Духовне багатство І світогляд вчителя головна виховна сила



Скачати 24.07 Kb.
Дата конвертації04.11.2016
Розмір24.07 Kb.
ДУХОВНЕ БАГАТСТВО І СВІТОГЛЯД ВЧИТЕЛЯ – ГОЛОВНА ВИХОВНА СИЛА

У чому ж сутність і зміст головних ідей гуманістичної педагогіки Василя Сухомлинського? Серед різноманіття педагогічної проблематики чи не найголовніше є «творення людини», проектування щасливої людини. Від того, як перед дитиною, яка пізнає світ розумом і серцем, відкривається дитинство і щастя в ньому, залежить, власне, становлення людини, формування її багатогранних стосунків з іншими людьми.

Серед основних принципів та положень у системі поглядів В.О.Сухомлинського на сутність навчально-виховного процесу є положення про неповторність і наявність здібностей у кожної дитини. Тому однією із найважливіших вимог В.О.Сухомлинського до педагогів є вимоги пізнати дитину, цей «ніжний паросток, який стане могутнім деревом», цей «цілий світ, неповторний і своєрідний».

Педагоги ДНЗ «Зірочка» творчо використовують спадщину цього видатного українського педагога. Нещодавно дошкільний заклад вступив до Української асоціації імені Василя Сухомлинського. З нагоди підготовки і відзначення 95-ої річниці з дня народження славетного педагога в дошкільному закладі було проведено круглий стіл на тему «Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: розвиток творчої особистості», на який було запрошено Михайла Яковича Антонця, кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника лабораторії історії педагогіки Інституту педагогіки Академії педагогічних наук України, вченого секретаря Української асоціації імені Василя Сухомлинського.

Михайло Якович, вручивши посвідчення про членство «Зірочки» в Українській асоціації імені Василя Сухомлинського, розкрив зміст книги «Серце віддаю дітям» (нове видання), яку подарувала садочку Ольга Василівна Савченко, донька Василя Сухомлинського. М.Я.Антонець акцентував увагу на розвитку творчої особистості педагога як одній з провідних проблем гуманістичної спадщини В.Сухомлинського. Наголосив на тому, що педагогіка Сухомлинського – це педагогіка серця, дитиноцентризму і толерантності, в основі якої – необхідність наблизити процес освіти, навчання і виховання до глибинного внутрішнього духовного світу конкретної дитини.

Вихователь-методист Ольга Іванівна Варава презентувала книгу Михайла Антонця «Сучасні проблеми діяльності вчителя у педагогічній спадщині Василя Сухомлинського», в якій автор розкриває процес становлення Сухомлинського як педагога-гуманіста, форми і методи його педагогічної творчості, значення рідної мови у навчально-виховному процесі. Цитування уривків з праць Василя Сухомлинського показало бажання автора долучити читачів до оригінальних текстів, особливо тих, що не були ще опубліковані і перекладені українською мовою.

Навчальне, пізнавальне і виховне значення уроків мислення серед природи з дошкільнятами і свій досвід у їх проведенні розкрила вихователь Тетяна Олексіївна Олексієнко.

Про морально-виховну цінність казок В.Сухомлинського як живильного джерела гуманістичного виховання і гармонійного розвитку дітей дошкільного віку розповіла Оксана Олександрівна Мазорчук. Методист дошкільної освіти Людмила Василівна Зіневич наголосила на важливості використання праць вітчизняних педагогів в роботі дошкільників, зокрема педагогічної спадщини Василя Сухомлинського.



Завідувач ДНЗ «Зірочка» Ольга Миколаївна Балдич підбила підсумки роботи круглого столу і запропонувала і надалі працювати над науково-методичною проблемою «Виховання гуманістично спрямованої особистості на засадах спадщини Василя Сухомлинського», науковим керівником якої буде Микола Якович Антонець.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка