1. Обґрунтування необхідності прийняття Закону України



Скачати 47.06 Kb.
Дата конвертації04.11.2016
Розмір47.06 Kb.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України “Про внесення змін

до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства

у сфері державного нагляду (контролю)”
1. Обґрунтування необхідності прийняття Закону України

Законом України від 22 липня 2014 року № 1600-VII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження втручання у діяльність суб’єктів господарювання” (далі – Закон № 1600) закріплено на законодавчому рівні заборону щодо зайвого втручання посадових осіб контролюючих органів у діяльність суб’єктів господарювання при проведенні заходів нагляду (контролю), що сприятиме поліпшенню умов для ведення господарської діяльності, ефективності використання виробничого потенціалу, зменшенню адміністративного тиску на суб’єктів господарювання.

Водночас, окремі положення Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” (далі – Закон про контроль) не узгоджуються між собою, зокрема:

- статтею 5 Закону про контроль встановлена заборона контролюючим органам проводити протягом одного року більш як один плановий захід державного нагляду (контролю) щодо одного суб’єкта господарювання. Водночас, не вилучено норму щодо квартальних планів державного нагляду (контролю) суб’єктів господарювання;

- відсутнє уточнення, яке саме звернення фізичної особи про порушення суб’єктом господарювання її прав вважається обґрунтованим (стаття 6 Закону про контроль);

- необхідне уточнення органу виконавчої влади, що відповідатиме за реалізацію державної політики у сфері державного нагляду (контрою) у сфері господарської діяльності (повноваження якого визначаються статтею 91 Закону про контроль).



У зв’язку з цим та на виконання доручень Прем’єр-міністра України А.Яценюка від 19.08.2014 № 30744/1/1-14 до листа Президента України П.Порошенка від 13.08.2014 № 1-1/662 та від 18.09.2014 № 30744/3/1-14 щодо врегулювання вищевказаних питань, а також необхідності розміщення на офіційних веб-сайтах контролюючих органів нормативно-правових актів, дотримання яких перевіряється під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), та створення Інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) з інформацією про всі проведені перевірки суб’єктів господарювання Мінекономрозвитку розроблено проект Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства у сфері державного нагляду (контролю)” (далі – проект Закону).
2. Мета і шляхи її досягнення

Проект Закону спрямований на узгодження окремих норм Закону про контроль. Також, законопроектом запроваджено необхідність розміщення на офіційних веб-сайтах контролюючих органів нормативно-правових актів, дотримання яких перевіряється під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), та створення Інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) з інформацією про всі проведені перевірки суб’єктів господарювання. Запровадження цих положень сприятиме підвищенню рівня захисту бізнесу.


3. Правові аспекти

Правовими підставами для розроблення проекту Закону є:

Кодекс України про адміністративні правопорушення;

Закон України від 22 липня 2014 року № 1600-VII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження втручання у діяльність суб’єктів господарювання”;

Закон України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту Закону потребує витрат з державного бюджету в частині створення та ведення Інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю).


5. Позиція заінтересованих органів

Проект Закону України потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством юстиції України, Державною регуляторною службою України.


6. Регіональний аспект

Проект Закону не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.


61. Запобігання дискримінації

У проекті Закону відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилася.


7. Запобігання корупції

У проекті Закону відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.


8. Громадське обговорення

Проект Закону розміщено на офіційному сайті Мінекономрозвитку з метою оприлюднення та отримання пропозицій.


9. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону не стосується соціально-трудової сфери.




10. Оцінка регуляторного впливу

Проект Закону має на меті впорядкування нормативно-правового поля у сфері державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.


Це сприятиме захисту від зайвого втручання посадових осіб контролюючих органів у діяльність суб’єктів господарювання при проведенні заходів державного нагляду (контролю), що у свою чергу поліпшить умови для ведення господарської діяльності, підвищить ефективність використання виробничого потенціалу, зменшить адміністративний тиск на суб’єктів господарювання.
101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту Закону не впливає на ринок праці.


11. Прогноз результатів

Реалізація проекту Закону сприятиме усуненню неузгодженостей окремих норм Закону про контроль та сприятиме підвищенню рівня захисту бізнесу.


Виконувач обов’язків Міністра

економічного розвитку

і торгівлі України Валерій ПЯТНИЦЬКИЙ

____ ______________20 р.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка