Будинок дітей та молоді дубенської міської ради погоджено



Скачати 232.68 Kb.
Дата конвертації03.11.2016
Розмір232.68 Kb.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ

РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

БУДИНОК ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ ДУБЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ





ПОГОДЖЕНО

Протокол засідання науково-

методичної ради Рівненського

обласного інституту післядипломної

педагогічної освіти

28.08.2015 № 3





ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ управління освіти і

науки Рівненської обласної

державної адміністрації

01.09.2015 № 412

Навчальна програма з позашкільної освіти

художньо-естетичного напряму

«Диво-квіти»

3 роки навчання

Рівне – 2015



Автор-укладач:

Черняк Вікторія Олександрівна − керівник гуртка Будинку дітей та молоді Дубенської міської ради



Рецензенти:

Давидюк Н. Ю. – методист Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук;

Горшков В. М. − в/о директора Будинку дітей та молоді Дубенської міської ради Рівненської області.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Мистецтво створює умови для самореалізації дітей та молоді, дозволяє їм знайти своє місце в суспільстві, вибрати правильні життєві орієнтири. Гуртки мистецького спрямування сприяють всебічному розвитку дітей та молоді; розкриттю творчого, інтелектуального, фізичного та духовного потенціалу; вихованню патріота, відповідального громадянина своєї країни.

Навчальна програма реалізується в гуртку «Диво-квіти» та спрямована на вихованців віком від 6 до 13 років.

Мета програми – формування всебічно розвиненої особистості дитини засобами мистецтва.

Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:

пізнавальної, що забезпечує ознайомлення дітей із поняттями та знаннями різних видів декоративно-прикладного мистецтва, а саме: ліплення з солоного тіста та пластиліну, квілінг, айріс-фолдінг, світдизайн, декупаж, печворк, ниткографія, паєткова мозаїка, народна лялька, нетканий гобелен, ганутель, канзаши тощо;

практичної, що сприяє оволодінню практичними навичками вищезазначених видів мистецтва;

творчої, що забезпечує формування творчих здібностей вихованців у процесі оволодіння декоративно-прикладним мистецтвом, розвиток художньо-естетичних почуттів та смаків;

соціальної, що сприяє формуванню ціннісного ставлення дітей до культурних та духовних надбань свого народу, самореалізації особистості.

Навчальна програма передбачає 3 роки навчання:

початковий рівень – 144 год на рік, 4 год на тиждень;

основний рівень – 216 год на рік, 6 год на тиждень.

Програма початкового рівня першого року навчання передбачає розвиток у вихованців пізнавального інтересу до навколишнього світу, ознайомлення з елементарними прийомами виготовлення сувенірів у різних техніках.

Програма основного рівня першого року навчання спрямовує діяльність гуртка на глибоке засвоєння дітьми прийомів, видів та технік; різноманітних технологій при виготовленні сувенірів та іграшок.

У програмі основного рівня другого року навчання перевага надається створенню індивідуальних композицій за власним задумом. Вихованцям слід надавати можливість проявити свої творчі здібності при вивченні кожної теми.

Робота гуртка ґрунтується на таких принципах: доступності, поступового розширення й ускладнення матеріалу, єдності виховання та навчання.

На заняттях використовуються різноманітні методи навчання: пояснювально-ілюстративні (розповідь, пояснення, бесіда, демонстрація); репродуктивні (відтворювальні). Велика увага приділяється індивідуальному підходу до кожного гуртківця. Програма передбачає проведення конкурсів, виставок різних рівнів.

Навчальний процес має творчий і виховний характер. Діти вчаться створювати власні вироби для оздоблення інтер´єру.


Початковий рівень, перший рік навчання

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН


з/п

Теми

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

1.

Вступ.

2

-

2

2.

Рельєфні роботи.

2

18

20

3.

Робота з папером.

6

18

22

4.

Аплікація як спосіб створення художніх виробів.

2

8

10

5.

Робота з текстильними матеріалами.

8

26

34

6.

Декупаж.

4

18

22

7.

Барвиста мозаїка.

2

18

20

8.

Участь у виставках, конкурсах.

-

14

14

9.

Підсумок вивченого.

2

-

2

10

РАЗОМ:

24

120

144


ЗМІСТ ПРОГРАМИ


  1. Вступ (2 год)

Теоретична частина. Мета й завдання роботи гуртка «Диво-квіти». Знайомство з гуртківцями. Поняття про декоративно-прикладне мистецтво. Традиції українського народу. Правила поведінки в гуртку. Бесіда з техніки безпеки.

  1. Рельєфні роботи (20 год)

Теоретична частина. Ліплення як один з видів творчості. Солоне тісто. Народна іграшка. Історія виникнення оберегів, їх значення для українського народу. Прийоми ліплення.

Практична частина. Композиції з солоного тіста. Сувеніри з гіпсу. Оздоблення гіпсових заготовок. Площинні картинки з пластиліну. Тваринки з пластиліну.

  1. Робота з папером (22 год)

Теоретична частина. Історія винаходу паперу. Властивості паперу та основні прийоми роботи з ним. Історія виникнення і розвитку квілінгу. Матеріали та інструменти, техніка виконання. Поняття про композицію, поєднання кольорів. Айріс-фолдінг.

Практична частина. Виготовлення ролів, їх різновидів та способи їх формування. Найпростіші рамки для фотографій. Вироби в техніках: квілінг, айріс - фолдінг та гофрування ( листівки, картинки).

  1. Аплікація як спосіб створення художніх виробів (10 год)

Теоретична частина. Ознайомлення з таким видом декоративно-прикладного мистецтва, як «аплікація». Вивчення технології виготовлення аплікації з круп, насіння, зерен та інших матеріалів.

Практична частина. Виготовлення аплікації з круп, насіння та зерен. Рамки, іграшки з кавових зерен. Застосування форм різних матеріалів (гудзиків, намистин, бісеру, страз тощо) у створенні фантазійних композицій (дерево).

5. Робота з текстильними матеріалами (34)

Теоретична частина. Загальні поняття про пряжу, нитки, тасьму. Природні та штучні волокна. Види тканин. Підбір кольорових сполучень. Лялька-мотанка, українська народна лялька, родинний оберіг. технологія виготовлення ляльки-мотанки.

Практична частина. Виготовленя ляльок-мотанок. Площині вироби з шпагату та ниток. Сюжетні картинки з використанням синтепону, ниток, гудзиків, намистин. Квіти з капрону. Новорічні іграшки.

6. Декупаж (22 год)
Теоретична частина. Історичні відомості про виникнення і розвиток технівки декупаж. Основні матеріали та інструменти. Види поверхонь для декупажу.

Практична частина. Виконання декоративних композицій в крузі, квадраті, прямокутнику. Оздоблення скляних поверхонь, кашпо для квітів.

7. Барвиста мозаїка (20 год)

Теоретична частина. Мозаїка, як один з видів декоративно-прикладного мистецтва. Ознайомлення з походженням бісеру, паєток, їх виробництвом та застосуванням. технологія виготовлення паєткової та бісерної мозаїки.

Практична частина. Іграшки з паєток нанизаних на нитку. Новорічні прикраси та композиції.

8. Участь у виставках, конкурсах (14 годин)

Провеедення конкурсів для визначення рівня засвоєння знань та вмінь гурктівцями. Участь у виставках. Творчий звіт гурктівців.



9. Підсумок вивченого ( 2години)

Підведення підсумків роботи, відзначення кращих гурктівців, індивідуальні завдання на літо.



ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Вихованці мають знати:

  • назви матеріалів та інструментів, приладдя;

  • технічні властивості природних, пластичних матеріалів;

  • історію винаходу паперу, виникнення бісеру, паєток а також технік квілінг та декупаж;

  • традиції українського народу, народні промисли, народних майстрів;

  • поняття про композицію;

  • технології виготовлення аплікації, мозаїки, об’ємної композиції;

  • послідовність та прийоми роботи під час виконання творчого завдання.

Вихованці мають вміти:

  • повноцінно використовувати площину зображення;

  • оздоблювати різні вироби та сувеніри;

  • виконувати прості, об'ємні (напівоб'ємні форми);

  • підбирати кольорову гамму;

  • володіти прийомами вирізування, обривання, згинання, гофрування, скручування паперу;

  • створювати аплікації та мозаїки;

  • відрізняти зворотній та лицьовий бік тканини, робити розмітку та розкрій тканини.

Вихованці мають набути досвіду:

  • виготовлення сувенірів технікою декупаж;

  • складання композицій;

  • виготовлення найпростіших ляльок-мотанок, квітів з капрону;

  • виготовлення аплікацій;

  • викладання мозаїки за малюнком.


Основний рівень, перший рік навчання

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

з/п

Теми

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

1.

Вступ.

3

-

3

2.

Рельєфні роботи.

3

18

21

3.

Робота з папером і картоном.

3

15

18

4.

Декупаж.

3

21

24

5.

Кавові дива.

2

16

18

6.

Робота з текстильними матеріалами.

9

42

51

7.

Барвиста мозаїка.

1

20

21

8.

Квіти з ниток.

2

16

18

9.

Нетканий гобелен.

4

20

24

10

Участь у виставках, конкурсах.

15

-

15

11

Підсумок.

3

-

3




Разом

30

186

216

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

  1. Вступ (3год)

Теоретична частина. Техніка безпечної роботи, підготовка робочого місця. Мета й завдання роботи гуртка.

Поглиблення знань з основ декоративно-прикладного мистецтва України та світу. Ознайомлення з роботами народних майстрів.



  1. Рельєфні роботи (21 год)

Теоретична частина. Повторення вивченого матеріалу. Правила побудови композиції. Площинна композиція. Техніка виконання.

Практична частина. Створення композицій із застосуванням вивчених технік. Виготовлення композиції за малюнком. Виготовлення панно з солоного тіста. Виготовлення площинних композицій з пластиліну «Осінь золота», «Дерево життя».

  1. Робота з папером (18 год)

Теоретична частина. Повторення матеріалу першого року навчання. Технологія виготовлення об"ємних квітів та комбінованих пелюсток в техніці квілінг. Технологія виготовлення картинок з креп-паперу.

Практична частина. Виготовлення листівок та композицій із застосуванням об"ємних квітів в техніці квілінг. Найпростіші листівки з креп-паперу. Картинки в змішаних техніках, в техніці айріс-фолдінг.

4. Декупаж (24 год)

Теоретична частина. Повторення матеріалу попереднього року навчання. Класичний декупаж, ознайомлення з технікою виконання. Поверхні для декупажу.

Практична частина. Створення рельєфної поверхні під декупаж із використанням манної крупи, яєчної шкаралупи. Декоративні вази, кашпо.
5. Кавові дива ( 18 год)

Теоретична частина. Декоративні елементи в сучасному інтер´єрі. Топіарій. Послідовність виготовлення.

Практична частина. Виготовлення топіарію з кавових зерен. Рамка для фото. Картинки.

6. Робота з текстильними матеріалами ( 51 год)

Теоретична частина. Інструменти і приладдя для роботи в техніці печворк. Ниткографія. Ізонитка. Технологія виготовлення іграшок з ниток, капрону. Види стрічок, їх застосування. Послідовність виготовлення квітів зі стрічок.

Практична частина. Виготовлення панно в техніці печворк. Птахи з ниток (курчата, синички, горобчики). Новорічні кулі в техніці артишок. Ляльки-мотанки. Композиції з мотанок. Скульптурна лялька з капрону. Браслети з тонких стрічок. Композиції зі стрічкових квітів, топіарії. Нескладні листівки в техніці ізонитка. Картинки з ниток. Виготовлення голківниці, її оздоблення. Пасхальні яйця в техніці печворк.

7. Барвиста мозаїка (21 год)

Теоретична частина. Специфіка виготовлення іграшок з паєток. Демонстрація зразків виробів з паєток.

Практична частина. Іграшки з паєток нанизаних на нитку. Сюжетні картинки з паєток.

8. Квіти з ниток (18 год)

Теоретична частина. Петельні квіти з дротяною основою Поняття про ганутель. Послідовність виготовлення.

Практична частина. Виготовлення петельних квітів (польові квіти). Виготовлення квітів у техніці ганутель (іриси, орхідеї).

9. Нетканий гобелен (24 год)

Теоретична частина. Поняття про нетканий гобелен. Історія виникнення. Матеріали та інструменти.

Практична частина. Заволікання набивної голки. Перенесення малюнка на тканину. Способи кріплення тканини на основу. Правила виконання набивки. Виконання найпростіших зображень.

10. Участь у виставках, конкурсах. (15 год)

Вимоги до виставкових робіт. Виготовлення тематичних колективних та індивідуальних робіт у різних техніках.



11. Підсумок вивченого (3 год)

Творчий звіт з демонстрацією виробів.



ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Вихованці мають знати:

  • види матеріалів для художньої обробки та їх властивості (текстура, фактура);

  • прийоми і правила безпечної роботи з інструментами;

  • основні види роботи з папером, тканиною, нитками, паєтками та іншими матеріалами.

  • техніку виконання композицій із застосуванням різних підручних матеріалів;

  • технологію конструювання об’ємних виробів;

  • основні дані про естетику і дизайн, традиційне українське народне мистецтво.


Вихованці мають вміти:

  • розміщувати зображення на площині;

  • виконувати об’ємні композиції;

  • дотримуватися правил культури в самостійній та спільній роботі;

  • організовувати своє робоче місце, вміло користуватися матеріалами та інструментами;

  • вносити пропозиції щодо удосконалення аналогічних зразків;

  • об’єктивно оцінювати власні вироби й результати праці інших учнів.

Вихованці повинні набути досвіду:

  • виготовлення листівок, картинок, панно у різних техніках;

  • добирати матеріали за їхніми властивостями;

  • втілювати у практичній роботі засоби композиції.


Основний рівень, другий рік навчання

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

з/п

Теми

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

1.

Вступ

3

-

3

2.

Рельєфні роботи

1

17

18

3.

Робота з папером

2

22

24

4.

Декупаж

2

22

24

5.

Робота з текстильними матеріалами

4

41

45

6.

Барвиста мозаїка

1

17

18

7.

Квіти з ниток

2

16

18

8.

Робота з утилізованою пластмасою

-

12

12

9.

Нетканий гобелен

3

33

36

10

Виставкові роботи

-

15

15

11

Підсумок вивченого

3

-

3




Разом

30

186

216


ЗМІСТ ПРОГРАМИ

  1. Вступ (3год)

Теоретична частина. Техніка безпечної роботи, підготовка робочого місця. Мета й завдання роботи гуртка.

Поглиблення знань з основ декоративно-прикладного мистецтва України та світу. Ознайомлення з роботами народних майстрів.



  1. Рельєфні роботи (21 год)

Теоретична частина. Повторення вивченого матеріалу. Основи побудови композиції.

Практична частина. Виготовлення тематичних композицій з солоного тіста. Сувеніри - підвіски з солоного тіста. Колективне панно " Україна - рідний край". Сувеніри з гіпсу.

  1. Робота з папером (24 год)

Теоретична частина. Світдизайн, основні поняття. Технологія виготовлення об"ємних квітів та комбінованих пелюсток в техніці квілінг. Технологія виготовлення картинок з креп-паперу.

Практична частина. Створення площинних композицій з об"ємними квітами. Сюжетні картинки з креп-паперу. Виготовлення квіткових композицій в техніці світдизайн.

4. Декупаж (24 год)

Теоретична частина. Інструменти та матеріали для виготовлення сувенірів в техніці рельєфний декупаж.

Практична частина. Декупаж на полотні як імітація вишивки. Картинки в техніці рельєфний декупаж. Скриньки з дерев´яних паличок, їх оздоблення.

5. Робота з текстильними матеріалами ( 45 год)

Теоретична частина. Ознайомлення з роботами вітчизняних та зарубіжних майстрів в стилі печворк.

Поняття про канзаши. Способи виготовлення квітів в техніці канзаши. Використання виготовлених квітів для створення прикрас та декоративних елементів.

Текстильна лялька в інтер´єрі.

Практична частина. Виготовлення композицій в стилі печворк. Виготовлення квітів в техніці канзаши. Кошики, вази, кашпо з шпагату та ниток. Оздоблення їх виготовленими квітами. Виготовлення бантиків за допомогою вилки, шаблона. Бутоньєрки. Віночки.

Виготовлення та оздоблення текстильної ляльки.

Розробка творчих робіт за задумом вихованців.

6. Барвиста мозаїка (21 год)

Теоретична частина. Специфіка виготовлення іграшок з паєток. Демонстрація зразків виробів з паєток.

Практична частина. Виготовлення композицій з паєток. Новорічні іграшки, пасхальні яйця, курчатка з паєток нанизаних на нитку. Сюжетні картинки з паєток. Виготовлення композицій за індивідуальним задумом вихованців.

7. Квіти з ниток (12 год)

Теоретична частина. Повторення вивченого матеріалу минулого року навчання.

Практична частина. Виготовлення композицій з петельних квітів та квітів у техніці ганутель.

8. Робота з утилізованою пластмасою. (12 год)

Теоретична частина. Послідовність виготовлення сувенірів з пластмаси (одноразового посуду).

Практична частина. Віяла з пластикових вилок. Фольклорна лялька (ляльки в народних костюмах, опудала) з пластикових ложок. Метелики, квіти з пластикових пляшок.

9. Нетканий гобелен (30 год)

Теоретична частина. Повторення вивченого матеріалу минулого року навчання. Демонстрація виробів відомих майстрів. Інструктаж з техніки безпеки.

Практична частина. Закріплення вмінь правильної набивки, перенесення малюнка на тканину. Виконання нескладної композиції за власним задумом. Оформлення робіт.

10. Участь у виставках, конкурсах. (15 год)

Підготовка виконаних робіт на виставку. Оформлення робіт, експозицій. Виставка робіт випускників гуртка.



11. Підсумок вивченого (3 год)

Підведення підсумків роботи за рік. Відзначення кращих вихованців.


ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Вихованці мають знати:

  • види матеріалів для художньої обробки та їх властивості (текстура, фактура);

  • прийоми і правила безпечної роботи з інструментами;

  • способи виготовлення квітів в техніці канзаши;

  • техніку виконання нетканого гобелена;

  • основи кольорознавства та композиції;

  • відомих майстрів в стилі печворк, нетканого гобелену;

  • основні дані про естетику і дизайн, традиційне українське народне мистецтво.

Вихованці мають вміти:

  • використовувати різні прийоми та техніки при виготовленні власних композицій;

  • вміло підбирати кольори при оздобленні виробів;

  • естетично оформляти готові вироби;

  • дотримуватися правил культури в самостійній та спільній роботі;

  • вносити пропозиції щодо удосконалення аналогічних зразків;

  • економно витрачати матеріали та бережно ставитись до інструментів та обладнання;

  • об’єктивно оцінювати власні вироби й результати праці інших учнів.

Вихованці повинні набути досвіду:

  • виготовлення композицій у різних техніках;

  • добирати матеріали за їхніми властивостями;

  • втілювати у практичній роботі засоби композиції;

  • поєднувати різні техніки у власних роботах.


ЛІТЕРАТУРА

1. Гервас О. Г. Техніка виконання візерунків на твордій основі. Ізонитка / О. Г. Гервас. – Умань, 2009. – 130 с.

2. Гусєва А. Г. Нетканий гобелен або вишивка петлею / А. Г. Гусєва // Культура і традиції. – М., 2007. – 80 с.

3. Котелянець Н. Вироби із ниток / Н. Котелянець. – Початкова школа, 1999. – № 12. – С. 32-33.

4. Пашинська Т. Програма гуртка «Квілінг» / Т. Пашинська // Позашкілля. – 2011. – № 11(59). – С. 33-38.

5. Перевертень Г. Н. Самоделки из текстильных материалов / Г. Н. Перевертень. – М. : Просвещение, 1990. – 68 с.

6. Саймонс Л. Дивовижні квіти з ниток та дроту / Л. Саймонс. – Х. : Клуб сімейного дозвілля, 2012. – 127 с.

7. Тозін Дебора Т. Квіти з дроту / Дебора Тозін. – Х. : Клуб сімейного дозвілля, 2011.– 63 с.

8. Уталішвілі Н. Екслюзивний гобелен: Техніка. Прийоми. Вироби / Н. Уталішвілі. – АСТ-Пресс Книга, 2009. – 100 с.

9. Хананова И. Соленое тесто / И. Хананова. – АСТ-Пресс Книга, 2006. – 41 с.



10. Журнал для сучасних дівчат «Жасмін». – Черкаси : ПП «Поліграф центр ІС» 2012-2015. – 44 с.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка