Анжеліка Кокарєва к пед наук, доцент



Скачати 25.18 Kb.
Дата конвертації03.11.2016
Розмір25.18 Kb.

Анжеліка Кокарєва

к.пед.наук, доцент

м.Київ



Аналіз можливостей використання інформаційних технологій у процесі навчання природничих дисциплін.




Входження України до світового освітнього співтовариства докорінно змінює ситуацію в системі вищої освіти країни, що зумовлюється, по-перше, поширенням ідей європейської інтеграції освітніх систем різних країн, по-друге, необхідністю розвитку освіти на основі сучасних педагогічних парадигм і концепцій, по-третє, впровадженням у навчально-виховний процес технічних університетів особистісно-розвивальних і діяльнісних педагогічних технологій, застосуванням у навчально-виховному процесі інформаційних технологій.

Специфічні особливості засобів обчислювальної техніки є визначальними для визначення її місця у навчальному процесі, способі його організації та плануванні досягнення цілей навчання на різних його етапах. Важливим для поліпшення результатів навчального процесу є також той факт, що ПЗНП створюються фахівцями високої кваліфікації, тобто у цих засобах навчання опосередковано їхні знання, педагогічний досвід.

Програмні засоби доцільно використовувати тоді, коли при проведенні експерименту, який відтворює явище, що вивчається, неможливо забезпечити виконання загально дидактичних вимог до процесу навчання, зокрема, видимості і доступності, неможливо створити умови для виділення суттєвих сторін явища, експеримент за часом, необхідним для проведення, не може бути виконаний ні на уроці, ні як домашнє завдання.

Проведення експерименту, демонстрування об’єкта вивчення у натуральному вигляді може завдати шкоди соматичному або психічному здоров’ю учнів або вчителя, тобто його виконання є недопустимим за санітарно-гігієнічними вимогами, або з морально-етичних міркувань.

Сформульовані вимоги стосуються використання ПЗНП з метою унаочнення навчального матеріалу, проведення демонстраційного та фронтального експериментів. Виконання цих вимог на етапі розробки напрямів застосування ПЗНП у процесі навчання повинно бути науково обґрунтоване та практично перевірене.

Сформульовані раніше для навчальних демонстрацій вимоги з певними застереженнями можуть бути перенесені на засоби нових інформаційних технологій, що використовуються для підтримки навчання природничих навчальних є дисциплін. Особливостями, що притаманні засобам нових інформаційних технологій, є: а) інтерактивність, під якою для навчального процесу можна розуміти доступність моделі явища для безпосередньої корекції її користувачем; б) адаптивність, тобто можливість змін (у певних межах) темпу навчання, способів подання навчального матеріалу, реакції ПЗНП на відповіді слухача, тощо, здійснювану без участі викладача або при мінімальний його участі; в) гіпертекстова побудова навчального матеріалу (текстового та графічного, яка включає засоби мультиплікації, когнітивної графіки; г) використання елементів мультимедіа у програмних засобах, яке сприяє організації багато модальної взаємодії слухача з об’єктом вивчення.



Виходячи з викладеного вище, а також узагальнюючи дані, отримані у результаті досліджень, можна констатувати, що доцільність використання ПЗНП у процесі навчання природничих дисциплін, зокрема біології, визначається, на нашу думку, крім загальнодидактичних, низкою специфічних вимог.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка