Читання оповідання В. О. Сухомлинського «Я вирощу внучку, дідусю»



Скачати 57.49 Kb.
Дата конвертації05.05.2016
Розмір57.49 Kb.
Конспект заняття для дітей середньої групи. Тема: Читання оповідання В.О.Сухомлинського « Я вирощу внучку, дідусю».

ПРОГРАМОВИЙ ЗМІСТ: розширити знання дітей про дерева, звернути увагу на процес вирощування дерева та умови, потрібні для росту. Продовжувати вчити уважно слухати оповідання та відповідати на запитання за змістом. Виховувати у дітей любов до природи, бажання вирощувати дерева та доглядати за ними.

СЛОВНИК: виросла з кісточки, викохаєш вишеньку.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Запропонувати дітям розглядати картинки із зображенням дерев різних видів, назвати знайомі. Запитати:

- Що росте на деревах? (листя, фрукти). Чи знаєте, як називається дерево, на якому ростуть сливи? А груші, яблука? А хто знає як з’являться дерево? Що потрібно зробити, Щоб виросло молоде деревце?

- Відповіді на ці запитання нам дасть дуже цікаве оповідання, яке я вам зараз прочитаю. Сідайте зручно і слухайте уважно, а потім ми поміркуємо: яку ж внучку і як хоче виростити хлопчик Олесь.

Читання твору. Запитання до дітей:

- То з чого ж виростають фруктові дерева? Що треба зробити з кісточкою, щоб з неї виросло дерево? Що треба робити з деревом, коли воно буде підростати?

Звернути увагу на те, як гарно сказано в оповіданні:

« Якщо ти викохаєш оцю маленьку вишеньку…» Донести до дітей ідею про те, що люди, які вирощують дерева вкладають в них всю свою душу, з любов’ю ставляться до праці.

Якщо кожен з вас, діти, посадить хоча б по одному дереву, то згодом вони виростуть і на землі з’явиться ще один молодий садок, який буде дарувати людям свої соковиті плоди.

Сухомлинський В.О. «Я вирощу внучку, дідусю!»

У садочку росте стара вишня. Маленький хлопчик Олесь побачив неподалік від неї маленьку вишеньку та й питає у дідуся: «Дідусю, де взялася ця маленька вишенька?» «З кісточки виросла,» - відповів дідусь

- То це донька старої вишні?

- Так, донька.

- А внучка у старої вишні буде?

- Буде, Олесю, - відповів дідусь, - якщо ти викохаєш оцю маленьку вишеньку, діждешся від неї ягідок, посадиш кісточку, то виросте її внучка, внучка старої вишні.

Олесь задумався.

- Я вирощу внучку старої вишні, дідусю, - сказав Олесь.


Додаток2


Конспект заняття на тему:

ЕКСКУРСІЯ НА ВОДОЙМУ.ЧИТАННЯ КАЗКИ О.В.СУХОМЛИНСЬКОГО «РАВЛИК»

ПРОГРАМОВИЙ ЗМІСТ: ознайомити дітей з літніми змінами на водоймі, мешканцями водойм, зокрема з равликом. Розвивати у дітей навички сприймання навколишнього середовища, пам'ять, увагу,спостережливість. Виховувати любов, до природи, бажання помічати та зберігати все те, що вона нам дарує.

СЛОВНИК: равлик, кістяний будиночок.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Під час екскурсії звернути увагу на красу берегів водойми: всі вони покриті ясною соковитою травою та буяють різноманітними квітами (кульбаба, мати –й-мачуха). Набрати води у відерце. Порівняти її колір та температура з тією; що була на весні під час минулої екскурсії. Що на цю зміну вплинуло? Пригадати, яких мешканців бачили у водоймі та поблизу неї навесні. Звернути увагу на коричневих жаб. Розглянути їх і уточнити, що це трав’яні жаби, але вони приходять до води, а у жабок, що живуть у водоймі, шкіра зеленого кольору.

Перевести погляд на водомірок, що ковзають по поверхні води, ніби мірять її кроками. За допомогою водяного сачка піймати равликів у воді, підібрати їх за різною формою раковин. Розглянути ставковика; раковина у нього закручена у формі спіралі і витягнута гострячком у гору. У котушки вона звертається рівномірно від товщого кінця до тоншого. З раковини висувається м’якеньке тіло равлика, яке називається ногою, але на ній розміщені очі, вусики, ріжки і рот. Розглянути як вони пересуваються.

Сказати, що равлики хоч і маленькі, повільно пересуваються, але дуже люблять мандрувати. Ось про одного із таких мандрівників і розповідає нам казочка В.О.Сухомлинського, яку він і назвав «Равлик».

Читання казки. Запитання за змістом казки:


  • Де живе Равлик?

  • Який у нього будиночок?

  • Кого боїться Равлик?

  • Чи залишає Равлик свій будиночок?

  • Чим він любить поласувати?

  • Де ховається від небезпеки?

Підвести підсумок екскурсії, пригадати побачене на водоймі та її мешканців. Пояснити дітям, що кожен куточок природи, всі пташки, звірі, комахи, що живуть у ній – невід’ємна частина життя на землі, де виростають нові покоління людей, які повинні піклуватися про збереження її краси.

В.О.Сухомлинський «Равлик».

Під кущем малини живе маленький Равлик. Це такий дивовижний мандрівник. Живе він у кістяному будиночку. Вилазить крізь маленьке віконечко, виставляє свої маленькі ріжки, дивиться навкруги оченятами. Якщо немає близько ні сороки -білобоки, ні жука рогатого, Равлик помаленьку лізе під кущ малини і будиночок несе із собою. Вилізе на листок, дістане солодку ягідку і з’їсть. А як тільки побачить небезпеку, залізе в будиночок і сидить. У кістяному будиночку йому не страшно.

Додаток 3

Конспект заняття для дітей старшої групи на тему:



ЧИТАННЯ ОПОВІДАННЯ В,О СУХОМЛИНСЬКОГО «ХАЙ БУДУТЬ СОЛОВЕЙ І ЖУК»

ПРОГРАМОВИЙ ЗМІСТ: Вчити спостерігати за змінами, що сталися навесні (від сонячного тепла розтанув сніг, зазеленіла трава на деревах розвинулося листя, зацвіли бузок і калина, інші рослини, з’явилося багато комах і птахів. Звернути увагу дітей на те, що, як багато прекрасного зможе подарувати людині спілкування з природою. Викликати бажання спостерігати природу, вдивлятися в її фарби, прислуховуватися до звучання парку, лісу, саду. Виховувати любов і бережне відношення до краси рідної природи.

СЛОВНИК: квітучий сад, досада, сонечко-жучок.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Під час екскурсії вихователь звертає увагу дітей на явища, характерні цього весняного місяця. З’ясовують які дерева, трави, кущі цвітуть, колір, форму, запахи квіток. Прислухатися до пташиного співу, відгадати, який птах співає. Вихователь звертати увагу на омах, які літають поряд, сідають на квітки. Чому біля квітучих рослин завжди знаходяться комахи? Яке вони мають значення? Дітям пропонують спостерігати за поведінкою метеликів, бджіл, джмелів на квітках і розповісти про побачене.



  • Діти, а ви бачили, як джміль чистить крильця перед тим, як злетіти з квітки, на якій він сидів у ночі?

  • А бачили ви, як сонечко-жучок в сонячний зимовий день, визирало із під кори дерева і дивувалося: «Що таке? Спати жарко, а навкруги лежить сніг, весна ще не прийшла?»

Все це і ще дуже багато чудес, вам доведеться побачити. Все, що нас оточує необхідно не лінитись спостерігати. Вихователь пропонує закрити очі, послухати голос весни, вдихнути чисте прохолодне повітря, відчути запах першої зелені, прислухатися до співу пташок, дзижчання комах.
В.О.Сухомлинський «Соловей і жук».

У садку співав Соловей. Його пісня була дуже гарна, він знав, що його пісню люблять люди. Того і дивився з погордою на квітучий сад, синє небо і маленьку Дівчинку, що сиділа у садку і слухала його пісню. А біля Соловейка літав великий рогатий Жук. Він літав і гудів. Соловей припинив свою пісню та й каже:

- Перестань гудіти, ти не даєш мені співати. Твоє гудіння нікому непотрібне. Та й краще, Жуче, щоб тебе зовсім не було. Жук із гідністю відповів:

- Ні, Соловію, без мене, Жука, неможливий світ, як і без тебе.

- Ну і мудрець! – Зареготав соловей. – Виходить, що й потрібен людям? Ось, запитаємо Дівчинку, вона скаже, хто потрібен людям, а хто - ні.

Полетіли Соловей і Жук до Дівчинки та й питають:



  • Скажи, Дівчинко, кого треба залишити на світі – Солов’я чи Жука?

  • Хай собі будуть і Соловей і Жук, - відповіла Дівчинка. Тоді подумала і додала:

  • Як же можна без Жука?


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка