Аналіз впливу регуляторного акта



Скачати 69.21 Kb.
Дата конвертації04.11.2016
Розмір69.21 Kb.

Аналіз впливу регуляторного акта


до проекту Закону України „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо реформування фіксованого сільськогосподарського податку, розширення кола податкових агентів екологічного податку, визначення платниками збору за спеціальне використання води первинних водокористувачів та визначення деяких елементів збору у вигляді цільової надбавки до ціни за природний газ”
1. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом

державного регулювання


Питання забезпечення надходження коштів до державного бюджету в умовах формування сприятливого інвестиційного клімату та бізнес середовища належать до першочергових напрямків реформування податкової системи України в частині справляння ресурсних, у тому числі природоресурсних платежів на сучасному етапі.

До нагальних належить питання складання податкової звітності та забезпечення виконання податкових зобов’язань з природоресурсних платежів, коли витрати платника на їх виконання суттєво перевищують розмір податкових зобов’язань.

Одним із шляхів вирішення питання поліпшення інвестиційного клімату та бізнес середовища є сегрегація значної частини податкових зобов’язань з природоресурсних платежів через податкових агентів, які або безпосередньо отримують рентний дохід від господарської діяльності з природними ресурсами або їх діяльність продукує джерела впливу на природні ресурси.

Водночас, чинне законодавство містить норми, що обумовлюють податкову дискримінацію суб’єктів господарювання за об’єктами оподаткування (постачання природного газу нерезидентами) або бази оподаткування (нормативна грошова оцінка земель для фіксованого сільськогосподарського податку).


2. Цілі державного регулювання
Законопроект підготовлено з метою покращення бізнес середовища шляхом комплексного вирішення проблем адміністрування податків, у тому числі й шляхом сегрегації чисельних платників з незначними податковими зобов’язаннями через податкових агентів.
3. Визнання альтернативних способів досягнення зазначених

цілей та аргументи щодо переваги обраного способу
В якості альтернативи до запропонованого законопроекту може бути розглянуто варіант, за яким порядок адміністрування екологічного податку, збору за спеціальне використання води та збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності залишиться без змін.

При цьому, витрати ресурсів платників податків на забезпечення виконання податкових зобов’язань і в подальшому зачасту залишаться більшими ніж суми самих податкових зобов’язань.

Таким чином альтернатива, яка б могла забезпечити поліпшення інвестиційних умов для ведення бізнесу в частині виконання податкових зобов’язань відсутня.
4. Механізм, який застосовується для розв’язання проблеми,

і відповідні заходи
Національним планом дій на 2013 щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженим Указом президента України від 12.02.13 № 128, Міністерству доходів і зборів України доручено здійснити заходи щодо удосконалення податкового законодавства з місцевих, ресурсних, рентних та неподаткових платежів (п. 98).

Міністерством доходів і зборів України розроблено проект Закону України „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо реформування фіксованого сільськогосподарського податку, розширення кола податкових агентів екологічного податку, визначення платниками збору за спеціальне використання води первинних водокористувачів та визначення деяких елементів збору у вигляді цільової надбавки до ціни за природний газ”.

Шляхами досягнення зазначеної мети є оптимізація кола платників, спрощення механізму справляння податків шляхом запровадження системи податкових агентів, які сплачують екологічний податок та збір за спеціальне використання води, зміна категорії платників збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, актуалізація бази оподаткування фіксованим сільськогосподарським податком з урахуванням індексації.

Зазначене створить рівні умови справляння податків та зборів, спрощення механізму їх адміністрування, сприятиме зниженню адміністративного тиску на бізнес-середовище.

Зокрема, передбачається визначити податкових агентів які:

сплачують екологічний податок за енергоносії, що утворюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, за товари, які імпортуються і є джерелом утворення забруднюючих речовин;

сплачують збір за спеціальне використання води – первинних водокористувачів – власне суб’єктів, що отримують рентний дохід від використання водних ресурсів.

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей

у разі прийняття регуляторного акта
Оцінка можливості впровадження акта та виконання його вимог суб’єктами господарювання висока. Контроль за додержанням вимог даного акта буде здійснюватися відповідно до норм Податкового кодексу України.

Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають заподіяння шкоди суб’єктам господарювання.
6. Очікувані результати прийняття акта
Законопроект забезпечить покращення бізнес середовища шляхом комплексного вирішення проблем адміністрування податків, у тому числі й шляхом сегрегації чисельних платників з незначними податковими зобов’язаннями через податкових агентів.

Буде досягнуто припинення податкової дискримінації суб’єктів господарювання за об’єктами оподаткування (постачання природного газу нерезидентами) або бази оподаткування (нормативна грошова оцінка земель) для фіксованого сільськогосподарського податку.



Реалізація зазначеного акта позитивно вплине на наповнення загального фонду державного бюджету. За орієнтовними розрахунками у разі прийняття вказаного законопроекту додаткові надходження до загального фонду державного бюджету складуть близько 1,0 млрд. гривень.

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів держави

Зменшення витрат на адміністрування податків у зв’язку із значним зменшенням кількості платників.

Забезпечення умов для формування фінансових ресурсів загального фонду державного бюджету



Зменшення витрат на адміністрування податків у зв’язку із значним зменшенням кількості платників.

Забезпечення можливості використання коштів екологічного податку для цілей охорони навколишнього середовища




Сфера інтересів суб’єктів господарювання

Зменшення витрат фінансових та людських ресурсів на виконання зобов’язань платників податків, пов’язаних зі сплатою податкових зобов’язань.

Зменшення витрат на виконання зобов’язань платників податків, пов’язаних зі сплатою податкових зобов’язань.

Сфера інтересів громадян

Відповідно до норм ст. 240 розд. VІІI Кодексу – екологічний податок розповсюджується на громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення у разі використання ними палива (відповідно до ст. 241 податок справляється податковими агентами)

Витрати громадян відсутні


7. Термін дії акта
Обмежень строку дії регуляторного акта немає, що дасть змогу розв’язати проблеми та досягти цілі державного регулювання.

8. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників

на дію регуляторного акта

Ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акта немає



9. Показники результативності акта
До показників результативності належить збереження розміру податкових надходжень до державного бюджету та зменшення кількості платників, а також витрат таких платників на формування податкової звітності та забезпечення сплати податкових зобов’язань.
10. Заходи, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження

результативності акта
Базове відстеження результативності зазначеного Закону України буде здійснюватися шляхом аналізу статистичних даних щодо кількості платників фіксованого сільськогосподарського податку, екологічного податку, збору за спеціальне використання води та збору у вигляді цільової надбавки до ціни за природний газі та стану надходжень цих податків і зборів до бюджету.

Повторне відстеження передбачається здійснити через два роки після набрання чинності регуляторним актом шляхом аналізу статистичної інформації.

Періодичне відстеження дії регуляторного акта передбачається здійснювати через кожні три роки після набрання чинності регуляторним актом протягом всього терміну дії.

Неврегульовані та проблемні питання будуть вирішуватись шляхом внесення відповідних змін.



Заступник Міністра

доходів і зборів України А.П. Ігнатов
“___” __________ 2013 року


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка