Додаток до рішення Одеської міської ради №4202-vi від 17. 12. 2013 Міська цільова програма



Скачати 494.21 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації06.05.2016
Розмір494.21 Kb.
  1   2   3
Додаток

до рішення

Одеської міської ради

№ 4202-VI від 17.12.2013


Міська цільова програма
підтримки ветеранів війни, сімей загиблих (померлих) воїнів


та дітей війни міста Одеси на 2014-2015 роки

(далі – Програма)


1. Паспорт Програми.

2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма.

3. Визначення мети Програми.

4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми.

5. Перелік заходів та завдань Програми.

6. Очікувані результати та ефективність Програми.

7. Координація та контроль за ходом виконання Програми.
1. Паспорт Програми
Міська цільова програма підтримки ветеранів війни, сімей загиблих (померлих) воїнів та дітей війни міста Одеси на 2014-2015 роки

(назва міської цільової програми)


Ініціатор розроблення Програми – департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради.

Розробник Програми – департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради.

Співрозробники Програми – департамент міського господарства Одеської міської ради, департамент охорони здоров’я Одеської міської ради, департамент внутрішньої політики Одеської міської ради, департамент освіти та науки Одеської міської ради, Київська районна адміністрація Одеської міської ради, Малиновська районна адміністрація Одеської міської ради, Приморська районна адміністрація Одеської міської ради, Суворовська районна адміністрація Одеської міської ради.

Відповідальні виконавці Програми – департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради, департамент міського господарства Одеської міської ради, департамент охорони здоров’я Одеської міської ради, департамент внутрішньої політики Одеської міської ради, департамент освіти та науки Одеської міської ради, Київська районна адміністрація Одеської міської ради, Малиновська районна адміністрація Одеської міської ради, Приморська районна адміністрація Одеської міської ради, Суворовська районна адміністрація Одеської міської ради.

Учасники Програми – департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради, департамент міського господарства Одеської міської ради, департамент охорони здоров’я Одеської міської ради, департамент внутрішньої політики Одеської міської ради, департамент освіти та науки Одеської міської ради, Київська районна адміністрація Одеської міської ради, Малиновська районна адміністрація Одеської міської ради, Приморська районна адміністрація Одеської міської ради, Суворовська районна адміністрація Одеської міської ради, громадські організації ветеранів міста Одеси.

Термін реалізації Програми – 2014-2015 роки (І етап).

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, – 78 947,3 тис.грн, у тому числі за рахунок коштів бюджету міста Одеси – 78 947,3 тис.грн.
2. Визначення проблеми,

на розв’язання якої спрямована Програма

Одним із пріоритетних напрямків соціальної політики є підвищення ефективності програм соціального захисту ветеранів війни, дітей війни, сімей загиблих (померлих) воїнів і, перш за все, кожної окремої людини. Саме на розвиток цих стратегічних завдань, зростання рівня життя, надання в повному обсязі соціальних послуг зазначеній категорії громадян з урахуванням їх реальних потреб спрямовані соціальні ініціативи.

У місті Одесі станом на 01.09.2013 року проживає 37,5 тис. ветеранів війни, з них – 11,5 тис. учасників бойових дій, 4,8 тис. інвалідів війни, 12,9 тис. учасників війни, 8,3 тис. сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, а також понад 96,7 тис. дітей війни. Усі вони потребують особливої уваги та турботи як представників влади, так і керівників підприємств, установ та організацій усіх форм власності.

Відзначення українським народом подій періоду Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років є даниною пам’яті та виявленням поваги і гордості нинішнього покоління за славних захисників Вітчизни. Подвиг нашого народу у період Великої Вітчизняної війни, загиблих і живих, героїв, що віддали життя в боях за звільнення України, області, міста, трудівників, що кували перемогу в тилу, спонукає утвердженню в суспільній свідомості почуття поваги й вдячності до покоління переможців, віддачі честі живим учасникам подій.

Крім того, одним з лихоліть ХХ століття є афганська війна, в яку були втягнуті війська колишнього Радянського Союзу, що перебували більше десяти років на афганській території.

Турбота та посилення уваги до поліпшення умов життєдіяльності інвалідів війни, учасників бойових дій, учасників війни (трудовий фронт), сімей загиблих (померли) воїнів, дітей війни у період Великої Вітчизняної війни та інших воєнних конфліктах на території інших держав, задоволення їх законних прав та інтересів є визначальними напрямками сучасної державної політики в Україні.

Найважливіше завдання, яке стоїть першим в Указі Президента України від 19.10.2012 р. № 604/2012 в числі доручень Кабінету Міністрів України щодо плану заходів на 2013-2015 роки з відзначення 70-х річниць Перемоги й визволення України, є підвищення рівня соціального захисту ветеранів Великої Вітчизняної війни.

Також вшановують пам’ять всіх тих, хто брав участь в інших війнах і виконував свій інтернаціональний обов’язок у Афганістані, Чилі, Єгипті, Іспанії, В’єтнамі, Ефіопії, на острові Куба та в багатьох інших «гарячих точках» світу.

На сучасному етапі соціального розвитку українського суспільства особливого значення набувають завдання підвищення добробуту, надання всебічної матеріальної та моральної підтримки ветеранам війни, сім’ям загиблих (померли) воїнів, дітям війни. Сприяння у створенні на місцевому рівні системи забезпечення реабілітації лікування, зміцнення здоров’я та морально-психологічного стану ветеранів війни та підвищення їх соціальної активності.

Невідкладної підтримки також потребують самотні ветерани війни, члени сімей загиблих (померлих) воїнів та діти війни, у яких повністю втрачена або знижена здатність до самообслуговування та яким потрібна увага, цілодобовий сторонній догляд і медико-соціальна допомога.

Цю роботу при координуючій ролі департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради здійснюють працівники чотирьох комунальних установ «Територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» районів міста Одеси (далі – Територіальні центри), які щодня надають такі види соціальних послуг, як: доставка додому підопічним продуктів харчування і медикаментів, прання білизни і прибирання житла, виклик лікаря, оплата комунальних платежів, оформлення субсидій тощо. На обліку в Територіальних центрах на даний час перебувають понад 16,5 тис. осіб, з них ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) воїнів та дітей війни – близько 9 тис.осіб, які знаходяться у складній життєвій ситуації у зв’язку із самотністю, інвалідністю, нездатністю до самообслуговування тощо і потребують різних видів соціальної допомоги.

Не дивлячись на прийняття значної кількості актів законодавства та інших нормативних документів щодо ветеранів війни та членів їх сімей, дітей війни на рівні держави, їх виконання є обмеженим через недостатність фінансування з державного бюджету. Кризові явища та інфляційні процеси, що призвели до збільшення цін на продукти харчування, медикаменти при одночасному зменшенні реального доходу сімей, стали причиною скрутного матеріального становища багатьох мешканців міста Одеси, наслідки яких вони не можуть подолати самостійно.


У той же час, навіть вжиті державою заходи щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій населення не покривають необхідних додаткових витрат ветеранів війни, сімей загиблих (померлих) воїнів та дітей війни на харчування, медикаменти та інші необхідні для життєдіяльності речі. По це свідчить кількість звернень зазначеної категорії про скрутне становище, яка зросла за останній час. Аналіз звернень показує, що найбільш гострою потребою для ветеранів війни є належне медичне забезпечення. Ветерани війни мають право отримувати на лікування пільгові рецепти, але у зв’язку з недостатнім фінансуванням медичної галузі в цілому не дозволяє скористатися пільгами у повному обсязі. Також ветерани війни потребують покращення житлових умов проживання, проведення капітального або поточного ремонту квартир, будинків, житлових приміщень, заміни побутової техніки та газового обладнання, отримання соціальних та юридичних послуг. Чимало ветеранів війни гостро потребують окремих видів соціальних послуг, передусім адресної грошової допомоги на медико-соціальну реабілітацію, слухопротезування, стоматологічні послуги, а також на придбання продуктів харчування, одягу тощо.

Актуальність підвищення громадської активності ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) воїнів та дітей війни у суспільному житті, створення ними громадських об’єднань та організація їхньої діяльності є одним із стратегічних пріоритетів суспільно-політичного розвитку міста.

Громадські об’єднання, які створюються в місті для захисту і реалізації прав та інтересів відповідних категорій населення, зокрема, ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) воїнів та дітей війни, стикаються із такими проблемами:

- відсутність належної ресурсної бази та коштів у громадських об’єднань на проведення заходів для виконання статутних завдань;

- недостатній рівень співпраці між органами місцевого самоврядування та громадськими об’єднаннями, що діють у місті;

- недостатня співпраця між громадськими об’єднаннями, які працюють над вирішенням аналогічних проблем.

Однією з основних причин існування вказаних проблем є низький рівень матеріальної забезпеченості більшості членів громадських об’єднань, які не мають можливості сплачувати членські внески на утримання своїх об’єднань, внаслідок чого виникає неспроможність цих об’єднань власними силами задовольнити потреби тих осіб, чиї інтереси захищають ці об’єднання.

3. Визначення мети Програми
Метою Програми є досягнення позитивних зрушень у рівні та якості життя ветеранів війни, сімей загиблих (померлих) воїнів та дітей війни міста Одеси, вшанування ратного і трудового подвигу ветеранів війни, створення фінансових, організаційно-правових механізмів та належних умов для надання різних видів соціальних послуг вказаним категоріям населення за рахунок бюджетних ресурсів міста, сприяння діяльності їх громадських об’єднань, консолідації зусиль цих об’єднань з органами місцевого самоврядування у вирішенні проблем вказаних категорій громадян та гідної передачі прийдешнім поколінням духу патріотизму, високих морально-етичних якостей, готовності до захисту Вітчизни.
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми

Основним шляхом поліпшення соціальної ситуації в місті Одесі є належне формування та реалізація міської соціальної політики. Визначена у Конституції та інших актах законодавства держави стратегія у цій сфері свідчить, що головною метою державної соціальної політики є перетворення України в соціально орієнтовану державу. Зокрема, Стратегією економічного та соціального розвитку України на 2004-2015 роки «Шляхом європейської інтеграції», схваленою Указом Президента України від 28.04.2004 р. № 493/2004, для підвищення якості життя населення серед основних напрямів соціальної політики визначено посилення адресної підтримки.

Указом Президента України від 19.10.2012 р. № 604/2012 «Про заходи у зв’язку з відзначенням 70-ї річниці визволення України від фашистських загарбників та 70-ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років» з метою увічнення безсмертного подвигу народу у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років, вшанування пам’яті полеглих у боротьбі за свободу Батьківщини, посилення соціального захисту ветеранів Великої Вітчизняної війни та продовження традицій шанобливого ставлення до ветеранів війни і пам’яті про Перемогу визначено заходи, які мають бути здійснені протягом 2013-2015 років для підвищення соціального захисту ветеранів війни, поліпшення їх медичного та соціального обслуговування, фінансової підтримки громадських організацій ветеранів війни.

Указом Президента України від 12.06.2013 р. № 329/2013 «Про проведення у 2014 році в Україні Року учасника бойових дій на території інших держав» з метою вшанування громадян, які виконували обов’язок на території інших держав, сприяння поліпшенню соціального захисту таких громадян, їх сімей та з нагоди 25-ї річниці виведення військ колишнього СРСР з Республіки Афганістан також визначені заходи, які мають бути здійснені протягом 2014 року для підвищення соціального захисту ветеранів війни, поліпшення їх медичного та соціального обслуговування.

Через розвиток різновидів соціальних послуг, впровадження інноваційних соціальних технологій за рахунок місцевого бюджету відзначаються такі пріоритетні напрямки, як підвищення рівня соціального захисту ветеранів Великої Вітчизняної війни та воїнів-інтернаціоналістів, жертв нацистських переслідувань, сімей загиблих (померлих) воїнів та дітей війни з метою надання їм додаткової матеріальної та іншої допомоги. Проведення капітального і поточного ремонту житла, поліпшення їх медичного та соціального обслуговування. Проведення обстеження матеріальних та соціально-побутових умов проживання зазначеної категорії для визначення реальних потреб у соціальній допомозі та послуг. Надання громадським організаціям ветеранів війни фінансової підтримки, передбачивши поступове збільшення її обсягу, проведення громадськими організаціями ветеранів Всеукраїнської естафети пам’яті “Слава визволителям України”.

Особливу увагу набуває патріотичне виховання молоді, виховання шанобливого ставлення до пам'яті про Перемогу і до ветеранів Великої Вітчизняної війни, а також вивчення героїчних сторінок історії Українського народу у період Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років.

Соціальний розвиток міста Одеси в контексті розвитку всієї країни повинен бути спрямований на підвищення місцевих соціальних стандартів в напрямку досягнення європейського рівня, забезпечення необхідної якості життя ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) воїнів та дітей війни, передусім через надання різних соціальних послуг та впровадження інноваційних соціальних технологій. Усі ці заходи додатково до державних видів соціальної підтримки ветеранів мають бути здійснені за рахунок місцевого бюджету та інших видів місцевих ресурсів.

В основу розробки Програми покладено ретельний аналіз стану територіальної громади міста Одеси та її окремих соціальних груп і осіб, системний аналіз законодавства України, що формує соціальну політику в країні, а також досвід роботи органів і установ соціального захисту, громадських організацій ветеранів війни міста, накопичений в процесі реалізації попередніх міських соціальних Програм. При розробці Програми враховані попередні рішення Одеської міської ради, пропозиції виконавчих органів Одеської міської ради, а також громадських організацій, діяльність яких спрямована на посилення соціального захисту ветеранів війни.

Враховуючи існуючий досвід надання соціальних послуг та інших видів допомоги, прийняття Програми дозволить ефективніше забезпечити розв’язання в місті Одесі соціальних проблем з використанням принципів системності та комплексності, координації взаємодії виконавчих органів міської ради, об’єднань громадян та самих громадян, що потребують допомоги. Крім того, програмне фінансування заходів міської соціальної політики забезпечить більшу прозорість бюджетного процесу в соціальній сфері міста Одеси.

Враховуючи вищевикладене, у Програмі визначено такі пріоритетні напрямки:

1. Підвищення ефективності міської системи соціальних послуг через забезпечення місцевих соціальних гарантій, урізноманітнення та поступове розширення та зростання їх якості відповідно до державних соціальних стандартів (прожиткового мінімуму, норм харчування тощо).

2. Вирішення соціальних, медико-соціальних, побутових проблем ветеранів війни, сімей загиблих (померлих) воїнів і дітей війни та покращення умов їхнього життя.

3. Запобігання проявам соціальної напруги та небезпечних соціальних процесів, які можуть виникнути при недостатній увазі міської влади і соціальних служб до потреб та інтересів ветеранів війни, сімей загиблих (померлих) воїнів і дітей війни міста.

4. Патріотичне виховання молодого покоління військовослужбовців, молоді та школярів у дусі любові до Батьківщини, відданості ратній справі, високої порядності, чесності, патріотизму, готовності до самопожертвування в ім'я Вітчизни.

5. Співпраця Одеської міської ради та її органів з громадськими об’єднаннями ветеранів війни, сімей загиблих (померлих) воїнів та дітей війни у вирішенні їхніх проблем, залучення цих об’єднань до участі у соціально-економічному, політичному та культурному житті міста Одеси.

Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів бюджету міста Одеси відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» та «Про соціальні послуги», «Про об’єднання громадян», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про соціальний захист дітей війни», «Про увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років», «Про поховання і похоронну справу».

Фінансування Програми здійснюється в межах коштів, затверджених у бюджеті міста Одеси на зазначені цілі на відповідний рік.

У разі потреби, за підсумками виконання Програми у 2014 році може бути здійснено коригування Програми за рішенням Одеської міської ради шляхом уточнення окремих завдань і показників – у відповідності із зміною законодавчої бази, умов реалізації Програми, зміни пріоритетів та з інших об’єктивних причин.


Ресурсне забезпечення Програми
Міська цільова програма підтримки ветеранів війни, сімей загиблих (померлих) воїнів ті дітей війни міста Одеси на 2014-2015 роки

(назва міської цільової програми)




Таблиця № 1


Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми

Етап виконання Програми

Усього витрат на виконання Програми

(тис. грн)



І етап

2014 рік

(тис. грн)



2015 рік

(тис. грн)



Усього, в т.ч.

34 907,3


44 040,0

78 947,3

Державний бюджет

-




-


Бюджет міста Одеси


34 907,3

44 040,0

78 947,3

Інші джерела

-




-



5. Перелік заходів та завдань Програми
Виходячи з пріоритетів у соціальній політиці міста, визначені основні напрями реалізації Програми, що враховують комплекс заходів для вирішення найгостріших проблем соціального захисту ветеранів війни, сімей загиблих (померлих) воїнів, дітей війни та необхідність збереження пріоритетних напрямків соціального захисту, які дозволять підтримати життєдіяльність зазначеної категорії мешканців міста, надати їм дієву допомогу, сприяти розвитку громадських ініціатив і активності громадських та інших неприбуткових організацій.

Завдання Програми:



Таблиця № 2


з/п


Завдання

1.

Фінансова підтримка ветеранів війни, сімей загиблих (померлих) воїнів та дітей війни для вирішення соціально-побутових проблем та покращення умов їхнього життя

2.

Сприяння створенню та діяльності громадських об’єднань ветеранів війни, сімей загиблих (померлих) воїнів та дітей війни

3.

Медико-соціальна допомога та оздоровлення ветеранів війни


4.

Відзначення пам’ятних дат та свят


5.

Патріотичне виховання молодого покоління військовослужбовців, молоді та школярів у дусі любові до Батьківщини, відданості ратній справі, високої порядності, чесності, патріотизму, готовності до самопожертвувань в ім’я Вітчизни

6.

Забезпечення виконання заходів із організаційно-правового, технічного та інформаційного забезпечення Програми

Будь-який ветеран війни, сім’я загиблого (померлого) воїна та дитина війни потребує повного задоволення своїх потреб та інтересів і стикається з певними труднощами та проблемами, які не завжди може подолати самостійно. Особливістю заходів Програми є те, що зміст соціального захисту, його форми і методи є різними, адресними, індивідуальними, адже одна людина може потребувати матеріальної допомоги як першої умови виживання, інша – соціального обслуговування, стороннього догляду, моральної підтримки тощо.

Основними шляхами реалізації Програми є:

- забезпечення адресності та індивідуального підходу у наданні різних видів соціальних послуг та соціальної допомоги ветеранам війни, членам сімей загиблих (померлих) воїнів та дітям війни;

- забезпечення відкритості і прозорості процесів надання допомоги на усіх етапах: при виявленні осіб, потребуючих допомоги; при призначенні того чи іншого виду та обсягу допомоги – на основі встановлених чітких критеріїв (з урахуванням при необхідності колегіальної думки Піклувальної ради); надання допомоги та звітність про її отримання;

- постійне дбання про ефективність використання бюджетних та залучених позабюджетних коштів суб’єктами, що надають соціальні послуги;

- додержання законності, соціальної справедливості, конфіденційності, забезпечення стандартів якості та відповідальність за дотримання етичних та правових норм суб’єктами, що надають соціальні послуги;

- збереження існуючих та створення нових пам’яток, що несуть інформацію про подвиг народу у роки Великої Вітчизняної війни – воїнів, що здобували перемогу у боях, та працівників тилу шляхом створення меморіальних комплексів, військових та шкільних музеїв;

- проведення науково-прикладних досліджень для відтворення історичної правди війни, розкриття і збереження невідомих сторінок Великої Вітчизняної війни;

- спеціальна підготовка агітаційно-пропагандистського складу ветеранського активу, озброєння його методичними та інформаційно-довідковими матеріалами для поширення публічної інформації на тему війни;

- організація регулярних зустрічей школярів, студентів, військових з ветеранами війни, вшанування героїв;

- проведення серед молоді та інших вікових категорій конкурсів, вікторин та інших інтелектуальних змагань на краще знання історії Великої Вітчизняної війни;

- додержання принципу добровільності при створенні будь-якого громадського об’єднання;

- забезпечення фінансової та технічної підтримки створення та діяльності громадських об’єднань ветеранів війни, сімей загиблих (померлих) воїнів та дітей війни при виконанні ними своїх статутних завдань;

- включення громадських об’єднань, що представляють інтереси ветеранів війни, сімей загиблих (померлих) воїнів та дітей війни, у процес формування та реалізації міської політики.

Виконання заходів із організаційно-правового, технічного та інформаційного забезпечення Програми:

- здійснення закупівлі соціально-побутових, соціально-медичних та інших соціальних послуг, послуг медико-соціальної реабілітації;

- укладання відповідних договорів між головним розпорядником коштів та юридичною особою – постачальником послуг;

- формування та забезпечення функціонування бази даних осіб, які потребують соціальних послуг, та осіб – одержувачів соціальних послуг;

- забезпечення широкого висвітлення ходу виконання Програми в засобах масової інформації міста;

- моніторинг та аналіз виконання Програми для визначення необхідності розробки аналогічної Програми на наступний бюджетний період або на середньострокову перспективу.

  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка