Екстрена медицина (ситуаційні задачі)



Сторінка1/13
Дата конвертації09.05.2016
Розмір1.5 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13

Назва наукового напрямку (модуля):

Семестр:

7

Екстрена медицина (ситуаційні задачі)

Опис:

7 семестр

Перелік питань:

1.

Бригада ЕМД, приїхавши на виклик, виявила травмованого водія, у якого під час заміни колеса зламався домкрат і автомобіль придавив йому ліву ногу. Об-но: збуджений, корчиться від болю. В ділянці лівої гомілки-відкритий оскольчастий перелом обох кісток, ускладнений профузною артеріальною кровотечею. Вкажіть послідовність дій бригади ЕМД:


A.

Налагодити венозний доступ, викликавши рятувальників


B.

Намагатися силами членів бригади підняти автомобіль, щоб вивільнити з під нього потерпілого


C. *

Запропонувати водію бригади ЕМД підняти автомобіль власним домкратом, паралельно налагодити венозний доступ та розпочати протишокову терапію, в подальшому за необхідності накласти артеріальний джгут


D.

Намагатись заспокоїти водія, розпочавши інфузійну терапію з використанням наркотичних засобів


E.

Негайно викликати рятувальників, до їх приїзду намагатись накласти артеріальний джгут та проводити протишокову терапію


2.

Приїхавши на ДТП, бригада ЕМД виявила травмованого водія, доступ до якого внаслідок деформації кузова автомобіля не можливий. Вкажіть послідовність первинних дій бригади ЕМД:


A.

Викликати та очікувати на приїзд рятувальників та ДАЇ


B.

Підручними засобами будь що намагатися відкрити дверцята автомобіля


C.

Вибити лобове скло автомобіля, почати надавати допомогу потерпілому в салоні, попередньо затефонувавши за номерами 101 та 102


D.

Попередньо затефонувавши за номерами 101 та 102,


E. *

вибити заднє скло в правій нижній частині, провести первинне обстеження травмованого в салоні автомобіля з накладанням шийного комірця, при наявності критичного стану- транспортування потерпілого назовні через вибите вікно з подальшим наданням невікладної медичної допомоги поза межами автомобіля


F.

Викликати допоміжні рятувальні служби, будь яким способом дістатись до потерпілого, оцінити характер та важкість отриманих травм, за показами надавати медичну допомогу в салоні автомобіля до приїзду працівників МНС


3.

Студент 5 курсу медуніверситету, прогулюючись парком, виявив в кущах молоду дівчину що лежала і не відреагувала на його мовне звертання. Вкажіть подальші дії студента:


A.

Телефоном викликати бригаду ЕМД, до її приїзду знаходитись біля дівчини


B.

Телефоном викликати бригаду ЕМД, залишивши дівчину на перехожого, оскільки на завтра слід підготуватись до заліку


C.

Провести на місці первинне та вторинне обстеження дівчини, при відсутності притомності перевести у стабільне положення, попередньо викликавши бригаду ЕМД


D. *

Оцінити, чи місце є безпечним, визначити загальне враження від стану потерпілої, рівень притомності; при наявності коматозного стану встановити параметри дихання та кровообігу , за необхідності –розпочати надання домедичної допомоги, попередньо зателефонувавши за номером 103


E.

Оцінити безпечність місця знаходження дівчини, наявність ймовірних ушкоджень; при їх присутності- негайний виклик бригади ЕМД


4.

Хворий, успішно виведений із стану важкої діабетичної коми введенням інсуліну, глюкози, електролітів і розчину лактату натрію помер пізніше при наростаючих явищах апатії, адинамії, брадикардії, зупинки серця. Що могло послужити причиною смерті?


A.

Вимивання вуглекислого газу при ацидозі.


B.

Дуже швидке підвищення pH крові.





C. *

Виражений дефіцит калію.


D.

Передозування інсуліну.


E.

Набряк.


5.

Внаслідок вибуху газового балона з пропаном зазнав серйозних руйнувань під’їзд п’ятиповерхового будинку. Під завалом залишилася сім’я з чотирьох осіб (двоє дорослих і двоє дітей 4- і 12-річного віку), які в момент вибуху перебували в одній з кімнат квартири. Чоловік і дитина 4-річного віку зазнали механічних уражень різного ступеня важкості. Рятувальні роботи розпочалися через 15 хв. з моменту вибуху, проте прохід до постраждалих рятувальники здійснили через 12 год. з моменту вибуху. Скільки часу тривала фаза ізоляції для постраждалих? Вкажіть порядок надання медичної допомоги постраждалим у цей період.


A.

15 хв., постраждалі не здійснюють жодних дій, щоб не пошкодити один одному і будь-якими засобами прагнуть проінформувати рятувальників і медичних працівників про своє місцезнаходження для прискорення надання медичної допомоги.


B. *

12 год., постраждалі надають першу медичну допомогу (собі і один одному) і в будь-який спосіб прагнуть проінформувати рятувальників і медичних працівників про своє місцезнаходження.


C.

15 хв., постраждалі надають першу медичну допомогу (собі і один одному) і в будь-який спосіб прагнуть проінформувати рятувальників і медичних працівників про своє місцезнаходження.


D.

12 год., постраждалі очікують прихід рятувальників і не здійснюють жодних дій, щоб не пошкодити один одному.


E.

12 год., постраждалі не здійснюють жодних дій, щоб не зашкодити один одному і в будь-який спосіб прагнуть проінформувати рятувальників і медичних працівників про своє місцезнаходження для прискорення надання медичної допомоги.


6.

Під час проведення авіашоу на Скнилівському аеродромі, літак, втративши керування, проковзнув по оглядовому майданчику для глядачів і вибухнув далеко за його межами. На місце пригоди відразу прибули чергові бригади швидкої медичної допомоги. Де був ними організований відносно вогнища ураження перший етап медичної евакуації?


A. *

Безпосередньо у вогнищі ураження.


B.

На границі вогнища ураження.


C.

За межами вогнища ураження.


D.

У зоні, визначеній рятувальниками для підвозу поранених.


E.

Перший етап евакуації не організовувався взагалі.


7.

На слизькій дорозі водій автобуса не справився з керуванням і автобус зійшов з полотна дороги, впав з насипу й перевернувся. З 42 пасажирів 26 зазнали механічний уражень різного ступеня важкості. Хто буде надавати першу медичну допомогу і який її оптимальний термін надання?


A.

Бригади швидкої медичної допомоги, не постраждалі пасажири автобуса протягом перших 2-х год. після аварії.


B.

Бригади постійної готовності другої черги, протягом 30 хв. після аварії.


C.

Водій і не постраждалі пасажири автобуса, інші учасники дорожнього руху – свідки аварії, протягом 60 хв. після аварії.


D. *

Водій і не постраждалі пасажири автобуса, інші учасники дорожнього руху – свідки аварії, протягом перших 30 хв.


E.

Бригади постійної готовності першої черги, не постраждалі пасажири автобуса протягом 30 хв. з моменту аварії.


8.

На залізничному переїзді пасажирський потяг зіткнувся з автобусом. Внаслідок зіткнення локомотив і один з вагонів зійшов із колії. Загинуло 30 чоловік, більше 40 зазнали механічних уражень. Скільки етапів евакуації має бути розгорнуто державною службою медицини катастроф для ліквідації наслідків пригоди, де і ким вони організовуються?


A.

Два, перший – у вогнищі ураження бригадами постійної готовності першої черги, другий – за межами вогнища ураження спеціалізованими бригадами постійної готовності другої черги.





B.

Три, перший – у вогнищі ураження бригадами постійної готовності першої черги, другий – за межами вогнища ураження спеціалізованими бригадами постійної готовності другої черги, третій – у лікувальних установах.


C.

Три, перший – у вогнищі ураження не постраждалими пасажирами поїзда і автобуса, другий – за межами вогнища ураження бригадами постійної готовності першої черги, третій – у лікувальних установах.


D.

Два, перший – у вогнищі ураження не постраждалими пасажирами поїзда і автобуса, другий – у лікувальних установах.


E. *

Два, перший на межі вогнища ураження бригадами постійної готовності першої черги, другий – у лікувальних установах.


9.

Під час падіння літака на авіашоу серед постраждалих виявилися дорослі і діти з механічними, термічними і комбінованими ураженнями. Всі знаходилися у стані психічного стресу. На полі в перші хвилини після катастрофи знаходилося тільки три бригади швидкої допомоги, які не могли надати допомогу всім постраждалим. Інші бригади під’їжджали до автомобільної стоянки. Наданням першої медичної допомоги добровільно зайнялися ряд глядачів і працівників аеродрому. Якій категорії постраждалих в першу чергу слід було надати першу медичну допомогу?


A.

Особам похилого віку у важкому стані.


B.

Особам незалежно від віку у важкому стані.


C. *

Дітям незалежно від важкості стану.


D.

Дітям у важкому стані.


E.

Особам похилого віку незалежно від стану.


10.

На залізничному переїзді пасажирський потяг зіткнувся з автобусом. Внаслідок зіткнення загинуло 18 пасажирів автобуса, ще 24 отримали механічні ураження різного ступеня важкості. Де і ким буде надаватися постраждалим кваліфікована медична допомога?


A.

На межі вогнища ураження бригадами постійної готовності першої черги.


B.

На межі вогнища ураження спеціалізованими бригадами постійної готовності другої черги.


C.

У лікувально-профілактичних установах спеціалізованими бригадами постійної готовності другої черги.


D. *

У лікувально-профілактичних установах терапевтами і хірургами загального профілю.


E.

Усіма вище перерахованими медичними працівниками в лікувальних установах.


11.

Внаслідок зіткнення автобуса з бензовозом вибухнуло пальне, 5 чол. загинуло на місці пригоди, понад 30 чол. отримали механічні травми поєднані з термічними опіками. Де і ким буде надаватися їм спеціалізована медична допомога?


A.

У лікувально-профілактичних установах медичними працівниками – лікарями вузької спеціалізації.


B.

У лікувально-профілактичних установах терапевтами і хірургами загального профілю.


C. *

У лікувально-профілактичних установах медичними працівниками вузької спеціалізації й спеціалізованими бригадами постійної готовності другої черги


D.

За межами вогнища ураження бригадами постійної готовності першої черги.


E.

Медичними працівниками лікувально-профілактичної установи. куди будуть евакуйовані уражені.


12.

Після прориву греблі, була затоплена частина міста, розташована в районі русла ріки. Що необхідно встановити медичним працівникам і працівникам аварійно-рятувальної служби для з’ясування загальної обстановки й правильної організації допомоги постраждалим?


A.

Дату, місце, розмір зони затоплення, метеоумови, наявність під’їзних шляхів.


B.

Кількість і безпечність затоплених об’єктів, можливість їх використання постраждалими для рятування.


C.

Дані радіаційної, хімічної і бактеріологічної обстановки.


D.

Маршрути можливого руху рятувальників.


E. *

Все з вище перерахованого.





13.

У фарбувальному цеху автомобільного заводу стався вибух, виникла пожежа. Із 28 робітників, які працювали в цеху на момент вибуху, евакуйовано 12. Які дані повинен з’ясувати медичний працівник бригади постійної готовності першої черги, яка найшвидше прибула на виклик, для оптимальної організації першого етапу медичної евакуації?


A.

Кількість постраждалих, наявність на підприємстві медико-санітарної частини.


B.

Види уражень і приблизну кількість постраждалих, наявність на підприємстві медико-санітарної частини.


C. *

Види уражень і приблизну кількість постраждалих, санітарно-епідеміологічний стан району надзвичайної ситуації, наявність під’їзних шляхів, джерел водопостачання.


D.

Види уражень і приблизну кількість постраждалих, загрозу інших уражень.


E.

Місце розташування безпечного майданчика для розгортання пункту екстреної медичної допомоги.


14.

Під час вибуху в ливарному цеху загинуло 2 і зазнали комбінованих уражень 8 робітників. Залишається загроза повторних вибухів і пожежі. На відстані 200 м від цеху бригадами постійної готовності першої черги розгорнуто пункт екстреної медичної допомоги. Скільки ланок рятувальників-носильників слід відправити у вогнище, щоб протягом 30 хв. евакуювати всіх уражених.


A.

2 ланки


B.

3 ланки


C. *

4 ланки


D.

5 ланок


E.

6 ланок


15.

Під час автомобільної аварії виникла необхідність серцево-легеневої реанімації одного із пасажирів. Інші пасажири повідомили , що постраждалий є носієм ВІЛ-інфекції. Які слід здійснити заходи під час серцево-легеневої реанімації, якщо є підозра, що постраждалий хворий на СНІД?


A.

Серцево-легеневу реанімацію не проводити.


B.

Застосовувати гумові рукавички.


C.

Застосувати гігієнічні антисептичні прокладки для штучної вентиляції легень “рот-в-рот”, чи “рот-в-ніс”.


D. *

Застосувати гігієнічні антисептичні прокладки для штучної вентиляції легень “рот-в-рот”, чи “рот-в-ніс”, застосовувати гумові рукавички.


E.

Реанімацію проводити звичайним способом, після чого здати кров на виявлення ймовірного інфікування.


16.

Під час дорожньо-транспортної пригоди в одного із пасажирів виявлено закритий перелом стегна. Які найпростіші способи доцільно застосувати з метою зменшення ймовірності розвитку шоку, якщо під руками немає знеболювальних засобів?


A.

Накласти тугу пов’язку в місці перелому, здійснити іммобілізацію пошкодженого стегна, забезпечити спокій постраждалого.


B.

Здійснити іммобілізацію пошкодженого стегна, захистити постраждалого від холоду.

Каталог: data -> kafedra -> test6 -> %D1%83%D0%BA%D1%80 -> %D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D1%84%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D0%B5%D1%82 -> 4%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81
4%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> Назва наукового напрямку (модуля)
4%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> Спеціальна (нозологічна) психіатрія №1
4%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> 8 семестр, 4 курс мед
4%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> Чому дорівнює кольорний показник у нормі
4%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> Ендокринологія
4%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> Ситуаційні задачі укр
4%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> Педіатрія 4 курс, тести. Найбільш поширені соматичні захворювання у дітей
4%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> Фізіологічний перебіг вагітності, задачі
4%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> Ситуаційні задачі Cпеціальна психіатрія
4%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> Крок-2, педіатрія, модуль1


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка