Учнівська презентація. "Україна та міжнародні організації".

Під час перегляду презентації учні виписують в зошит назви міжнародних організацій та коротку інформацію про них.



Фронтальна бесіда.

  • До яких міжнародних організацій входить Україна?

  • Співзасновницею якої організації виступила Україна?

  • Чому країна не може існувати в сучасному світі поза міжнародними організаціями?

Співробітництво України та ЄС, яка утворився у 1993 році, налічує 27 країн. У 2005 році рішенням ЄС Україні надано було статус країни з ринковою економікою. На сьогодні ЄС є найбільшим торгівельним партнером України. Процес входження України до ЄС є приорітетним напрямком зовнішньополітичної діяльності. І якщо це станеться ми з вами матимемо можливість мандрувати Європою вільно без проходження митниці та прикордонних постів, як по власній країні.

Глобалізація як одна з головних сучасних тенденцій господарства не оминула й Україну. Навіть більше, наша держава опинилась в центрі її процесів. Чому? (вигідне г.п.).

Слайд : «Транснаціональні корпорації» - ТНК – позадержавні об’єднання економічного спрямування.

Україна не може забезпечити своє господарство достатньою кількістю енергетичної сировини. Якої саме не вистачає?

Саме тому у цій сфері в нашій державі господарюють закордонні ТНК. Російські: «Лукойл», Тюменська нафтова компанія, «Газпром».

Робота з підручником с. 202 , в яких ще галузях господарства України іноземні ТНК зайняли провідну роль.



Прийом «Займи позицію». Просигналізуйте червоними трикутниками ті, хто вважають, що діяльність ТНК має негативні наслідки для господарства України. Обґрунтуйте свою точку зору.

Учитель. Позитивна діяльність ТНК: створення робочих місць, збільшення доходів (сплачують податки), впроваджують нові технології, якісне гарантійне обслуговування, вироблення нових товарів.

Крім того в окремих галузях та виробництвах, як-от: кондитерська промисловість, ринок газових напоїв, м'ясо-молочна, виробництво сиру, цукрова, борошномельна закордонні ТНК виявилися не здатними витіснити національного виробника.

Прийом «Зміни позицію». Підніміть червони трикутник ,ті хто продовжують вважати , що ТНК має негативний вплив на господарство України, підніміть зелений прямокутник , ті хто змінив своє ставлення до ТНК.

Дійсно, роль ТНК як ознак глобалізації сьогодення в економіці України є неоднозначною.

Пропоную визначити основні позитивні та негативні риси глобалізації.

Робота зі схемою. Учні отримують набір тез, які вони повинні розділити на дві групи «позитивні» риси, «негативні» риси.

Позитивні :

• прискорення процесу уніфікації та розширення передових технологій;

• удосконалення механізму розподілу ресурсів;

• економічного зростання на основі інтенсивного економічного, наукового, культурного розвитку ;

• підвищення якості життя, поліпшення добробуту, розширення можливостей вибору та доступу до нових знань та ідей;


• загальне поширення ідей демократії, захисту громадянських прав та свобод людини;

• об’єднання зусиль людства у розв’язанні глобальних проблем.



Негативні:

• консервації технологічної та соціальної відсталості ряду країн через їхню не конкурентоспроможність;

• глобальна нерівність економічного і соціального розвитку;

• поглиблення розриву між товарними і фінансовими ринками;

• зростання безробіття, викликаного структурною перебудовою та новими вимогами до якості робочої сили;

• створення глобальної мережі злочинного бізнесу, міжнародного тероризму;

• втрати національної ідентичності, руйнування звичного способу життя, ціннісних орієнтирів, знищення національних культур.

Метод «Прес». Повертаємося до проблемного питання. Висловіть свою точку зору.

Прийом «Галерея»

Учні класу діляться на групи і з отриманих світлин повинні сформувати дві тематичні групи, спікер пояснює чому саме так вони розподілили і що висвітлюють ці плакати. «Глобалізація та антиглобалізація».



V. Закріплення нових знань і вмінь

Прийом «Біатлон».

VІ. Підсумок уроку

Прийом «Одним реченням»

Оцінювання .



VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати §39,40. Підібрати 3 вузи України дипломи яких відповідають вимогам Болонської системи і не потребують дотикового навчання в Європі.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка